اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی فراهان:

کاوش برای لایه‌نگاری حریم «تپه قزل قلعه» فراهان آغاز شد

کاوش برای لایه‌نگاری حریم «تپه قزل قلعه» فراهان آغاز شد
نیکنام، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فراهان گفت: کاوش و گمانه‌زنی به منظور لایه نگاری تپه قزل قلعه یا قزل تپه حسین آباد شهرستان فراهان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید نیکنام، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فراهان در گفتگو با دیارآفتاب با بیان اینکه کاوش و گمانه‌زنی به منظور لایه نگاری تپه قزل قلعه یا قزل تپه حسین آباد شهرستان فراهان آغاز شد، گفت: وسعت گمانه زنی در این محوطه بیش از ۱۰۰۰ متر مربع است که برای نخستین بار مورد بررسی و گمانه زنی قرار می‌گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

وی افزود: تپه قزل قلعه در ۲ کیلومتری شمال روستای حسین آباد در دشت فراهان قرار گرفته و یک استقرار مربوط به دوره ساسانی است این محوطه ارزشمند در سال ۸۰ با شماره ۴۶۲۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

,

نیکنام اظهار کرد: با صدور مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به سرپرستی اسماعیل شراهی کارشناس ارشد باستان شناسی، عملیات کاوش آغاز شده است و نتیجه نهایی پس از انجام مطالعات اعلام خواهد شد.

,

رئیس میراث فرهنگی فراهان گفت: تپه قزل قلعه فراهان بر بالای یک پشته طبیعی شکل گرفته و بر اساس شرایط و نشانه‌های موجود می‌تواند یک بنای دوره ساسانی باشد که مدفون شده است.

,

وی با بیان اینکه کاوش این محوطه تا پایان تابستان ۹۹ ادامه خواهد داشت، افزود: این محوطه بر بالای یک پشته طبیعی شکل گرفته و بر اساس شرایط و نشانه‌های موجود می‌تواند یک بنای دوره ساسانی باشد که مدفون شده است.

,

نیکنام گفت: تشخیص کاربری این بنا و ارتباط آن با تاریخ فراهان و آثاری چون آتشکده فردقان هدف این برنامه است.

,

رئیس میراث فرهنگی فراهان افزود: تپه قزل قلعه در ۲ کیلومتری شمال روستای حسین آباد در دشت فراهان قرار گرفته و یک استقرار مربوط به دوره ساسانی است.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه