اخبار داغ

نقدی بر اظهارات اخیر جهانگیری در عصر دلار 21 هزار تومانی؛

جهانگیری: برخی مدیر نیستند، فکر می‌کنند ما هم نیستیم/ آقای معاون! نمک به زخم مردم نپاشید!

جهانگیری: برخی مدیر نیستند، فکر می‌کنند ما هم نیستیم/ آقای معاون! نمک به زخم مردم نپاشید!
آقای معاون در حالی از «مدیریت» سخن می‌گوید حتی یک‌بار بابت فاجعه دلار 4200 تومانی از مردم پوزش نخواسته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، این روزها و با تشدید گرانی‌ها و نگرانی‌ها، آن‌چه که بیش از نابسامانی‌های اقتصادی آزاردهنده می‌نماید، برخی اظهارنظرهای مقامات دولتی است. یکی از ویژگی‌های جالب توجه مقامات دولتی در این دوره آن است که در هنگامه توفیقات، صفر تا صدِ توفیق را به نام خود می‌زنند اما در میانه مشکلات، از نگاه آن‌ها هر عاملی در بروز مشکل دخیل است الا خطا در تصمیم‌گیری!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

به واقع در 7 سال گذشته حتی یک مورد را نمی‌توان یافت که دولت مسئولیت خطای خود را بپذیرد؛ یعنی حتی یک خطا از دولت سر نزده است! فراتر از این، درست در زمان اوج‌گیری مشکلات، دولت به جای آرام کردن مردم و پذیرش خطاها، به نازیباترین وجه ممکن می‌کوشد تا از «خود» دفاع و بلکه تعریف کند. اخیرا اظهارنظر آقای جهانگیری مبنی بر این که رضایت مردم از دولت بیشتر شده است، موجی از انتقادات را برانگیخت؛ اما ظاهرا این انتقادات، چندان به چشم آقای معاون نیامده است!

,

جهانگیری به تازگی و در عصر سکه 8 میلیونی و دلار 21 هزار تومانی، گفته است:«برخی مدیر نیستند، فکر می‌کنند ما هم نیستیم!» حتی اگر این سخنان در شرایط طبیعی اقتصادی گفته می‌شد، واکنشی عصبی و به دور از منطق به حساب می‌آمد اما اکنون بیان این سخنانِ خشم‌برانگیز آن‌قدر دور از ذهن است که تحلیل‌گران در تعلیل آن درمی‌مانند!

,

آقای معاون در حالی از «مدیریت» سخن می‌گوید حتی یک‌بار بابت فاجعه دلار 4200 تومانی از مردم پوزش نخواسته است؛ در حالی از مدیریت سخن می‌گوید که تنها طی دو سال گذشته خط فقر خانوارهای چهارنفره در تهران، افزایش 80 درصدی را تجربه کرده است! استاندار تهران به تازگی اعلام کرده که خط فقر در تهران، 4.5 میلیون تومان است؛ حال آن که دو سال قبل، این رقم 2.5 میلیون تومان بود.

,

جوانانی که رویای خانه‌دار شدن را به گور می‌برند!

, جوانانی که رویای خانه‌دار شدن را به گور می‌برند!,

دو روز قبل نهادهای دولتی خبر دادند که نرخ تورم کل کشور در خردادماه برابر 27.8 درصد است. وضعیت مسکن به حدی حاد شده که بسیاری از مردم و به ویژه جوانان تصور می‌کنند که رویای خانه‌دار شدن را به گور خواهند برد! برای شرکت در طرح ملی مسکن هم مردم باید برای خانه متری 6 میلیون تومانی، 30 تا 50 میلیون تومان سپرده‌گذاری کنند.

,

همان زمان ربیعی، سخنگوی دولتِ متبوع آقای معاون، اعلام کرد که 27 میلیارد دلار از ارزهای صادراتی به کشور بازنگشته است. آقای معاون باید پاسخ دهند که در هفت سال گذشته به سمت عدالت اقتصادی حرکت کرده‌ایم یا خیر؟ بسیاری از کارشناسان پاسخ می‌دهند که در این سال‌ها، برقراری عدالت اقتصادی، دغدغه مسئولان دولتی نبوده است.

,

آقای معاون! این وضعیتِ نابسامان، مستقیما حاصل مدیریت شماست

, آقای معاون! این وضعیتِ نابسامان، مستقیما حاصل مدیریت شماست,

از طرفی دولت نتوانسته است درآمدهای نفتی در اختیارش را به درستی مدیریت کند؛ بنابراین حتی وقتی درآمدهای نفتی قابل توجهی داشتیم هم دولت از بسامان کردن اوضاع اقتصادی ناتوان بوده است. این وضعیت، مستقیما حاصل عملکرد آقای معاون و همکاران ایشان است! به راستی اگر نبود برخی از طرح‌های دولت پیشین از جمله مسکن مهر و سهام عدالت، اکنون شمار بیشتری از مردم با مشکل مسکن و ناامیدی دست به گریبان بودند.

,

رهبر انقلاب در سال 92 در سخنی عبرت‌آموز خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری فرمودند، جوری سخن بگویید که اگر در آینده نوار امروز شما را جلوی خودتان گذاشتند، شرمنده نشوید! و امروز اگر آقای معاون سری به فضای مجازی بزنند، می‌بینند که مردم با بازخوانی وعده‌های ایشان، احساس می‌کنند که فریب خورده‌اند. واقعیت این است که بسیاری از وعده‌های دولت آقای روحانی به سرانجام نرسیده و همین امر، واکنش‌های عصبی و فرارهای رو به جلوی مقامات دولتی و خود ایشان را به دنبال دارد.

,

کوتاه سخن؛ مردم ایران معمولا شرایط دشوار اقتصادی را تحمل می‌کنند؛ آقای معاون! لطفا به زخم مردم نمک نپاشید! بله! برخی مدیر نیستند اما شما هم در زمره آن «برخی» هستید! در این چندماه باقی‌مانده، بکوشید بیشتر سکوت و بیشتر عمل کنید!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه