اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه عنوان کرد؛

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

بازگشایی کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی
معصومه حسنی خوانسار گفت: کتابخانه‌های عمومی استان پس از حدود ۴ ماه تعطیلی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معصومه حسنی خوانسار در گفتگو با خبرنگار  شبکه اطلاع رسانی مرصاد، از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی استان بعد از حدود ۴ ماه تعطیلی خبر داد و گفت: کتابخانه های عمومی استان با موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا از اول تیر ماه بازگشایی شدند.

مدیرکل کتابخانه های استان کرمانشاه افزود: این بازگشایی با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز صورت گرفته است و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی و استفاده از دستکش، ماسک، الکل و شیلد به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند.

حسنی خوانسار خاطر نشان کرد: کتابداران در نخستین روز کاری خود قفسه‌ها و سالن‌های مطالعه را ضد عفونی کردند و همچنین تمهیدات لازم را برای جداسازی فضاهای کاری کتابداران با مراجعه کننده ها و اعضا با استفاده از حائل های پلاستیکی و شفاف آماده شد.

وی بیان داشت: استفاده از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت انجام خواهد شد و کتاب‌های به امانت رفته پس از عودت به مدت ۲ هفته قرنطینه می‌شوند تا از چرخه انتقال ویروس جلوگیری شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,   شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,

این مسئول در ادامه به ارائه گزارش کاملی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان پرداخت و گفت: در حال حاضر زیربنای کتابخانه های عمومی در استان ۴۳ هزار و ۷۹ مترمربع است.

,

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه سرانه زیربنای کتابخانه ای استان را به ازای هر ۱۰۰ نفر ۲ متر و ۸ دهم درصد اعلام کرد و اظهار داشت: تعداد ۸۸ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کرمانشاه وجود دارد که با نیروی متخصص کتابداری مدیریت می‌شوند و تعداد ۱۸ باب کتابخانه مشارکتی با سازمانها داریم.

,

وی ادامه داد: مجموع منابع کتابخانه های استان ۵۶۱۵۱۵ جلد است که میزان سرانه منابع به ازای هر ۱۰۰ نفر در استان ۶۰ جلد کتاب است.

,

حسنی خوانسار همچنین گفت: با توجه به برگزاری دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان کرمانشاه و بازگشایی مجدد کتابخانه های عمومی استان در فاز سوم بازگشایی، و نظر به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا در محیط کتابخانه منابع مکتوب این جشنواره در اختیار اعضا و مخاطبین قرار می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه