اخبار داغ

مدیرکل زندان های استان سمنان در نشست خبری مطرح کرد:

کاهش 6درصدی ورودی زندان های استان سمنان/ سهم بالای جوانان در ورودی زندان ها

کاهش 6درصدی ورودی زندان های استان سمنان/ سهم بالای جوانان در ورودی زندان ها
مدیرکل زندان های استان سمنان با بیان اینکه ورودی زندان های استان سمنان در سال گذشته 6درصد کاهش یافت اظهار کرد: سال گذشته 4461 نفر وارد زندان های استان شدند که نسبت به سال 97 کاهش 6درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، مدیرکل زندان های استان سمنان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه گفت: یکی از سیاست هایی که در راستای تحول در دستگاه قضا دنبال شد، کاهش ورودی زندان ها است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

باهنر با بیان اینکه ورودی زندان های استان سمنان در سال گذشته 6درصد کاهش یافت اظهار کرد: سال گذشته 4461 نفر وارد زندان های استان شدند که نسبت به سال 97 کاهش 6درصدی داشته است.

,

وی جرائم مربوط به مواد مخدر و روان گردان ها با 30درصد را بیشترین ورودی زندان ها عنوان کرد و افزود: سایر جرائم از جمله سرقت با 28 درصد، جرائم علیه اشخاص 11 درصد و محکومیت های مالی با 9 درصد در جایگاه های بعدی قرار دارند.

,

مدیرکل زندان های استان سمنان با اشاره به سن و جنسیت زندانیان استان سمنان گفت: 4درصد ورودی ها را بانوان تشکیل می دهند. همچنین بیشترین جمعیت ورودی زندان ها متاسفانه مربوط به جوانان در رده سنی 18 تا 35 سال است که بین 27 تا 30 درصد زندانیان را تشکیل می دهد.

,

باهنر با تاکید بر رابطه بین کم سوادی و بیسوادی با جرم اگفت:7درصد زندنیان بیسواد، 17درصد ابتدایی و 32 درصد راهنمایی هستند. همچنین 49 تا 50 درصد وردی زندان ها کم سوادند که نشان از رابطه بین تحصیلات و جرم دارد و بار مضاعفی را روی دوش زندان ها گذاشته است.

,

وی از کاهش 17درصدی موجودی زندانها در سال گذشته خبر داد و گفت: معدل موجودی زندانهای استان در سال گذشته 1840 نفر بود که طی 10سال اخیر بی نظیر است و به معدل سال 88 بازگشتیم.

,

مدیرکل زندان های استان سمنان با اشاره به آزادی 4هزار و 31 زندانی در سال گذشته اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که به دنبال کاهش تعداد ورودی و موجودی زندانیان، تعداد آزادشدگان نیز کاهش می یابد و استان سمنان از حیث درصد میانگین موجودی زندان ها در سال 98 در رتبه سوم کشورقرار گرفت.

,

باهنر با بیان اینکه استان سمنان جایگاه مناسبی در شاخص مانگین زندانیان در صدهزار نفر دارد ابراز کرد: در حال حاضر میانگین کشوری، 255نفر در هر صدهزار نفر است و این شاخص در استان سمنان در اردیبهشت سال جاری به 239نفر در صدهزار نفر رسیده است.

,

وی 5 مرحله اقدامات بهداشتی ، درمانی، اقدامات فرهتگی و تربیتی، اشتغال و حرفه آموزی و مراقبت را از اهداف اصلاحی و تربیتی اداره کل زندانها عنوان کرد و افزود: در سال گذشته تعهد 297 شغل و 945 حرفه آموزی را داشتیم که 100درصد محقق شد.

,

مدیرکل زندان های استان سمنان از اشتغال مولد 2419 نفر از زندانیان در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته، 4میلیارد ریال به زندانیان پرداخت شد.

,

باهنر با تاکید بر نقش شورایی حل اختلاف در آزادسازی زندانیان گفت: در سال گذشته 498 پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع و 496 پرونده منجر به سازش شد و نهایتا 97 نفر آزاد شدند.

,

وی در ادامه افزود: 63زندانی با تلاش ستاد دیه و خیرین با بدهی بالغ بر 140میلیارد ریال رهایی یافتند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه