اخبار داغ

متخصص بیماری های عفونی در میناب مطرح کرد؛

بعداز ۲۳روز جنگ با کرونا؛ بیمار ۴۹ ساله مینابی از مرگ حتمی نجات یافت

بعداز ۲۳روز جنگ با کرونا؛ بیمار ۴۹ ساله مینابی از مرگ حتمی نجات یافت
دکتر معلمی گفت: خانم ۴۹ ساله مینابی درکمال ناباوری توانست بدون تنفس مصنوعی و انتقال به بخش کرونا داخلی پس از ۲۳ روز جدال با کرونا و شکست آن، از مرگ حتمی نجات یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز خانم ۴۹ ساله اهل و ساکن شهر میناب با علائم سرفه، تب شدید و تنگی نفس به اورژانس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب مراجعه می کند که پس از معاینه اولیه توسط طب اورژانس با تشخیص مشکوک به کرونا بستری، و به مشاوره متخصص عفونی ارجاع داده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

دکتر زهرا معلمی متخصص بیمارهای عفونی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) اظهار کرد: با مشاهده سی تی اسکن اولیه و درگیری وسیع دوطرفه ریه و همچنین اکسیژن خون زیر ۵۰درصد با قطعیت ویروس کرونا، بیمار به بخش مراقبتهای ویژه کووید ۱۹ ( آی سی یو کرونا ) با حالت تهویه اکسیژن جهت شروع و درمان فوری منتقل گردید.

,

متخصص بیمارهای عفونی بیمارستان میناب افزود: این بیمار متاسفانه پس از ۵ روز رفته رفته دچار تنگی تنفسی شدیدتر همراه با استفاده از ماسک های NIV و cpap متصل به دستگاه اینتوبه ( تنفس مصنوعی) پیدا کرد و امید به نجات بیمار ناممکن به نظر می رسید.

,

دکتر معلمی ادامه داد: از آنجائیکه بیمار در سن نزدیک به میانسالی بود و هنوز مقاومت بدنی با روحیه فعالی داشت، همچنان امید به بازگشت بیمار داشتیم و با مراقبتهای شدید زیر نظر پزشکان بیهوشی و کارشناسان پرستاری بخش آی.سی.یو کووید به صورت رندم ۱۲ ساعته پزشکی با تجویز داورهای اینترفرون، کلترا، IVIg و سایر داروهای مربوطه جهت درمان تخصصی صورت گرفت، که حال بیمار پس از ۱۸ روز با علایم؛ نشانه های بهبودی در بیمار مشهود گردید و امید در روش بکارگیری داروها جهت ادمه درمان برای حصول نتیجه میسرتر کرد.

,

وی تصریح کرد: بیمار خوشبختانه و درکمال ناباوری توانست بدون تنفس مصنوعی و انتقال به بخش کرونا داخلی پس از ۲۳ روز جدال با کرونا و شکست آن، از مرگ حتمی نجات یابد و با o2sat (اکسیژن خون) ۹۷ درصد بدون اکسیژن از بیمارستان با حال عمومی خوب ترخیص شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه