اخبار داغ

مدیر مجموعه تئاتر شهر در گفت و گو با دانا؛

دولت به شکل جدی ورود نکند، فاتحه تئاتر را باید خواند

دولت به شکل جدی ورود نکند، فاتحه تئاتر را باید خواند
مدیر مجموعه تئاتر شهر درخصوص وضعیت بازگشایی سالن های تئاتری گفت: برخی تماشاخانه ها شرایط استاندارد و مطلوبی برای بازگشایی ندارند و اگر دولت حمایت جدی نداشته باشد، به تعطیلی کشیده می شوند.
[

سعید اسدی، مدیر مجموعه تئاتر شهر در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص بازگشایی مجموعه تئاتر شهر در این شرایط کرونایی گفت: ما به شکل مرحله ای داریم سالن های تئاتر را بازگشایی می کنیم ولی از دهم تیرماه یک نمایش در سالن "سایه" این مجموعه روی صحنه می رود و البته با بقیه گروه ها هم در حال مذاکره هستیم، ان شاءالله وقتی که کار نهایی شود به ترتیب یا کارهایی که قبلا روی صحنه رفته اند و یا کارهایی که تازه انتخاب کرده ایم روی صحنه خواهند رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اسدی با توجه به عدم استقبال برخی گروه های تئاتری برای اجرا در این شرایط گفت: این که گروه های حرفه ای تمایلی به کار کردن در این وضعیت کرونایی ندارند فقط مسئله ترس نیست، چون دغدغه مالی دارند و در اصل نگران نبود تماشگر هستند و با توجه به این که 50 درصد از ظرفیت سالن ها را می توانند بفروشند، این ترس و نگرانی همراهشان هست.

,

وی ادامه داد: در واقع می توان گفت که مجموعه ای از این اتفاقات است که گروه ها محاسبه می کنند نمایش خود را به روی صحنه بیاورند و یا خیر، شرایط الان مثل شرایط سابق نیست و معلوم نیست که تئاتر مخاطب داشته باشد یا نه، باید ببینیم چه می شود.

,

, ,

وی درباره استقبال تماشاگران از نمایش های پیش رو اظهار کرد: تا وقتی که سالن های تئاتر باز نشود و نمایشی روی صحنه نرود نمی توانیم اظهار نظر درستی داشته باشیم که آیا کارها با استقبال مواجه می شود یا خیر، فقط می توان حدس و گمان زد. تئاترها هم با هم فرق می کنند. خیلی سخت است در این مورد حرف بزنیم.

,

مدیر مجموعه تئاتر شهر در خصوص رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و مصوب در سالن های این مجموعه توضیح داد: ما در تئاتر شهر با یک نظم مشخصی پیش رفتیم، یک شیوه نامه اجرایی بهداشتی منتشر کردیم که این اطمینان ایجاد شود، خودمان هم با گروه ها در حال تعامل و همراهی و همکاری هستیم تا شرایط بهتری فراهم شود. به نظرم باید درکی از این وضعیت داشته باشیم و راهکارهای مناسبی پیدا کنیم.

,

وی در ادامه درباره رعایت این استانداردهای بهداشتی در سایر تماشاخانه ها گفت: تماشاخانه های خصوصی پیش از این هم باید به فکر استاندارد سازی فضای خودشان باشند، البته این حرف در مقام گفتار راحت است اما در عمل کار سختی است چون بودجه زیادی می خواهد.

,

اسدی در ادامه افزود: برخی از تماشاخانه ها شرایط مطلوب و استانداردی ندارند که یا باید تغییر وضعیت بدهند و یا این که عملا نمی توانند در این زمان کرونا فعالیتی داشته باشند و سلامت هنرمند، مردم و کارکنان را تضمین کنند.

,

, ,

اسدی درخصوص استفاده از فضای مجازی و تئاتر آنلاین نیز گفت: ما الان این امکان را پیدا کرده ایم که برای همه سالن ها با توجه به امکاناتی که دارند برنامه ریزی داشته باشیم که با همین وضعیت کرونا هم بتوانند کار کنند و البته به ظرفیت فضای مجازی هم فکر کنند. تا وقتی که کرونا وجود دارد از هر ظرفیتی که می توان برای تئاتر کارآفرینی کرد و امکاناتی را ایجاد کرد، باید استفاده کرد.

,

اسدی در خصوص نکات مثبت تئاتر آنلاین افزود: منهای تمام آن بحث های نظری که آدم ها در مورد فضای مجازی و تئاتر می کنند که تئاتر در فضای مجازی تئاتر نیست، من فکر می کنم تولید کردن محصول و رساندن به دست مخاطب در این شرایط می تواند فواید مختلفی داشته باشد، به نظر من تئاترهای خصوصی هم فعالیتشان را روی تولید تئاتر دیجیتال بگذارند و بتوانند در فضای غیرحضوری هم به درآمدزایی و تولید فرصت برای هنرمندان توجه کنند.فعلا تنها راهکاری که می شود تصور کرد این است.

,

مدیر مجموعه تئاتر شهر درباره وظایف دولت در شرایط حال حاضر توضیح داد: دولت مکلف است در مراتب بالا تصمیمی برای فرهنگ و هنر بگیرد، یعنی الان مشکل این است که در مراتب پایین تر مثل مجموعه ها و تماشاخانه ها اندیشیده شده است و پیشنهاداتی وجود دارد ولی این که تزریق بودجه و کمک های اضطراری که باید به این بخش شود از مراجع بالاتری باید مصوب و اقدام شود که شاید بتواند قدری ترمیم کننده باشد در غیر اینصورت شاید برخی از تئاترها یا گروه های خصوصی نتوانند در این شرایط به راحتی برای بقای کاری خود دوام بیاورند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه