اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبرداد

آغاز موج جدیدی از شیوع کرونا در زنجان

آغاز موج جدیدی از شیوع کرونا در زنجان
پرویز قزلباش، گفت: آماده باش قرمز در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اعلام شده و از همه ظرفیت‌ها برای مقابله با بیماری کرونا استفاده می‌شود چرا که با موج جدیدی از شیوع کرونا مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا;  پرویز قزلباش امروز در جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا، در محل استانداری زنجان، اظهارداشت: در حال حاضر با  روند افزایشی بیماران کرونایی در استان مواجه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,
 
,
وی با بیان اینکه میزان بیماریابی سرپایی افزایش قابل توجهی در روزهای آتی داشته و با موج جدیدی از بیماران بستری مواجه هستیم، افزود: در ۱۰ روز گذشته میزان بیماریابی از ۴۰۰ نفر به یک هزار نفر رسیده است.
,
 
,
این مسئول با اشاره به اینکه بخشی از این افزایش‌ها شامل بیماران آلوده در اجتماع که به ۳۵ درصد افزایش یافته است، می‌شود، افزود: هر بیماری که در استان اضافه می‌شود، میزان بستری‌ها هم افزایش می‌یابد.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر میزان افزایش بیماران با این روند پیش رود، نیازمند تخت‌های بیمارستانی بیشتری هستیم اگرچه با حمایت‌های استاندار  زنجان۶۰ تخت آی سی یو در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است.
,
 
,
قزلباش با بیان اینکه امروز نیز  ۱۰ تخت آی سی یو در زنجان راه‌اندازی می‌شود، افزود: اقدامات دانشگاه علوم پزشکی با روند افزایشی مواجه بوده و  آماده باش قرمز اعلام شده است که  از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.
,
 
,
وی با بیان اینکه اگر بیماران در بخش سرپایی کنترل نشوند، بیمارستان درگیر می‌شود، افزود: ۱۲ مرکز در استان بیماریابی کرده و روزانه تا ۲۵۰ ویزیت انجام می‌شود.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر با موج جدیدی از شیوع بیماری کرونا مواجه هستیم که برای عبور از این شرایط نیازمند همدلی و همبستگی هستیم تا آسیب کمتری به مردم وارد شود.
,
 
,
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان برضرورت اعمال محدودیت‌ها در ورودی و خروجی شهرها و کاهش ساعات کارکنان تاکید کرد و افزود: اعمال محدودیت در ناوگان شهری، دور کاری کارمندان و  اعمال پروتکل‌ها برای عبور از این شرایط ضروری است.
,
 
,
قزلباش گفت: الزام استفاده از ماسک و عدم برگزاری مراسم در مساجد و آرامستان‌ها و جلوگیری از برگزاری مراسم‌های عروسی و عزا در باغ‌ها و منازل برای کنترل بیماری ضروری است.
,
 
,
وی برضرورت گند زدایی ۵۲ نقطه استان تاکید کرد و افزود: در بحث بازگشایی تالاهار و مراسم‌های عروسی و عزا باید بازنگری جدی انجام شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه