اخبار داغ

یادداشت؛

قاضی‌القضاتی که شهید عدالت شد

قاضی‌القضاتی که شهید عدالت شد
در افکار و کردار تشیع، مظلومیت برآیند صداقت عمل در مسیر عدالت خواهی است و شهادت مقارن و ملازم عدالت است که سیدالشهداء انقلاب اسلامی، آن شهیدی است که بفرموده خمینی کبیر(ره)، مظلومیتش بزرگ‌تر از شهادتش بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، انقلاب اسلامی با هدف تحقق عدالت، آرمان خود را با حکومت علوی پیوند داد و این در فهم عموم مردم ایران یعنی تلاش شبانه‌روزی برای تحقق عدالت که از ممیزات مولای‌مان امیرالمومنین علی علیه‌السلام در حکومت 4 سال و 9 ماه آن حضرت بود.

انقلاب اسلامی متعاقب اولین گام پس از فروپاشی حکومت ستمشاهی پهلوی، استقرار حکومت اسلامی را با آراء قاطع مردم به اجراء گذارد و برای تحقق عدالت در این نظام الهی، مسئولیت دستگاه قضاء را به مجتهدی خوش‌فکر، خلاق و آشنای به حقوق بین‌الملل سپرد تا حلاوت شیرین عدالت را به کام ملت ایران برساند.

همانگونه که ترایخ گواه است، عدالت و عدالت‌گرایان همواره مورد دشمنی و کینه توزی دنیاپرستان متجاوز به حقوق دیگران قرار داشته و حافظه تاریخ مالامال از چنین دشمنی‌های ناجوانمردانه است. در رأس قربانیان عدالت در تاریخ مولای مومنین امام علی علیه‌السلام قرار دارند که بقول جورج سمعان جرداق نویسنده، شاعر و نمایشنامه‌نویس مسیحی لبنانی، "علی،صدای عدالت بشری" است. عظمت علی علیه‌السلام آنچنان والا و بالاست که جرداق می‌نویسد: "من پس از علی علیه اسلام کسی را شایسته نوشتن ندیدم و تصمیم گرفتم که جز در مورد علی (ع) ننویسم....انقلاب علی علیه السلام انقلاب انسانی، اجتماعی، فکری و فرهنگی بود و در آن بین دو جبهه فسق و قتل و قاچاق انسان و برده و مرگ از یک طرف و جبهه دین و رحمت و عدالت و انسانیت و آزادی و حیات فاصله های زیادی بود. موظف شدم که جبهه علی را که خالص ترین جبهه ها است، مورد بررسی و تحلیل قرار دهم. این جبهه راه را برای من روشن کرد و چراغ راهم شد".

شهید آیت‌الله دکترسیدمحمدحسین بهشتی، پیرو و شیعه امبرالمومنینی است که در راه تحقق عدالت مورد خشم و غضب بدسگالان ظلمت‌گرا قرار گرفت و ابتداء مورد ترور شخصیتی با انواع اتهامات سراسر کذب قرار گرفت و سپس در ترور فیزیکی به شهادت نائل آمد.

او در حال پی‌ریزی قوه قضائیه عدالت‌جو با ترکیبی از قضات و کارکنانی پاک و آرمان‌گرا بود و آنچنان به عدالت در دستگا  قضاء می‌اندیشید، که دشمنان کوچک‌ترین نفوذی در او از طریق تطمیع، آلوده‌سازی، تهدید و فریب نبافتند و سرانجام از حربه کهنه و نخ‌نمای ترور فیزیکی استفاده کردند تا برای همیشه مردم ایران و جهان اسلام را از نعمات وجودی این مجتهد خستگی‌ناپذیر محروم سازند.

این شاگرد مکتب خمینی کبیر(ره)، در مسیر آرمان خود و انقلاب اسلامی آنچنان زیر ضربات کشنده و خردکننده تبلیغات مسموم ضدانقلاب و دشمنان اسلام صبورانه تحمل و شکیبایی نمود، که پیر جماران شهادت او را در مقابل مظلومیتش کوچک‌تر دانست و در حق او فرمود که: "بهشتی یک ملت بود برای ملت ایران"، و چه شرافت و آبرویی ارجمندتر از این پاداشن که در مسیر عدالت می‌توان متصور بود.
شهادت این رادمرد نشان داد که دشمنان اسلام به دلیل عدالت‌خواهی است که اینگونه با اسلام و فرزندان اندیشه و افکار اسلامی مبارزه می‌کنند و از هیچ جنایت و شقاوتی فروگذار نیستند.

یاد سیدالشهدای انقلاب اسلامی، شهید مظلوم آیت الله دکتر سید محمدحسین بهشتی گرامی و راهش پر رهرو باد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

محمداسماعیل امامزاده

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه