اخبار داغ

مصوبه ستاد تنظیم بازار روی کاغذ ماند؛

بی‌تفاوتی بازار مرغ به نرخ مصوب/قیمت‌ها از پشت میز تنظیم نمی‌شود!

بی‌تفاوتی بازار مرغ به نرخ مصوب/قیمت‌ها از پشت میز تنظیم نمی‌شود!
مشاهدات میدانی از بازار مازندران نشان می‌دهد که باوجود مصوبه ستاد تنظیم بازار و اعلام مسئولان مربوطه مبنی بر پا پس کشیدن قیمت مرغ از کانال 18 هزار تومانی، اما همچنان قیمت مرغ در بازار بالا است و عملا بازار به تصمیم تنظیم بازاری‌ها، توجهی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، در حالی که ستاد تنظیم بازار مازندران در جلسه چند روز گذشته خود در راستای مهار قیمت مرغ در بازار، اقدام به تصویب نرخ مصوب 15 هزار تومانی برای هر کیلو مرغ در بازار استان کرد، اما کماکان تغییری در قیمت‌ها حاصل نشده است.

در حالی که بنا بر آخرین مصوبه این ستاد بر روی کاغذ، مقرر شد تا با نظارت جدی و پررنگ بازرسان دستگاه‌های نظارتی، عرضه مرغ با قیمت بیش از نرخ مصوب تخلف و از افزایش قیمت و فروش بیش از نرخ مصوب، ممانعت به عمل آید، اما در عمل، این اتفاق رقم نخورد.

کامران هاشمی رئیس اتحادیه صنف مرغ و تخم مرغ مرکز مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین نرخ فروش مرغ و  تخم مرغ در بازار امروز هفتم تیرماه 99 گفت: هر کیلو مرغ در بازار امروز با قیمت 18 هزار تومان در حال فروش از سوی واحدهای صنفی است.

وی افزود: تاکنون ابلاغیه‌ای از سوی ستاد تنظیم بازار مبنی بر فروش مرغ با نرخ هر کیلو 15 هزار تومان به دست ما نرسیده است.

البته رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و تخم مرغ مرکز استان، قیمت امروز هر شانه تخم مرغ را بین 24 تا 25 هزار تومان اعلام کرد که در مقایسه با روزهای قبل تغییری نداشته است و همچنان نرخ آن نامتعارف و گران است.

در حالی که بنا بر آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار مازندران در سال گذشته، نرخ مصوب فروش مرغ، 12 هزار و 500 تومان اعلام شده بود، اما با توجه به افزایش افسارگسیخته نهاده‌ها و گلایه مرغداران از وضع موجود، اصلاح این نرخ در دستور کار این ستاد قرار گرفت و در آخرین جلسه تنظیم بازاری‌ها، نرخ مصوب مرغ طی سال جاری با افزایش دو هزار و 500 تومانی، به 15 هزار تومان رسید تا با اعلام این نرخ، هم دل خریداران را به دست آورند و هم دل مرغداران.

مشاهدات میدانی از بازار استان نشان می‌دهد که علیرغم مصوبه ستاد تنظیم بازار و اعلام مسئولان مربوطه مبنی بر پا پس کشیدن قیمت مرغ از کانال 18 هزار تومانی، اما همچنان قیمت مرغ در بازار بالا است و عملا بازار به تصمیم تنظیم بازاری‌ها، توجهی ندارد.

تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد که بازار از پشت میز و با نامه و مصوبه، تنظیم نمی‌شود و راهکار بگیر و ببند بازرسان نیز در وضعیت موجود، دردی از کار دوا نمی‌کند، اما همچنان مسئولان استانی اصرار بر این استراتژی دِمُدِه و تکراری دارند.

این روزها، بازار، متولی ندارد و به هر سمتش که سرک می‌کشی، گرانی حرف اول را می‌زند.

مردم که دیگر قدرت خریدشان، به زور قیمت‌ها نمی‌رسد؛ سرگردان، کاسه چه کنم چه کنم در دست گرفته‌اند و از سر ناچاری، تن به خرید می‌دهند.

این اوضاع احوال دایره وار بازار، سال‌ها است که اتفاق می‌افتد و هر بار، مسئولان به جای درمان، مُسَکِّن تجویز می‌کنند و انگار، تنها کاری که از آن‌ها بر می‌آید این است که مردم را از مرگ، به تب راضی کنند!

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه