اخبار داغ

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی اعلام کرد؛

بازگرداندن واحدهای تولیدی در تملیک بانک‌ها به مالکان

بازگرداندن واحدهای تولیدی در تملیک بانک‌ها به مالکان
علی اصغر هدایتی گفت: بازگرداندن واحدهای تولیدی غیر فعال در تملیک بانک ها به مالکان اصلی به منظور فعال سازی دوباره این واحدها، در دستور کار چهار بانک استان قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اصغر هدایتی، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک اظهار کرد: در حال حاضر 13 واحد تولیدی غیر فعال استان در تملیک چهار بانک استان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,  ,

به گفته هدایتی، سه واحد تولیدی غیر فعال در تملیک بانک ملی، هفت واحد تولیدی غیر فعال در تملیک بانک صنعت و معدن، دو واحد تولیدی غیر فعال در تملیک بانک کشاورزی و یک واحد تولیدی غیر فعال در تملیک بانک سپه هستند.

,

وی در ادامه با اعلام اینکه دستورالعمل اقاله "بازگرداندن واحدهای تولیدی غیر فعال در تملیک بانک ها به مالکان اصلی اشان به منظور فعال سازی دوباره آنها" به بانک ها ابلاغ شده است، افزود: امسال بانک های استان اقاله این واحدها را مبتنی بر قیمت تخفیفی به مالکانشان اعلام کرده اند تا این مالکان در صورت تمایل نسبت به پس گرفتن این واحدهای خود و آغاز فعالیت دوباره آنها اقدام کنند.

,

وی خاطر نشان کرد: بانک ها برای بازگرداندن این واحدها به مالکان اصلی اشان و فعالیت دوباره آنها به چرخه تولید، تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار این مالکان قرار خواهند داد.

,

این مسئول همچنین یادآور شد: درصورتیکه مالکان نسبت به بازپس گیری واحدهای خود اقدامی نکنند، این واحدها از طریق مزایده مبتنی بر قیمت روز به مزایده گذاشته می شوند.

,

افزون بر این، وی در ادامه با اشاره به این مطلب که 40 درصد از مصارف بانک ها به طرح های بخش صنعت و معدن و 15 درصد از مصارف بانک ها برای طرح های کشاورزی صرف خواهند شد، عنوان کرد: کارخانجات در حال ساخت به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده باشند در اولویت نخست دریافت تسهیلات سرمایه در گردش بانک ها قرار خواهند گرفت.

,

وی در بخش دیگری از سخن خود درباره حمایت تسهیلاتی از کسب و کارهای آسیب دیده و یا تعطیل شده از شیوع بیماری کرونا نیز اظهار کرد: دولت اعطای تسهیلات به این کسب و کارها را مصوب کرده که سهم خراسان شمالی از این ابلاغ 210 میلیارد تومان بوده است.

,

هدایتی افزود: 13 بانک دولتی و غیر دولتی استان موظف هستند این سهمیه را با نرخ ترجیحی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا اعطا کنند.

,

وی در ادامه به اعطای وام های اشتغالزایی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان نیز اشاره و عنوان کرد: در سال 98، 13 بانک دولتی و غیر دولتی 947 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه اشتغالزایی ( با کارمزد چهار درصد) را به مددجویان دو نهاد یاد شده، اعطا کرد که پرداخت این نوع از تسهیلات به متقاضیان مددجوی اشاره شده در سال جاری نیز ادامه دارد.

,

وی درباره اعطای تسهیلات ازدواج به زوجین متقاضی نیز بیان کرد: امسال اعطای تسهیلات ازدواج به زوج ها از 30 میلیون تومان به 50 میلیون تومان برای هر زوج افزایش یافته است که نرخ کارمزد آن چهار درصد و دوره بازپرداخت آن هفت ساله است.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی با بیان اینکه ملاک اعطای این تسهیلات به زوجین، معرفی ضامن معتبر و سفته است، تصریح کرد: در حال حاضر هفت هزار و 235 زوج متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج در معرفی ضامن معتبر به بانک دچار مشکل شده اند.

,

وی افزود: این متقاضیان در صورتیکه ضامن معتبر معرفی کنند طی مدت 48 ساعت تسهیلات ازدواج را دریافت خواهند کرد.

,

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا هفته گذشته هزار و 396 فقره تسهیلات ازدواج 50 میلیون تومان به ازای هر زوج به مبلغ 724 میلیارد و 524 میلیون ریال از سوی 13 بانک دولتی و غیر دولتی استان اعطا شده است.

,

هدایتی در خاتمه درباره وضعیت منابع و مصارف بانک ها نیز عنوان کرد: در پایان اسفند سال 98 منابع 13 بانک دولتی و غیر دولتی استان که عضو کمیسیون هماهنگی بانک های استان هستند به 70 هزار و 421 میلیارد ریال رسید که در مقایسه با پایان اسفند ماه سال 97، 32 درصد رشد داشته است.

,

وی همچنین عنوان کرد: این در حالی است که مصارف این 13 بانک در پایان اسفند ماه سال 98 به 80 هزار و 419 میلیارد ریال و مطالبات غیر جاری این 13 بانک نیز به چهار هزار و 530 میلیارد ریال رسید.

,

وی در ادامه بیان کرد: در فروردین و اردیبهشت امسال نیز منابع 13 بانک استان به 73 هزار و 295 میلیارد ریال ( معادل چهار درصد رشد) و مصارف آنها به 81 هزار و 374 میلیارد ریال ( معادل 1.2 درصد رشد ) رسید.

,

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی خاطر نشان کرد: نسبت مصارف به منابع این 13 بانک استان در پایان اسفند ماه سال گذشته 114 درصد و در پایان اردیبهشت ماه امسال 111 درصد بوده است.

,

وی درباره مطالبات بانک ها از تسهیلات گیرندگان بانکی نیز گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تاثیر بر کسب و کارها مطالبات 13 بانک استان در اردیبهشت ماه امسال به پنج هزار و 634 میلیارد ریال ( معادل هفت درصد رشد) رسید.

,

وی همچنین به فعالیت بانک های خصوصی و موسسات مالی اعتباری در استان اشاره کرد و گفت: در پایان اسفند ماه 98 رشد منابع این بانک ها به حدود 22 درصد و رشد مصارف آنها در اعطای تسهیلات به کمتر از یک درصد رسید درحالیکه رشد مصارف 13 بانک دولتی و غیر دولتی استان به 114 درصد رسیده بود.

,

هدایتی تصریح کرد: در سال گذشته 95 درصد از منابع پس اندازی بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری استان از استان خارج شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه