اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

مماشات با مفاسد اقتصادی جایی در کشور ندارد/ مجلس، اهرم‌های قانونی قوه قضائیه برای عدالت خواهی را فراهم کند

مماشات با مفاسد اقتصادی جایی در کشور ندارد/ مجلس، اهرم‌های قانونی قوه قضائیه برای عدالت خواهی را فراهم کند
عتباتی، در یادواره شهدای مجازی بسیج حقوق دانان با بیان اینکه خط قرمزی برای عدالت خواهی و فساد ستیزی برای دستگاه قضا وجود ندارد، گفت: پاک سازی دستگاه قضائی در واقع هشدار جدی برای سایر مجموعه ها در زمینه مبارزه با فساد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل  پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای مجازی بسیج حقوق دانان که در مرکز فضای مجازی بسیج برگزار شد ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت به تبیین اهداف قوه قضائیه در برقراری امنیت و آرامش در کشور پرداخت و گفت:هفته قوه قضائیه در واقع  هفته ای برای به خاطر آوردن و بازگو کردن اهمیت و جایگاه دستگاه قضائی و نگاه به آینده جهت احقاق حق در سنگر عدالت  است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

عتباتی در ادامه سخنان خود به سیاست های تحولی قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: سیاست های جدید قوه قضائیه یک تحرک و پویایی جدی در حوزه خدمت رسانی قضایی  آن هم در حوزه های مختلف  بوجود آورده است تا با تقویت خدمتگذاری به مردم  و تزریق خون تازه در رگ های سیستم قضائی، شادابی و نشاط را به تمام بخش ها وارد کند.

,

وی به زنده شدن روحیه  امیدوری در مردم  اشاره کرد و افزود: امیدی که امروز در مردم، صرف نظر از تفکرات و دیدگاه ها شاهد هستیم با آمدن حجت الاسلام رئیسی به قوه قضائیه افزون تر شده است بطوریکه امروز ما شرعا و قانونا وظیفه داریم تا این امیدواری را در مردم تقویت کنیم.

,

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه سرمایه های اجتماعی نظام و دستگاه قضائی پیشرو و تأثیرگذار در قوای دیگر هستند، گفت: اگر دستگاه قضا کارکرد مطلوب خود را انجام دهد، در حل معضلات و مشکلات امروز کشور کمک کننده خواهد بود.

,

وی افزود: این کارکرد یقینا به پشتوانه ای محکم در استان تبدیل خواهد شد تا فعالان بخش خصوصی با اطمینان خاطر به ایجاد ظرفیت بپردازند.

,

عتباتی به کمک های دستگاه قضائی به واحدهای تولیدی و اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: رونق صنعت و اشتغال استان اردبیل  می تواند در حوزه های مختلف تأثیرگذار شود چراکه ارتقاء وضعیت، موجب کاهش جرائم و تخلفات معیشت محور خواهد بود.

,

وی به کاهش پرونده های مانده از سال های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: در بحث عدالت خواهی و فساد ستیزی نیز پرونده های کلانی روی میز است که  بخشی از ان مربوط به درون تشکیلات قضائی است و هشدار جدی  برای سایر مجموعه ها در زمینه مبارزه با فساد است.

,

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه دستگاه قضایی امروز هیچگونه خط قرمزی نمی شناسد، گفت: پرونده های قضائی بصورت علنی، عادلانه و منصفانه کار می شود و این برای مردم  امید آفرین است چراکه مردم به وضوح می بینند که دیگر داشتن موقعیت اجتماعی مصونیت ندارد و عدالت طلبی در جامعه  احساس شده است.

,

وی به دستگاه های کمک کننده به دستگاه قضا در مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در این راستا همه نهادها و دستگاه ها کمک کننده هستند و دستگاه قضائی  برای مناسب سازی  فضای اجتماعی تلاش می کند.

,

عتباتی به سوء استفاده کلان و مفاسد اقتصادی در برخی مجموعه ها اشاره کرد و گفت: توجه به مقوله پیشگیری و شفاف سازی، مراودات، برخورد با رانت خواری  و ویژه خواری  در این خصوص برای مردم  امیدبخش بوده است.

,

وی ورود حاکمیت در برخورد با دانه درشت های مفاسد اقتصادی را یادآور شد و گفت:  این ورود حاکمیت در مبارزه با دانه درشت های مفاسد اقتصادی در واقع این نوید را به مردم می دهد که مماشات با مفاسد اقتصادی  جایی در کشور ندارد و نخواهد داشت.

,

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصویب قوانین لازم در برخورد با مفاسد را لازمه برخوردهای دستگاه قضائی با مجرمین عنوان کرد و از نمایندگان مجلس خواست تا در این زمینه قوانین عادلانه را در مجلس  تصویب کنند  تا قضاوت از اهرم های  قانونی برای پیشبرد اهداف عدالت خواهی برخوردار شود.

,

وی در پایان سخنان خود به تبیین علل موفقیت دستگاه قضا بعد از روی کارآمدن حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه پرداخت و گفت: حجت الاسلام رئیسی برآمده از بطن سیستم قضائی است و تسلط کامل به موضوعات قضائی عامل اصلی موفقیت وی در این مدت کوتاه است.

,

عتباتی در پایان سخنان خود به ارائه گزارشی از دادرسی ها در استان اردبیل پرداخت و گفت: روحیه جهادی و انقلابی همراه با تلاش دلسوزانه کارکنان دستگاه قضاف اتفاقات خوبی را در این مدت کوتاه رقم زده بوریکه تعداد قابل توجهی از پرونده های مانده از سالهای گذشته تعیین تکلیف شدهاست و این در صورتی انجام گرفته که شعبات قضائی استان نیز به روز هستند و پرونده های تازه تشکیل شده نیز در اسرع وقت رسیدگی می شوند.

,

وی گفت: 78 درصد پرونده های قدیمی  در استان اردبیل در سال 98درصد رسیدگی شده  و اردبیل در این زمینه به رتبه اول کشور دست یافته است.

,

 وی با اینکه دستگاه قضائی استان با کمبود کادر قضائی مواجه است گفت: در کنار تمام مشکلات و مضیقه های پیش روی دستگاه قضایئی در استان، 48درصد پرونده های مانده تعیین تکلیف شده اند و امروز 90 درصد شعبات قضائی استان به روز بوده و موجودی پرونده های قضایی نیز به زیر 100 فقره رسیده است.

,

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در پایان سخنان خود تصریح کرد: دستگاه قضایی استان در صدد است تا با تمام توان همراه با سرعت، دقت خدمت رسانی فوق العاده ای را به مردم انجام دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه