اخبار داغ

در گفتگو با فرزند یکی از شهدای هفتم تیر مرور شد؛

از ترور پدر مقابل چشمان پسر تا به رگبار بستن محل زندگی نمایندگان توسط منافقین

از ترور پدر مقابل چشمان پسر تا به رگبار بستن محل زندگی نمایندگان توسط منافقین
شهید طیبی، اولین نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی در سال 60 وارد مجلس شد و در همان سال به همراه 72 تن از یاران امام در بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از اسفراین، غلامرضا طیبی، فرزند  شهید حجت الاسلام محمد حسن طیبی از شهدای ترور سال ۶۰ است که در حال حاضر با دارا بودن تحصیلات کارشناسی ارشد حقوق خصوصی مدیر خدمات الکترونیک قضایی در این شهرستان را بر عهده دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , عصراترک,

شهید طیبی از شهدای هفتم تیر است که در بمب گذاری  دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در ۷ تیر ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ تن از یاران امام به شهادت رسید، خبرنگار عصراترک در اسفراین به مناسبت این روز با فرزند این شهید گفتگویی را آماده کرده است که در ادامه تقدیم تان می شود:

,

پدرم متولد ۱۳۱۰ در خانواده مذهبی در روستای رویین شهرستان اسفراین بود، مقطع ابتدایی را نزد پدربزرگم آموخت و برای ادامه تحصیل حوزه به مشهد رفت.

,

 بعد از فراغت از تحصیل به شهرستان برگشت و در کنار شغلش که خطابه و ترویج معارف اسلامی بود، کارهای اجتماعی زیادی انجام می داد و در رفع گرفتاری و گره گشایی مشکلات مردم فعالیت زیادی داشت و شاید به جرأت می‌توان گفت که توانست تمام عمرش را در آن زمان وقف خدمت به مردم و محرومین کند.

,

با شروع مبارزات مردم علیه رژیم شاهنشاهی، پدرم با توجه به آشنایی که با روحانیون مبارز در مشهد و قم داشت، توانست رهبری مبارزه را در سطح منطقه شهرستان اسفراین عهده دار شود و به عنوان پیشگامان مبارزه با رژیم پهلوی در منطقه اسفراین در آن دوران بود.
 

,
,

جلوداری شهید طیبی در مبارزات قبل از انقلاب

, جلوداری شهید طیبی در مبارزات قبل از انقلاب, جلوداری شهید طیبی در مبارزات قبل از انقلاب,

 در زمانی که رژیم شاهنشاهی بر اوضاع مسلط بود، پدرم با جلوداری در مبارزه و راه انداختن یک راهپیمایی و برگزاری چندین سخنرانی در شهر اسفراین وروستای روئین به  مردم آگاهی می داد و چندین مرتبه  از طرف شهربانی و ماموران رژیم در آن زمان تهدید و بازداشت شد، اما به محض آزاد شدن به کارش ادامه می داد.

,

 شهید طیبی در آن زمان از روحانیان برجسته و شخصیت‌های مبارز اسفراین بود و با توجه به اینکه این شهید بزرگوار عمری را با صداقت و مردمداری در کنار مردم زندگی و با درد و رنج مردم آشنا بود و با شناختی که مردم از وی داشتند در اولین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی موفق به کسب آرا مردم شد و به عنوان نماینده مردم اسفراین وارد مجلس شد.

,

 در مدت کوتاه نمایندگی شهید طیبی در مجلس شورای اسلامی، خدمات و پیگیری های زیادی در دستور کار قرار داده بود، به طور مثال پیگیری طرح ایجاد کارخانه ریخته گری ، تلفن خودکار و سایر مسائلی که در آن زمان از مشکلات شهرستان بود از طرف شهید بزرگوار پیگیری شد که در حال حاضر تمامی اسناد مدارک آن پیگیری ها موجود است.

,

پدرم شخصیت مذهبی و اعتقادی داشتند و با اعتقاد راسخی که به راه امام، خط امام و ولایت داشت توانسته بود ارتباط نزدیکی با یاران امام از جمله شهید آیت الله بهشتی برقرار کند و  همگام با آنها در مقابل بدخواهان نظام جمهوری اسلامی و در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی و نظام اسلامی بایستد.

,

 درسال ۶۰، بعد از پیروزی انقلاب دشمنان داخلی و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی گروه های منحرفی همچون مجاهدین خلق (منافقین) به دلیل اعتقاد نداشتن  به راه و خط امام، می‌خواستند مسیر انقلاب را منحرف کنند، اما یاران امام، شهید بهشتی ومقام  معظم رهبری، شهید باهنر و شهدای هفتم تیر در مقابل آنها ایستادند و به روشنگری پرداختند. نهایتا هم در راه این مبارزه و در راه حفظ ارزش‌های اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند و منافقین کوردل با انتقام جویی و با بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ۷۲ تن از یاران امام را به شهادت رساندند.

,

در زمان شهادت پدرم، به دلیل شغل پدرم ساکن تهران بودیم و آن زمان 13 سال سن داشتم، یک هفته قبل از شهادت پدرم برای تعطیلات تابستانی به همراه مادرم و بقیه خانواده به اسفراین و روستای رویین آمده بودیم.

,

شنیدن خبر شهادت پدر از رادیو

, شنیدن خبر شهادت پدر از رادیو, شنیدن خبر شهادت پدر از رادیو,

صبح از رادیو خبر بمب گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی اعلام شد و گفته شد که چند نفر شهید شدند، با توجه به اینکه مادرم خوب اطلاع داشت که مرحوم پدرم در جلسات حزب و جلسات هفتگی شرکت می‌کند احتمال زیاد می داد که پدرم شهید شده باشد، که بعد چند ساعت نام پدرم در لیست شهدا اعلام شد.

,

 در سال 60 باتوجه به اینکه انقلاب به تازگی شکل گرفته بود و منافقین دائما در داخل کشور ایجاد آشوب می کردند، به خاطر دارم در ساختمانی که در تهران زندگی می کردیم محل زندگی چندین نماینده مجلس بود که منافقان با موتورسیکلت به آنجا می آمدند و ساختمان را به رگبار می بستند و می رفتند.

,

منافقان در آن سال ها بلاهای زیادی بر سر مردم بی گناه و مظلوم آوردند، در یکی از روزها که به همراه دوستم از مدرسه بر می گشتیم شاهد ترور پدر دوستم در مغازه آجیل فروشی شدیم که خیلی صحنه دلخراشی بود.

,

 

,

شهادت شهدای 7 تیر چهره واقعی منافقین را آشکار کرد

, شهادت شهدای 7 تیر چهره واقعی منافقین را آشکار کرد, شهادت شهدای 7 تیر چهره واقعی منافقین را آشکار کرد,

در زمان حاضر باید به گونه ای برنامه ریزی شود که حوادث سال 60 و 17 هزار نفر بی گناه که بدون دفاع ترور شدند، فراموش نشوند.

,

 شهادت شهدای هفتم تیر نه تنها این راه را برای دشمنان باز نکرد، بلکه چهره واقعی دشمنان و بدخواهان انقلاب و  منافقین کوردل را برای مردم روشن کرد اما نباید بگذاریم گذشت زمان باعث فراموش شدن جنایت آنها شود.

,

برای مبارزه با تروریسم باید حقایق برای مردم بازگو  شود، حوادثی که مردم با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران پشت سرگذاشتند، جنایت ها و صحنه هایی که مجاهدین مخلق ایجاد کردند، کشتارهایی که به راه انداختند، باید برای جوانان امروز بیان شود و با آگاهی دادن به جوانان باید از در دام افتادن آنها پیشگیری شود.

,

همچنین در خصوص  مبارزه با استکبار، بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری باید از تمام جنبه های اقتصادی، نظامی، علمی، سیاسی، اجتماعی کشور را تقویت کنیم که بتوانیم در مقابل استکبار توان مقابله داشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه