اخبار داغ

یادداشت؛

پیشی‌گرفتن درد بی‌تدبیری از کرونا

پیشی‌گرفتن درد بی‌تدبیری از کرونا
مشکلات بخش درمانی درهرمزگان به قبل از بیماری کرونا باز می‌گردد وباید زودتر مسئولان چاره اندیشی می کردند و حال امروز که با بحران کرونا مواجعه هستیم نیاز به عزمی جدی برای رفع چنین مشکلاتی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز، عقیل رئیسی، فعال رسانه ای هرمزگان در یادداشتی نوشت: چند ماه پیش بود که خبرها از اینکه یک بیماری بدون واکسن و خطرناک در کشورچین باعث مرگ و میر خیلی از مردم شده، در رسانه ها پیچید اما آن روزها کسی فکرش را نمی کرد که روزی این ویروس در همه ی دنیا فراگیر شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هم اکنون کرونا به عنوان یک بحران بزرگ جهانی تلقی می شود از این رو همه ی دولتمردان به دنبال راهی برای خارج شدن از این بحران هستند این ویروس باعث شدکه اقتصاد جهان دچار تحول بزرگی شود و در وضعیتی بی سابقه نرخ نفت آمریکا منفی شد ضربات سنگینی به بدنه اقتصادی چین وارد شد کشورهای اروپایی هم که امروز به عنوان یکی از منابع انتشارکرونا هستند از آسیب های اقتصادی آن در امان نمانده اند.

,

کرونا همچنان بدون ترمز در جهان یکه تازی می کند به گونه ای که روز گذشته تعداد کل مبتلایان در جهان از مرز9.5میلیون نفر گذشت، این در حالی است که بیش از 485هزارنفر تاکنون به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

,

احساس کرونا در هرمزگان

, احساس کرونا در هرمزگان,

سه شنبه ۶ اسفند ۹۸بود که خبر ابتلاء یک خانم ۷۰ ساله قمی در جزیره قشم زنگ خطر ویروس کرونا را در هرمزگان به صدا درآورد آن روز اولین روزی بود که مردم هرمزگان کرونا را بیشتر احساس کردند.

,

روزها گذشت و هر روز بر تعداد مبتلایان در استان افزوده شد تا جایی که این روزها تقریباً در همه ی استان بجز ابوموسی جای پایش را گذاشته است.

,

بندرعباس با بیشترین بیمار کرونایی صدرنشین تعداد مبتلایان پس از میناب قرار دارد،  مردم استان هرمزگان از همان ابتدای اپیدمی شیوع ویروس کرونا با تبعیت ازتوصیه های وزارت بهداشت در کاهش شیوع این بیماری نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

,

اما این ویروس ناخوانده تاکنون جان 210 نفر را دراستان گرفته و چندین هزار نفر را هم به خود ابتلا کرده است این اعدادبا توجه به جمعیت استان هرمزگان عدد قابل توجه ای است.

,

با توجه به آمار ها متاسفانه حال هرمزگان این روزها خوب نیست هر روز خبر فوت عده ای از هم استانی هایمان ما را غمگین می کند.

,

مردم استان انتظار دارند همانطور که خیلی از استانها به صورت منطقه ای با محدودیت ها کرونای همراه هستند دولت تدبیر ای مهم برای اجرای بهتر مقابله با کرونا  در هرمزگان داشته باشد.

,

این روزهای خبر تعطیلی دوهفته ی استان هرمزگان بر روی زبان‌ها افتاده اما تاکنون هیچ مسئولی آنرا تایید نکرده است البته این که تعطیلی شود شاید آنچنان که باید تاثیری در کنترل شیوع کرونا نداشته باشد چیزی که حائز اهمیت است رفتار خود مردم و مراقبت فردی است.

,

یکی دیگر از مشکلات و معضلاتی که این روزها در استان هرمزگان زیاد مشاهده می‌شود کمبود تجهیزات درمانی و نیروی انسانی در بخش بهداشت است متاسفانه کمبود تخت های بیمارستانی در استان  سبب شده آنچنان که باید به بیماران خدمات صورت نگیرد.

,

مشکلات بخش درمانی درهرمزگان به قبل از بیماری کرونا باز می‌گردد وباید زودتر مسئولان چاره اندیشی می کردند و حال امروز که با بحران کرونا مواجعه هستیم نیاز به عزمی جدی برای رفع چنین مشکلاتی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه