اخبار داغ

دادستان سمنان:

با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با جدیت برخورد خواهد شد/ مسئولان زمان رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی را کاهش دهند

با ساخت‌وسازهای غیرمجاز با جدیت برخورد خواهد شد/ مسئولان زمان رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی را کاهش دهند
دادستان سمنان با ابراز ناخرسندی از برخی تطویل‌ها در بررسی مشکلات واحدهای صنعتی گفت: چرا کاری که می‌توان آن را در یک روز انجام داد باید ماه‌ها طول بکشد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، شریف ابراهیمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در نشست با اصحاب رسانه با یادآوری تخریب یک ملک غیرمجاز در شهرستان مهدی‌شهر، از اعمالِ با جدیت تبصره 2 ماده 10 قانون تغییر کاربری خبر داد و گفت: بر اساس قانون، دستگاه‌های مرتبط مکلف‌اند با تغییر کاربری‌های غیرمجاز مقابله کنند و اجازه ساخت ملک را صادر نکنند تا دستگاه قضایی ناگزیر از قلع و قمع بنا شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

ابراهیمی گفت: چنان‌چه پیش از ساخت بنای غیرمجاز، دستگاه‌های ذی‌ربط از احداث جلوگیری بعمل آورند، مردم و حتی خود فرد متخلف متحمل هزینه‌های کم‌تری خواهند شد.

,

وی با اشاره به ابلاغ دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده‌های معوقه گفت: خوشبختانه بر اساس دستورالعمل مذکور، به حدود 800 پرونده معوقه رسیدگی شده است.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان این که بازدیدهای زیادی برای بررسی مشکلات واحدهای صنعتی صورت گرفته است گفت: ما اجازه ندادیم که بررسی مشکلات شرکت‌ها با تأخیر مواجه شود بلکه بلافاصله پس از بازدیدها مشکلات را به طور دقیق‌تر بررسی و رفع آن را پیگیری کردیم.

,

ابراهیمی با بیان این که در جریان بازدیدهای مذکور، اغلب صنعت‌گران اعلام می‌کردند که ما با مشکلات تحریمی کنار می‌آییم اما بخشی از مشکل به دست مسئولان و در داخل حل می‌شود گفت: توقع صنعت‌گران این است که مسئولان برای رفع مشکلات‌شان بیشتر تلاش کنند؛ برای من هم به عنوان شهروند ایرانی برخی مسائل قابل هضم نیست؛ اگر فرمایشات رهبری را می‌شنویم و می‌خواهیم مشکلات را حل کنیم، باید قدری دغدغه‌مندی‌ها را بیشتر کنیم.

,

برخی از واحدهای تولیدی در استان با 20 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند

, برخی از واحدهای تولیدی در استان با 20 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند, برخی از واحدهای تولیدی در استان با 20 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند,

وی با تصریح بر این که برخی از شرکت‌ها در استان سمنان فقط با 20 درصد از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند گفت: جهش تولید محقق نخواهد شد مگر با تحول در مسئولان و تحرک و کار و همت بیشترِ آنان؛ باید همگرایی‌ها گسترش پیدا کند تا بتوانیم مشکلات تولید را حل کنیم؛ اگر پیش‌تر تا ساعت 2 بعدازظهر کار می‌کردیم اکنون کار کردن تا نیمه‌شب نباید مسأله ناگواری باشد.

,

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با ابراز ناخرسندی از هدررفت سرمایه‌ها به دلیل تطویل در بررسی مشکلات واحدهای صنعتی گفت: بررسی مشکلات واحدهای صنعتی گاه تا شش‌ماه زمان می‌برد؛ در چنین شرایطی چه کسی پاسخگویی خسارات واردشده به مدیران واحدهای صنعتی است؟ مسئولان باید زمان رسیدگی به مشکلات صنعت را کاهش دهند؛ کاری را که می‌توان ظرف یک روز انجام داد، چرا باید ماه‌ها به طول بینجامد و سرمایه‌ها به این واسطه اتلاف شود؟

,

با اعمال سلایق شخصی، در مسیر تولید مانع ایجاد نکنیم

, با اعمال سلایق شخصی، در مسیر تولید مانع ایجاد نکنیم, با اعمال سلایق شخصی، در مسیر تولید مانع ایجاد نکنیم,

ابراهیمی با تأکید بر این که نباید با اعمال سلایق شخصی در مسیر تولید مانع ایجاد کنیم گفت: استان ما، استانی صنعتی است و اگر این مسائل حل شود، شاهد جهش تولید در استان خواهیم بود؛ دادستانی نیز در کنار دیگر مسئولان می‌کوشد تا رفع مشکلات ایجادشده برای واحدهای صنعتی را پیگیری کند.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که شورای نظارتی نیز پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی است گفت: این شورا با همراهی دادستانی، اطلاعات، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، هر دو یا سه هفته، تشکیل جلسه می‌دهد و دستگاه‌های عضو، مشکلات احصاءشده و بررسی‌شده را در آن مطرح می‌کنند تا راه‌حلی برای مشکلات یافت شود و تولیدکننده در آرامش به کار اصلی خود بپردازد.

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه