اخبار داغ

امروز:

آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفات درختان در کهگیلویه + تصاویر

آغاز مبارزه بیولوژیکی با آفات درختان در کهگیلویه + تصاویر
عملیات بیولوژیک مبارزه با آفت شپشک آرد مرکبات در باغ های شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح زاگرس حشرات در بسیاری از موارد با افزایش جمعیت به عنوان رقیب انسان در استفاده از منابع گیاهی مطرح بوده اند و انسان در برابر آنها به اقدامات مختلفی متوصـل شـده اسـت، امـا بایـد دانـست کـه ایـن حشرات همیشه جنبه زیان آور نداشته بلکه در بسیاری از موارد موجب همزیستی مسالمت آمیز بوده اند و خلقت آنها توسط خداوند از روی خرد و حکمتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

برخی از آن ها از جمله شپشک ها به عنوان آفاتی برای گیاهان به حساب می آیند که یکی از روش های کنترل و مقابله با آن ها استفاده از نوعی دیگر از حشرات به نام کفشدوزک کریپتولوموس است.

,

این روزها عملیات بیولوژیک مبارزه با آفت شپشک آرد آلود مرکبات در باغ های شهرستان کهگیلویه آغاز شده است.

,

علیرضا نکویی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در این زمینه گفت : هر ساله و در فصل های مختلف آفات متعدد به محصولات کشاورزی وارد می شود و خساراتی را نیز در پی دارد.

,

نیکویی زاده گفت: امسال آفت شپشک آرد آلود مرکبات وارد برخی از باغ های این شهرستان شده که با اطلاع به موقع باغداران و اقدامات موثر کارشناسان جهاد کشاورزی در حال مهار و مبارزه با این آفت هستیم .

,

وی افزود: برای کاهش استفاده از سموم در بحث مبارزه با آفات ، از کفشدوزک کریپتولوموس استفاده شده که این کفشدوزک حشره ی شکارچی مفیدی است که در خود استان و از گونه های بومی تولید شده و به دو صورت لارو و حشره کامل در باغ های آلوده رها سازی می شود و با حمله به شپشک آرد آلود مرکبات و تغذیه از آن باعث کاهش جمعیت این آفت می شود.

,

نیکویی زاده به مزایای اجرای این نوع مبارزه بیولوژیک اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه آفت شپشک آرد آلود مرکبات نسبت به سموم مقاوم می شود ، این روش برای مقابله با آفت روشی مطمن است و علاوه بر این موجب کاهش مصرف سموم و کاهش هزینه ها نیز می شود .

,

وی گفت : اجرای عملیات بیولوژیک مبارزه با شپشک آرد آلود مرکبات تا نابودی کامل این آفت در شهرستان ادامه دارد و در صورت مشاهده ، باغداران موضوع را به کارشناسان جهاد کشاورزی در هر بخش و منطقه اطلاع دهند تا برای مبارزه با این آفت اقدامات لازم صورت گیرد .

,

در ادامه تصاویر تکمیلی آمده است؛

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه