اخبار داغ

همتی:

رشد ۶.۲ درصدی نقدینگی تا ۱۵ خرداد/ رشد اقتصادی منفی ۶ درصدی در بدبینانه‌‌ترین پیش‌بینی‌های بانک مرکزی هم وجود ندارد

رشد ۶.۲ درصدی نقدینگی تا ۱۵ خرداد/ رشد اقتصادی منفی ۶ درصدی در بدبینانه‌‌ترین پیش‌بینی‌های بانک مرکزی هم وجود ندارد
رئیس کل بانک مرکزی به بیان نکاتی درباره نقدینگی، پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی سال ۹۹ و نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی در عراق پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود به بیان نکاتی درباره نقدینگی، پیش بینی صندوق بین المللی پول از رشد اقتصادی سال 99 و نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی در عراق پرداخت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

* رشد 6.2 درصدی نقدینگی تا 15 خرداد/ نرخ سود سپرده گذاری نزد بانک مرکزی از شنبه 12 درصد می شود

, * رشد 6.2 درصدی نقدینگی تا 15 خرداد/ نرخ سود سپرده گذاری نزد بانک مرکزی از شنبه 12 درصد می شود, * رشد 6.2 درصدی نقدینگی تا 15 خرداد/ نرخ سود سپرده گذاری نزد بانک مرکزی از شنبه 12 درصد می شود,

1-آخرین آمار نقدینگی ،علیرغم تکالیف قانونی تنخواه و هزینه های کرونا در ابتدای سال،حاکی از رشد 6.2درصدی نقدینگی تا 15خرداد می باشد.با توجه به اقدامات در دست اجرا ،پیش بینی میشود رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر از رشد سال قبل،بشود. صاحبنظران اقتصادی می دانندکه در چارچوب جدید سیاست پولی بانک مرکزی کانال انتقال سیاستها،دالان نرخ سوداست وهیات عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخها در دالان را به سمت تورم هدف انجام می‌دهد. مرحله اول آن از شنبه و با افزایش2 واحدی کف دالان انجام می‌شود.

,


2-پیش بینی رشد اقتصادی منفی6درصدتوسط صندوق بین المللی پول برای سال 99 ایران، دربدبینانه ترین سناریوهای پیش بینی بانک مرکزی نیز وجود ندارد و صندوق همان اشتباه محاسباتی را که برای رشدسال گذشته مرتکب شده بود،تکرار کرده است و اگر اشتباه پیش بینی سال قبل را اصلاح می کرد، به عدد متفاوت تری از آنچه اعلام کرده است، دست می یافت. در ضمن، بنظرم این پیش بینی با فرض ادامه قرنطینه بوده ، که چنین چیزی،  اساساً برای ما در حال حاضر موضوعیت ندارد.

,
,


3-استفاده ازمنابع بانک مرکزی در عراق برای خرید کالاهای اساسی در چارچوب روابط دوستانه دو کشور، و با تصمیم و نظر ایران انجام میگیرد و تنها بخشی از گشایش هایی است که بتدریج اتفاق خواهد افتاد.برنامه ریزی وتلاش برای تأمین به موقع وکافی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم عزیز را وظیفه ملی خود در بانک مرکزی می‌دانیم.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه