اخبار داغ

رئیس اتاق بازرگانی کرمان:

انبارهای مملو از پسته سال قبل، ذخیره‌سازی محصولات جدید را سخت کرده است/ فرصت طلایی تحریم‌ها؛ سرآغاز تولید بذر در استان کرمان

انبارهای مملو از پسته سال قبل، ذخیره‌سازی محصولات جدید را سخت کرده است/ فرصت طلایی تحریم‌ها؛ سرآغاز تولید بذر در استان کرمان
سید مهدی طبیب زاده گفت: انباشت پسته سال قبل در انبارهای فعلی و فرارسیدن فصل تولیدات جدید پسته، ذخیره سازی این محصول را دچار مشکل کرده است، با توجه به افزایش نرخ دلار، همچنان نرخ پسته ثابت و رو به کاهش است که زیان عظیمی به زحمتکشان این بخش از کشاورزی وارد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی کرمان شامگاه گذشته در نشست تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: آمنابع آبی استان کرمان محدود است و بیش از ۹۴ درصد آن در بخش کشاورزی مصرف می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: در سال های گذشته تولید بذر کشاورزی را در این استان آغاز کردیم، تحریم، تاخیر در واردات و گرانی بذرها موجب وارد شدن آسیب جدی به کشاورزی جنوب کرمان شده است.

,

رئیس اتاق بازرگانی کرمان مطرح کرد: انباشت پسته سال قبل در انبارهای فعلی و فرارسیدن فصل تولیدات جدید پسته، ذخیره سازی این محصول را دچار مشکل کرده است، با توجه به افزایش نرخ دلار، همچنان نرخ پسته ثابت و رو به کاهش است که زیان عظیمی به زحمتکشان این بخش از کشاورزی وارد کرده است.

,

طبیب زاده در پایان با بیان اینکه بخش مهمی از صادرات کشور در بخش کشاورزی است و اگر همکاری لازم نباشد مشکلات فراوانی به وجود می آید، خاطرنشان کرد: در نظر داریم ۲ صندوق خرما و پسته در استان راه اندازی کنیم از این رو لازم است تا محدودیت های قانونی برای راه اندازی این دو صندوق برداشته شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه