اخبار داغ

سهل انگاری ها دردسرساز شد؛

تست کرونا؛ تبی که البرز را اسیر کمبود کیت می کند/ از شعار دولت الکترونیک آبی برای حذف "ازدحام مردم" گرم نشد!

تست کرونا؛ تبی که البرز را اسیر کمبود کیت می کند/ از شعار دولت الکترونیک آبی برای حذف "ازدحام مردم" گرم نشد!
تست کرونا امروز به واسطه تجویزهای غیر علمی مردم به یک تب تبدیل شده است در حالی که اغلب مردم کرونا می گیرند و این بیماری بی علامت درآنها سپری می شود اما تداوم روند تست دادن مردم با یک سرفه و سرماخوردگی ساده، البرز را با کمبود کیت مواجه خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، زندگی در شرایط کرونایی جریان دارد، برخی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برخی هم بی خیال کرونا روزهایشان را سپری می کنند اما همین رعایت نکردن ها دوباره برای البرز دردسرساز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
متاسفانه تعداد مراجعین به درمانگاه های سرپایی، بیمارستانی و بخش بستری در حال افزایش است، این روند در حالی است که تا دو هفته گذشته آمار بیماران مبتلا به کرونا بسیار کمتر از وضعیت کنونی بود.
,
 
,
آن زمان همه آماده بودند وضعیت قرمز شود اما خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و البرز توانست کرونا را مدیریت کند، اما کاهش آمار موجب عادی سازی شرایط شد و خیلی ها فراموش کردند که کرونا همچنان وجود دارد.
,
 
,
نتیجه این سهل انگاری موجب شد که حتی کادر درمان هم مبتلا شوند، امروز سختی کار بیمارستان ها به حدی است که تا کنون ده ها نفر از پرسنل البرز در بیمارستان ها به کرونا مبتلا شده اند و همین موضوع می تواند زنگ خطری باشد برای همه شهروندان.
,
 
,
مسلما اگر چنانچه آمار مبتلایان به ویروس کرونا رو به افزایش باشد قطعا محدودیت ها دوباره باز خواهد گشت، این موضوع را رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح کرده و می گوید؛ هر زمان از کرونا غافل شویم چوب آن را خواهیم خورد.
,
 
,
حسین کریم ادامه می دهد؛ "عدم تناسب بین وضعیت کرونا و عادی شدن وضعیت اجتماعی باعث شده است تا مجدد شاهد گسترش کرونا باشیم زیرا ازدحام جمعیت در اماکن عمومی افزایش پیدا کرده است و این مهم تنها نقطه ضعف ما قوت ویروس خواهد بود. 
,
 
,
0
, ,
 
,
کرونا در شرایط کنونی عرض اندام می کند و خود را به نمایش می گذارد در حالیکه هفته های قبل به یک روند خوب رسدیه بودیم و تعداد فوتی ها در اغلب روزها صفر بود، البرز به سمت بستن بخش ها رفت و آی سی ها به شدت کم شده بود اما دوباره کرونا بخش ها را دوباره پر کرد.
,
 
,
اگر چه خوشبختانه میزان مرگ به نسبت بستری در البرز عدد بالایی نیست اما 62 نفر از پرسنل کرونا گرفته اند و چون نیروی تخصصی هستند با کمبود نیرو مواجه خواهیم شد، لذا باید با جدیت گفت خطر جدی است و کرونا با ما شوخی ندارد.
,
 
,
در ماه های گذشته حداقلِ حضور دانشجویان و دانش آموزان را در اماکن آموزشی داشتیم و آزمون ها اغلب غیر حضوری برگزار شد چرا که اگر چه آنها مبتلا نمی شدند اما می توانستند ناقل باشند و بیمارستان ها را درگیر کنند.
,
 
,
کرونا نباید برای مردم عادی شود زیرا در حال حاضر البرز شرایطی مشابه با اسفند 98 دارد و کرونا شروع به آتش افروزی کرده است، پیش از این با فاصله گذاری اجتمای توانستیم کووید 19 را مهار کنیم اما امروز با توجه به حذف محدودیت ها، مهار این بیماری سخت تر خواهد شد.
,
 
,
از 4 ماه گذشته تا کنون، مردم و پرسنل بیمارستان ها با کرونا می جنگند اما باید واقع بینانه پذیرفت که دیگر توان اولیه برای مبارزه با این ویروس همانند قبل وجود ندارد، در اسفند و فروردین تخت ها صرفا در اختیار بیمارستان و کرونا بود اما امروز در بخش های ما بیمار کرونایی در کنار بیماران قلبی، ریوی و ... خوابیده است. 
,
 
,
متاسفانه باید انتخاب کنیم بیمار کرونایی را باید بستری کنیم یا بیمار قلبی را، چرا که ممکن است با کمبود تخت مواجه شویم، لذا نباید بی جهت به مطب ها ورود کرد زیرا کسی که کرونا ندارد ممکن است با کرونا به منزل باز گردد.
,
 
,
تست کرونا امروز به واسطه تجویزهای غیر علمی مردم به یک تب تبدیل شده است در حالی که اغلب مردم کرونا می گیرند و این بیماری بی علامت درآنها سپری می شود اما تداوم روند تست دادن مردم با یک سرفه و سرماخوردگی ساده، البرز را با کمبود کیت مواجه خواهد کرد.
,
 
,
, ,
 
,
مسئله دیگر این است که تب سنجی هم ثمره ای ندارد زیرا اوایل کرونا با تب خود را نشان می داد و می توانستم با تب سنجی آن را تشخیص دهیم اما جدیدا کرونایی ها تب ندارند و این بیماری ماهیت خود را عوض کرده و ممکن است ما را به خطا بیاندازد.
,
 
,
باید کرونا را به روز دنبال کرد، مردم باید از ازدحام خودداری کنند چرا که این تنها عامل شکست پذیری ماست،  در ماه های اخیر علی رغم شویع کرونا، اتوبوس، مترو و وسیله حمل و نقل اضافه نشد و امگان آن وجود نداشت، در نتیجه وقتی دولت عاجز از افزایش سیستم است باید خودمان رعایت کنیم.
,
 
,
متاسفانه دوباره عروسی ها، مراسمات و ترحیم ها با شرایط عادی برگزار می شود در حالیکه نباید در این تجمعات حضور پیدا کرد، روندی که در البرز قابل مشاهده است برگشت به اتفاقات اسفندماه گذشته بوده و می تواند خیلی خطرناک باشد.
,
 
,
یکی از نکاتی که به شهروندان توصیه می شود زدن ماسک است، سازمان بهداشت جهانی و بسیاری از کشورها روی زدن ماسک اتفاق نظر دارند اما نمی دانم چرا موج های غیر علمی، مسائل بهداشتی را زیر سوال می برد.
,
 
,
در موج دوم کرونا، بهترین اسلحه مردم بعد از حذف ازدحام، زدن ماسک و شستن دست ها است، اگر چه یکی از نقاط ضعف شرایط موجود، عدم رعایت ادارات علی رغم تذکرات داده شده است، شعار دولت الکترونیک داده می شود اما همچنان ادارات و پیشخوان ها الزام به کشاندن مردم بدون پروتکل دارند لذا باید با حدیت در موج دوم برخورد شود.
,
 
,
مراکز 16 ساعته در البرز فعال شده است و موارد مشکوک تشخیص داده و برای تست کرونا معرفی می شوند اما  اگر قرار باشد جمعیت سه میلیون و 200 هزار نفری درخواست تست بدهند که امکانات لازم وجودندارد زیرا باید تجهیزات را مدیریت کرد". 
,
 
,
البته ستاد کرونای البرز در استانداری، بازرسی استانداری و دانشگاه علوم پزشکی البرز پذیرای شکایت مردم در راستای عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تخلفات است.
,
 
,
ختم کلام...
,
 
,
کرونا همچنان می تازد و تا کنون در کشوشر 10 هزار نفر قربانی این ویروس شده اند اما به لطف شرایط اقتصادی نابسامان و تنگناهای معیشتی که در زندگی مردم وجود دارد صابون این بیماری را به تن خود مالیده اند تا سفره شان خالی نباشد.  



انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه