اخبار داغ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اعلام کرد

در حوزه مناسب‌سازی فضای شهری عقب هستیم/اجرای طرح پایلوت مناسب سازی در تعدادی از روستاهای استان مرکزی

در حوزه مناسب‌سازی فضای شهری عقب هستیم/اجرای طرح پایلوت مناسب سازی در تعدادی از روستاهای استان مرکزی
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: متأسفانه در طی چندین سال گذشته در خصوص مناسب‌سازی فضای شهری عقب‌مانده‌ایم و نیاز است اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیارآفتاب؛  زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در اولین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان مرکزی گفت: فرمانداران شهرستان‌ها از هر بخش یک یا سه روستا را به‌عنوان پایلوت در مناسب سازی معرفی کنند تا به عنوان الگویی برای سایر مناطق و شهرستان ها استفاده شود چراکه کنار هم قرار گرفتن الگوها می تواند طرح مناسب سازی را مطلوب تر کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

زندیه وکیلی اظهار کرد: شهر مهاجران در خصوص مناسب سازی فضای شهری اقدامات مناسبی انجام داده ولی به دلیل گستردگی شهر و نیاز معلولین به دسترسی بهتر باید اقدامات مناسب سازی به طور مستمر به روز رسانی شود.

,

وی ادامه داد: متاسفانه در طی چندین سال گذشته در خصوص مناسب سازی فضای شهری عقب مانده ایم و نیاز است اهتمام ویژه ای در این خصوص داشته باشیم.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: یکی از مکان هایی که باید در مناسب سازی به آن توجه ویژه تری شود اماکن مربوط به بهزیستی است چراکه این اماکن پرترددترین مکان هایی است که معلولین در آن رفت و آمد دارند و شایسته نیست بهزیستی که خود متولی مناسب سازی است از شرایط مناسبی برخوردار نباشد.

,

زندیه وکیلی افزود: با توجه به کمبود منابع دولتی نیاز است برای انجام پروژه های مناسب سازی به سایر منابع از جمله خیرین نیز توجه داشته باشیم.

,

وی افزود: خوشبختانه در استان مرکزی خیرین زیادی وجود دارند که آمادگی کمک کردن در حوزه های مختلف را دارند و امروز باید بتوانیم از این خیرین هم استفاده کنیم.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: همکاری سازمان برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات مناسب سازی یک ضرورت است که باید به آن توجه شود.

,

زندیه وکیلی با اشاره به اینکه رضایت بهزیستی از پروژه های مناسب سازی ملاک استاندارد طرح ها است بیان کرد: نیاز است فرمانداران در ابتدا اقدامات مناسب سازی را در یک الی سه روستا را به عنوان پایلوت و نمونه انجام دهند و بعد در صورت تایید بهزیستی اقدامات به طور گسترده و فراگیر انجام شود.

,

وی ادامه داد: کلیه دستگاه های استان موظف به اجرای مصوبات و ابلاغیه های ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان هستند و شهرستان ها باید کار گروه های شهرستانی مناسب سازی را تشکیل دهند و بهزیستی هم موظف به پیگیری بر اجرای مصوبات است.

,

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: برای انجام بهتر اقدامات نیاز است یک دوره آموزشی برای دهیاران و شهرداران برای آموزش دستورالعمل های جدید مناسب سازی برگزار شود تا نکات جدیدی که در ابلاغیه آمده به درستی اجرا شوند.

,

وی گفت: با توجه به گرش مالی دفاتر پیشخوان نیاز است از همان گردش مالی برای اجرای طرح های مناسب سازی پیشگام باشند .

,

زندیه وکیلی خاطرنشان کرد: با پیگیری جدی بهزیستی طرح های مناسب سازی در دفاتر پیشخوان باید به درستی اجرا شوند که در صورت عدم رعایت کردن بهزیستی باید طبق قانون با آنها برخورد جدی کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه