اخبار داغ

امام جمعه قم:

ریشه‌های فساد در کشور باید خشکانده شود/ مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند

ریشه‌های فساد در کشور باید خشکانده شود/ مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند
امام جمعه قم گفت: تا زمانی که با ریشه های فساد مقابله نشود، عملا اتفاقی نخواهد افتاد و دوباره شاهد فساد در کشور خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در اولین نماز جمعه بعد از شیوع بیماری کرونا در شهر قم که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: این روزها در هفته قوه قضائیه قرار داریم که سالروز شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) نیز هست، شهدایی که که جان خودشان را در راستای اعتلای انقلاب و سربلندی نظام فدا کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی در ادامه به موضوع فساد در کشور اشاره کرد و بیان داشت: فساد در زمینه ای اقتصادی تنها مربوط به یک کشور و دولت نیست و در همه کشورها شاهد این گونه جرایم و فسادها هستیم.

,

آیت الله سعیدی بیان داشت: تنها موضوع مهم نوع برخورد با مفسدین است که در کشورهای مختلف فرق می کند و باید در این زمینه کشورمان سرآمد و نمونه باشد.

,

وی برخورد با عوامل اصلی و ریشه ای فساد را مهم برشمرد و گفت: تا زمانی که با ریشه های فساد مقابله نشود، عملا اتفاقی نخواهد افتاد و دوباره شاهد فساد در کشور خواهیم بود.

,

آیت الله سعیدی یادآور شد: باید نوع برخورد با ریشه‌های فساد را با نخبگان، اندیشمندان، متخصصان هر بخش و جوانان علاقمند به نظام و کشور پیش‌بینی کرده و اولویت‌ها را مشخص کرد.

,

وی با تاکید بر اینکه باید کانون‌های فساد شناسایی و ریشه‌های مفاسد خشکانده شود، بیان کرد: با هر کسی در هر دستگاهی و با هر سمتی که هست در صورت فساد باید برخوردی عبرت آموز شود.

,

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت جوانگرایی در کشور تاکید کرد و بیان داشت: مسؤولیت‌های کشور به دست نیروهای جوان، مومن، متعهد و غیروابسته سپرده شود و باید این مهم را نیز بدانیم که دلبسته‌های به آمریکای جهانخوار، منفور و نژاد پرستی که برده کشی را افتخار خود می دانند برای این مملکت رهاوردی نخواهند داشت.

,

وی به نقش مجلس در ریشه کنی فساد اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت نمایندگان و مجلس شورای اسلامی برای خشکاندن ریشه‌های فساد استفاده کرد و در این میان مجلس باید اصلاح ساختاری داشته باشد.

,

آیت الله سعیدی به جایگاه شهر قم در جهان اسلام پرداخت و گفت: «قم عش آل محمد(ص)» است و امام صادق فرمودند که این شهر حرم اهل بیت است؛ این تعاریف را باید حفظ و مراقبت کنیم و مسؤولان، بازاریان، جوانان و دختران باید از هر لحاظ از جمله انقلابی بودن و مسئله عفاف و حجاب را در این شهر ارتقاء بخشند.

,

وی ادامه داد: ارشاد و راهنمایی افرادی که از روی غفلت و بی خبری دست به این اقدامات می زنند و همچنین برخورد با کسانی که عنادو لجاجت دارند از سوی دستگاه انتظامی می تواند راهشگا باشد.

,

آیت الله سعیدی با اشاره به بهبود وضع نسبی قم از نظر شیوع بیماری کرونا و بازگشایی درب‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران به روی زائران گفت: از مردم می خواهیم که همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه