اخبار داغ

تداوم آتش سوزی ها در مراتع و جنگل های گچساران

تداوم آتش سوزی ها در مراتع و جنگل های گچساران
رئیس منابع طبیعی گچساران گفت:این آتش سوزی که از ساعتی پیش در ارتفاعات "روستای آرو" آغاز شده ،با وجود تلاش نیروهای بسیج و محلی مهار نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس،مجید نظری ،رئیس منابع طبیعی گچساران دقایقی پیش در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به آتش سوزی های امروز این شهرستان گفت: آتش سوزی "کوه آرو" که ساعتی پیش آغاز شده همچنان ادامه داشته و با وجود تلاش نیروهای مردمی،منابع طبیعی و بسیج بیش از چند هکتار از مراتع ارتفاعات "روستای آرو " همچنان در حال سوختن است که به دلیل وزش باد های شدید، مهار حریق به دشواری صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی افزود:صبح امروز هم آتش سوزی هایی در مناطق "دژسلیمان" و اطراف "کوه شهرو" داشتیم که با تلاش نیروهای دوستدار محیط زیست تا ظهر امروز مهار شدند.

,

به گفته کارشناسان،بخشی از مراتع و جنگل های این سرزمین از منابع طبیعی با ارزش کشورمان به شمار می روند که همه ساله بنابر دخالت عواملی همچون جرقه های حاصل از افزایش دما و وزش بادهای گرم و عوامل انسانی در شعله های آتش نابود می شوند. 

,

از اردیبهشت ماه سال جاری تاکنون بالغ بر 13 مورد آتش سوزی گسترده درعرصه‌های جنگلی و مرتعی دیار بام نفت ایران به ثبت رسیده که در نتیجه آن بیش از435 هکتار جنگل و مرتع طعمه حریق شده است که با جولان این حجم گسترده از آتش سوزی ها در همین ابتدای امر، سال 99 را می توان سال سیاه جنگل‌ها و مراتع گچساران برشمرد.

,

درختان بادام از مهمترین پوشش گیاهی این منطقه(کوه آرو) به شمار می روند و این درحالی است که 90درصد از اراضی این شهرستان را عرصه های ملی تشکیل می دهند که از این میزان نیز 70درصد مراتع و جنگل ها هستند.

,

نکته حائز اهمیت این است که چرا بیش از 90درصد از آتش سوزی های این شهرستان در روز جمعه اتفاق افتاده است؟.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه