اخبار داغ

میدان مشتاقیه در تصرف معتادان؛

اعتیاد بر چهره اماکن تاریخی کرمان زخم می‌زند

اعتیاد بر چهره اماکن تاریخی کرمان زخم می‌زند
در سایه اختلافات مسئولان اجرایی شهر، میدان تاریحی کرمان به جولانگاه معتادان متجاهر و مکانی برای استعمال مواد مخدر تبدیل شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از راه آرمان، استان کرمان به دلیل قرار گیری در مسیر ترانزیت و فقر و محرومیت به ارث رسیده از دوران ستمشاهی جذابیت بالایی برای قاچاقچیان موادمخدر دارد ولی حافظان امنیت نیز در صف اول مبارزه با مواد مخدر هستند و بخش بزرگی از کشفیات سالانه مربوط به دیار کریمان است. با این همه میزان مصرف مواد مخدر در این استان به نسبت جمعیت در مقایسه با دیگر استان ها پایین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان، , راه آرمان، , راه آرمان,

میدان مشتاقیه یکی از میادین مشهور شهر کرمان است که در نزدیکی اماکن تاریخی و گردشگری واقع شده است. روزانه هزاران کرمانی و ده‌ها گردشگر داخلی و خارجی از این میدان عبور می‌کنند ولی متأسفانه چشمشان به صحنه‌های بسیار زشت از معتادان متجاهر می افتد.

,

کسانی که در گوشه و کنار فضای سبز میدان خوابیده‌اند و حتی در حال استعمال مواد مخدر هستند. البته در این فضا هرکس به راحتی می‌تواند سفارش مواد مخدر خود را هم بدهد از تریاک و ناس گرفته تا…!

,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,

 

,

, ,


حضور بیش از ۴۰۰۰ معتاد متجاهر در استان
عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان در جلسه مشترک کمیته درمان و کمیته هماهنگی ماده ۱۶ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس آمار مراکز DIC، پایش پاتوق ها، گزارش تیم های سیار و مرکز ماده ۱۶ بیش از ۴۰۰۰ معتاد متجاهر در استان کرمان وجود دارد.

,
, حضور بیش از ۴۰۰۰ معتاد متجاهر در استان,
,

در سال‌های اخیر بحث کتمان آمارها تقریباً دیگر وجود ندارد اما این آمار فقط اعداد و ارقام نیستند بلکه معتادانی هستند که در بین مردم زندگی می کنند.

,


افزایش۱۸ درصدی دستگیری معتادان در استان
سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی کرمان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته استان کرمان رتبه دوم کشور را در کشفیات مواد مخدر را داشته است، گفت: طی مدت یاد شده ۱۲ درصد افزایش دستگیری قاچاقچیان، هفت درصد خرده فروشان و توزیع کنندگان مواد مخدر و ۱۸ درصد دستگیری معتادان با افزایش روبرو بوده است.

,
, افزایش۱۸ درصدی دستگیری معتادان در استان,
,

اما چرا با وجود افزایش دستگیری ها باز هم معتادان در این میدان جولان می دهند؟

,

یدالله موحد رییس کل دادگستری کل استان کرمان می گوید: چرخه فعلی ترک اعتیاد اجباری موضوع ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر به لحاظ اینکه مراقبت بعد از خروج از مرکز عملی نشده ناقص است.
وی ادامه داد: اجرای آئین نامه مراقبت بعد از خروج مصوبه ریاست قوه قضائیه معطل مانده است و حمایت اجرایی ندارد، بازگشت مجدد این افراد موجب هدر رفتن هزینه می شود.

,
,


بیکاران معتاد نمی‌شوند بلکه معتادان بیکار می‌شوند

,
, بیکاران معتاد نمی‌شوند بلکه معتادان بیکار می‌شوند,

محمدرضا انارکی‌محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمان در گفتگو با خبرنگاران جمع‌آوری معتادان متجاهر را اولویت این شورا دانست و گفت:۸۰ درصد افراد دستگیر شده مجددا به چرخه اعتیاد بر می‌گردند.

,

وی بحث جمع آوری معتادان را قابل قبول دانست و اظهار داشت: مدت زمان نگهداری قانون طبق قانون سه ماه است که در نتیجه آن چرخه ترک اعتیاد کامل نمی‌شود که باید با اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر میزان نگهداری به دو سال افزایش یابد.

,

انارکی‌محمدی درخصوص تأثیر بیکاری بر اعتیاد هم تأکید کرد: نمی‌شود به طور قاطع اعلام کرد معتادان متجاهر بیکار هستند بلکه واقعیت این است که اعتیاد باعث شده این افراد شغل خودشان را از دست بدهند.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه