اخبار داغ

ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند؛

قوانین مترقی حقوق بشر اسلامی نقطه قوت جامعه اسلامی/ مردم آمریکا از تبعیض نژادی سیستماتیک رنج می‌برند

قوانین مترقی حقوق بشر اسلامی نقطه قوت جامعه اسلامی/ مردم آمریکا از تبعیض نژادی سیستماتیک رنج می‌برند
ائمه جمعه استان کرمان ضمن ابراز انزجار از اقدامات و جنایت آمریکا در هفته حقوق بشر آمریکایی معتقدند که امروز آمریکایی ها در جنایات مختلف دخالت دارند و حقوق بشر تعریف شده در آمریکا برابر است با تبعیض سیستماتیک و موضوعات تبعیض نژادی که این امر به عنوان یک موضوع قانونی شناخته می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ هفته حقوق بشر آمریکایی از جانب مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر نامگذاری شد. در خصوص دلیل نامگذاری این هفته می توان گفت که با توجه به اینکه در تاریخ ششم تیر ماه سالروز ترور امام خامنه ای در مسجد ابوذر تهران، روز هفتم تیر ماه سالروز انفجار مقر حزب جمهوری اسلامی ایران در منطقه سرچشمه است که منجر به شهادت رسیدن هفتاد و دو تن از یاران امام خمینی(ره) و آیت الله بهشتی شد و همچنین شهادت آیت الله صدوقی را در روز یازدهم تیر ماه رخ داده است، این هفته به عنوان هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

از سوی دیگر بمباران منطقه سردشت توسط رژیم صدام در دوران دفاع مقدس در تیرماه صورت گفته است و همچنین روز دوازدهم تیر ماه سال 67 هواپیمای ایر باس بر فراز آب های خلیج فارس توسط ناو آمریکایی سرنگون شد و دویست و نود نفر از انسان های بیگناه در این حادثه به شهادت رسیدند.

,

مجموعه فشرده ای از اقدامات ضد بشری آمریکا علیه ملت ایران در هفته حقوق بشر آمریکایی

, مجموعه فشرده ای از اقدامات ضد بشری آمریکا علیه ملت ایران در هفته حقوق بشر آمریکایی, مجموعه فشرده ای از اقدامات ضد بشری آمریکا علیه ملت ایران در هفته حقوق بشر آمریکایی,

موارد عنوان شده مجموعه فشرده ای از اقدامات ضد بشری آمریکا علیه ملت مسلمان کشورمان است که این موضوع از جمله مقولات استراتژیک است که دشمن به وسیله آن به کشور فشار می آورد و می توان گفت این مسئله بزنگاه دشمن است.

,

حقوق بشر از جمله نقاط ضعف دشمن و حربه استکبار جهانی برای کشورمان است تا در مجامع بین المللی برای افکار عمومی استفاده شود و با توجه به اینکه قوانین ما بر اساس حقوق اسلامی تنظیم شده است این مسئله به عنوان نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته می شود؛ بنابراین دشمن در تلاش است تا مولفه های اقتدار کشور را تضعیف کند و این یکی از این مسائل بحث حقوق بشر است.

,

حجت الاسلام و المسلمین قاسم دانشی در گفتگو با راه آرمان؛ در این خصوص گفت: جنایات آمریکا در حق ملت ایران بر هیچ کس پوشیده نیست؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکایی ها با حمایت از رژیم بعثی عراق و تحریک این رژیم،  هشت سال جنگ علیه ملت پر افتخارمان ایجاد کردند.

,

دخالت آمریکا در جنایات مختلف جهان

, دخالت آمریکا در جنایات مختلف جهان , دخالت آمریکا در جنایات مختلف جهان,

امام جمعه شهرستان بم با اشاره به اینکه آمریکایی ها در سال های جنگ تحمیلی، جنگ نفت کش ها را نیز علیه کشورمان تحمیل کردند، بیان کرد: آمریکایی ها با حمایت از گروهک های تروریستی منافقین دستشان به خون بیش از 17 هزار مردم و مسئولان کشورمان آلوده است که اوج این اتفاق به شهادت رساندن آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران ایشان بود.

,

وی با بیان اینکه امروز آمریکایی ها در جنایات مختلف دخالت دارند، اظهار کرد: حقوق بشر از منظر آنان تعریف خاص خود را دارد؛ به عنوان مثال در پی شیوع بیماری کرونا، آنان به آمار فوتی ها و مبتلایان به این ویروس توجه دارند؛ اما اینکه در کشور یمن تعداد زیادی از کودکان توسط رژیم سعودی و ائتلاف آنان به شهادت می رسند مورد توجه قرار نمی گیرد.

,

حجت الاسلام و المسلمین دانشی ابراز کرد: اخیرا هم نقاب از چهره پلید آمریکا کنار زده شده و ظلمی که در سالیان گذشته علیه ملت آمریکا داشته اند نمایان شده است که البته این مسئله طبیعت حکومت آمریکا است و مختص به یک گروه نیست.

,

امام جمعه شهرستان بم با اشاره به اینکه بنا به سنت الهی، ظلم دوام ندارد، عنوان کرد: ظلم و ظالم رفتنی است و حق پیروز است؛ چرا که آمریکای امروز رو به اضمحلال و افول است.

,

حقوق بشر آمریکا برابر با تبعیض سیستماتیک است

, حقوق بشر آمریکا برابر با تبعیض سیستماتیک است , حقوق بشر آمریکا برابر با تبعیض سیستماتیک است,

حجت الاسلام و المسلمین رضا سعادت فر در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: حقوق بشر تعریف شده در آمریکا برابر است با تبعیض سیستماتیک و موضوعات تبعیض نژادی که این امر به عنوان یک موضوع قانونی شناخته می شود.

,

امام جمعه شهرستان جیرفت خاطر نشان کرد: آنچه که ما در تفکر آمریکایی  شاهد هستیم این است که آمریکایی ها روحیه تبعیض نژادی را نه تنها در کشور خود بلکه در سطح دنیا به عنوان حقوق بشر معرفی کرده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه