اخبار داغ

در پی اعتراض آرام کارگران یک معدن مطرح شد؛

کارگران معدن "امین یار" زخم خورده از اعتماد مجدد به کارفرمای بدقول/ خروج میلیاردی سرمایه‌های فاریاب با سواستفاده کارفرما

کارگران معدن "امین یار" زخم خورده از اعتماد مجدد به کارفرمای بدقول/ خروج میلیاردی سرمایه‌های فاریاب با سواستفاده کارفرما
با اتمام مهلت مقرر، کارفرمای معدن "امین یار" فاریاب برای پرداخت مطالبات کارگری، صبح امروز در شرایطی آرام و به دور از هرگونه تشنج کارگران این معدن اعتراض کرده و خواهان پیگیری مطالبات خود شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، در هیاهوی مشکلات اقتصادی و تورم شدیدی که گریبان گیر کشور است، حق بیمه و دستمزد کارگران معدن امین یار فاریاب برای چندین ماه متوالی پرداخت نشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

اما شیوع ویروس کرونا این مسئله را پر رنگ تر کرده، به گونه ای که کارگران پس از گذشت ۲ ماه متوجه شدند که کارفرما حق بیمه آن ها را پرداخت نکرده و از دریافت بیمه بیکاری هم ناتوان هستند.

,

کارگران این معدن به دنبال اتخاذ تصمیمی جمعی اعتراض کرده و خواهان احقاق حقوق از دست رفته خود شدند، با پا در میانی مسئولان تا پایان خرداد ماه به کارفرما فرصت داده شد تا مطالبات کارگری را پرداخت کند.

,

اکنون با گذشت یک هفته از پایان مهلت مقرر، کارگران معدن امین یار مجددا جلوی این معدن تجمع کرده و خواهان پاسخگویی کارفرما و احقاق حقوق خود هستند.

,

کارگران معدن امین یار فاریاب زخم خورده از اعتماد مجدد به کارفرمای بد قول

, کارگران معدن امین یار فاریاب زخم خورده از اعتماد مجدد به کارفرمای بد قول, کارگران معدن امین یار فاریاب زخم خورده از اعتماد مجدد به کارفرمای بد قول,

حسین تاجیک رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فاریاب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: پس از اولین تجمع کارگران معدن امین یار بخش قابل توجهی از مطالبات کارگران این معدن پرداخت شده و تنها یک حقوق و بخشی از عیدی کارگران پرداخت نشده است.

,

وی افزود: کارفرما در جریان اعتراض قبلی کارگران این معدن، تعهداتی به کارگران این معدن داده و مقرر شده این تعهدات تا پایان خرداد ماه محقق شود.

,

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فاریاب مطرح کرد: علی رغم پیگیری های کارگران و اداره کار شهرستان این مطالبات محقق نشد، در این راستا نامه ای از سوی اداره کار به کارفرمای محدن امین یار ارسال و رونوشت آن برای فرمانداری و دادستانی شهرستان فرستاده شد.

,

تاجیک بیان کرد: با توجه به پایان مهلت معین برای پرداخت مطالبات کارگری که در شورای تامین و کمیسیون کارگری تصویب شد، کارگران یک هفته دیگر هم به کارفرما مهلت دادند اما هیچ اقدامی صورت نگرفت.

,

فرار از پرداخت مطالبات کارگری با مخفی شدن پشت بحران کرونا

, فرار از پرداخت مطالبات کارگری با مخفی شدن پشت بحران کرونا, فرار از پرداخت مطالبات کارگری با مخفی شدن پشت بحران کرونا,

وی ادامه داد: کارفرما با بیان دلایلی همچون عدم فروش محصولات، مشکلات صادرات وعدم توانایی خرید مواد اولیه به علت تحریم ها قادر به پرداخت حقوق کارگران نیستیم و با فروش بیل های مکانیکی توانستیم همین مقدار را به کارگران پرداخت کنیم.

,

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فاریاب ابراز کرد: کارفرما تمایلی برا رفع مشکلات کارگران نشان نمی دهد، اداره کار شهرستان فاریاب به کارفرما پیشنهاد کرد از قانون پایش نیلی و تعدیل نیرو برای رفع مشکلات کارگران استفاده کنند، اما مورد قبول واقع نشد.

,

تاجیک عنوان کرد: در پیشنهاد دیگری به کارفرما گفته شد افرادی که بالای ۵۰ سال سن دارند و بیمه آن ها پرداخت می شود، تا سن ۶۰ سالگی بیمه بیکاری دریافت کرده و سپس بازنشسته شوند و یا افرادی که کارت پایان خدمت ندارند تعدیل شوند.

,

وی یادآور شد: اگر معدن توانایی پرداخت حقوق همه کارگران را ندارد باید تعدیل نیرو کرده و با همان مقدار کم به کار خود ادامه دهد نه اینکه با عدم پرداخت مطالبات کارگران وضعیت ادامه داشته باشد.

,

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فاریاب بیان کرد: همه موارد در شورای تامین شهرستان بیان شده اما علی رغم همه تاکیدات مسئولان معدن به وعده خود عمل نکرده و مشکلات آن ها ادامه دار شده است.

,

سرباز زدن کارفرما از پرداخت مطالبات کارگرانی که خواهان تسویه حساب هستند

, سرباز زدن کارفرما از پرداخت مطالبات کارگرانی که خواهان تسویه حساب هستند, سرباز زدن کارفرما از پرداخت مطالبات کارگرانی که خواهان تسویه حساب هستند,

تاجیک اذعان کرد: کارفرما برای حل مشکلات خود باید نیاز سنجی کند و ببیند با چه تعداد نیرو می تواند به کار خود ادامه دهد و به دنبال آن توانایی پرداخت حقوق چند نفر را دارد.

,

وی افزود: برخی از کارگران به دلیل مشکلات زیاد خواهان تسویه حساب هستند، متاسفانه کارفرما حتی حاضر به پرداخت حقوق این افراد هم نیست.

,

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فاریاب گفت: مشکلات این معدن در حوزه تولید است بنابراین باید در کارگروه رفع موانع تولید در استان مشکلات این معدن مطرح شده و به دنبال آن تسهیلااتی در اختیار کارفرما قرار دهند تا از این بن بست خارج شود.

,

تاجیک در پایان خاطرنشان کرد: ما می خواهیم یک بار برای همیشه مشکلات کارگران معدن امین یار فاریاب حل شود، و دیگر شاهد اعتصابات ماهانه کارگران که وجه کشور و استان را خدشه دار می کند، نباشیم.

,

معدن امین یار فاریاب در حال ورشستگی و ناتوان از پرداخت همه مطالبات کارگری

, معدن امین یار فاریاب در حال ورشستگی و ناتوان از پرداخت همه مطالبات کارگری, معدن امین یار فاریاب در حال ورشستگی و ناتوان از پرداخت همه مطالبات کارگری,

علی نیک نفس فرماندار فاریاب در گفتگو با خبرنگار راه آرمان ضمن اظهار بی اطلاعی از اعتصاب صبح امروز کارگران معدن امین یار فاریاب گفت: مطالبات کارگران این معدن شامل ۳ ماه حقوق معوقه و ۳ ماه حقوق ناقص است که با پیگیری های انجام شده بخشی از مطالبات پرداخت شده است.

,

وی افزود: باید توجه داشت که این معدن مسائل و مشکلاتی دارد که به واسطه آن ها در تامین حقوق کارگران ناتوان است و اداره صمت استان در وصول مطالبات دولتی سخت گیری چندانی ندارد چرا که خواهان تعطیلی واحدی که برای حدود ۳۰۰ نفر اشتغال زایی می کند، نیست.

,

فرماندار فاریاب بیان کرد: باید توجه داشت، معدنی که در حال ورشکستگی است در کمتر از ۲ ماه حقوق معوق ۶ ماهه کارگران را پرداخت کرده و لازم است کارگران کمی شرایط را درک کنند.

,

نیک نفس گفت: به دلیل افزایش تعرفه صادرات محصولات این معدن در انبارهای بندرعباس دپو شدند و صادرات آن ها متوقف شد اما مسئولان در تلاش هستند تمامی مشکلات را برطرف کنند.

,

کاهلی کارفرما در پرداخت حق بیمه هزینه سنگینی روی دوش کارگران گذاشت

, کاهلی کارفرما در پرداخت حق بیمه هزینه سنگینی روی دوش کارگران گذاشت, کاهلی کارفرما در پرداخت حق بیمه هزینه سنگینی روی دوش کارگران گذاشت,

نماینده کارگران معدن امین یار فاریاب در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: حدود ۴۵ روز پیش کارگران معدن امین یا فاریاب به دنبال عدم پرداخت حق بیمه، حقوق، عدم صدور فیش حقوقی، خودداری از عقد قرارداد و حتی ندادن لباس مخصوص به کارگران اعتراض کردند.

,

وی افزود: در جلسات متعددی که برگزار شد، مقرر شد معدن امین یار تا پایان خرداد ۹۹ مطالبات کارگری را حل و فصل کند اما با وجود گذشت یک هفته از موعد مقرر کارگران باز هم سکوت کردند اما صبح امروز دست به اعتصاب زدند.

,

این کارگر معترض مطرح کرد: از سوی دیگر کارفرما با عدم پرداخت حق بیمه کارگران سبب معلق ماندن بیمه درمانی کارگران شده، برخی کارگران با مراجعه به بیمه خواهان تغییر دفترچه و دریافت دفترچه  بیمه روستایی هستند که در این صورت به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان باید پرداخت کنند.

,

نماینده کارگران معدن امین یار فاریاب ابراز کرد: کارگران به واسطه کار در معدن زندگی خود را می گذرانند، ما نمی توانیم هر ماه به خاطر عدم دریافت مطالبات خود اعتراض کنیم

,

خروج میلیاردی سرمایه های فاریاب با سو استفاده کارفرما از شرایط کرونایی

, خروج میلیاردی سرمایه های فاریاب با سو استفاده کارفرما از شرایط کرونایی, خروج میلیاردی سرمایه های فاریاب با سو استفاده کارفرما از شرایط کرونایی,

وی ادامه داد: چرا مسئولان برای ماندن فردی که توانایی اداره معدن را ندارد، پافشاری می کنند متاسفانه منابع یک شهرستان در اختیار فردی قرار گرفته است که با خروج میلیاردها تومان سرمایه حتی مطالبات کارگران را پرداخت نمی کند.

,

این کارگر معترض بیان کرد: با افزایش قیمت دلار، قیمت کرومیت هم افزایش چشمگیری داشته، کارفرمای این معدن با سو استفاده از شرایط کرونایی کشور خود را جزء واحدهای تولیدی مشکل دار جا زده است در حالیکه منایع روزانه معدن با افزایش قیمت دلار بالا رفته است.

,

نماینده کارگران معدن امین یار فاریاب تاکید کرد: کارگران از امروز تجمع هم نمی کنند در منازل خود می مانند و کار را متوقف می کنند تا وضعیت آن ها مشخص شود.

,

وی یادآور شد: ما به عنوان قشر کارگر شرایط کشور را درک می کنیم ما این واحد جزء واحدهای متضرر ناشی از کرونا نیست بنابراین موظف است مطالبات کارگری را پرداخت کنند.

,

این کارگر معترض در پایان اظهار کرد: هیچ کس صدای کارگران را نمی شنود حتی مسئولان شهرستان فاریاب این زحمت را به خود نمی دهند که در جمع کارگران حاضر شده و دردهای آن ها را بشنوند، فقط در جلسات کارگران را تهدید می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه