اخبار داغ

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات عفاف در گفت و گو با دانا؛

چرا به چادر ارز دولتی تعلق نمی گیرد؟/ افزایش 40 درصدی قیمت چادر مشکی

چرا به چادر ارز دولتی تعلق نمی گیرد؟/ افزایش 40 درصدی قیمت چادر مشکی
سلیمانی گفت: ریل‌گذاری وزارت ارشاد در کارگاه ساماندهی مد و لباس در جهت حمایت از طراحان عفاف و حجاب نیست. از آقای قالیباف و به خصوص آقاتهرانی درخواست دارم تا در کمیسیون فرهنگی مجلس بحث کالای فرهنگی حجاب را تصویب کنند تا مشکلات این حوزه تا حدی برطرف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسدالله سلیمانی، تولیدکننده و مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف در گفتگو با خبرنگار «راه دانا» بیان داشت: متأسفانه هر چند چادر نماد و هویت یک بانوی ایرانی است،  اما کالای فرهنگی به حساب نیامده و به همین دلیل از حمایت کالاهای فرهنگی نیز برخوردار نیست، به همین دلیل در سال 97 علی رغم وارد کردن کالاهای فراوان، این کالای کاملا فرهنگی در سبد اجناس وارداتی قرار نگرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

قیمت پارچه چادر مشکی 40 درصد بالا رفته است

, قیمت پارچه چادر مشکی 40 درصد بالا رفته است, قیمت پارچه چادر مشکی 40 درصد بالا رفته است, قیمت پارچه چادر مشکی 40 درصد بالا رفته است,

وی ادامه داد: در سه سال اخیر، هم در بحث تولید داخل و هم در بحث واردات هیچ کمک و حمایتی از سوی دولت در رابطه با محصولات عفاف و حجاب صورت نگرفته است. این در حالی است که به علت گرانی و بالا بردن محصولات حجاب فاخر و عفیفانه، بانوان ما به ترمیم چادرهای قدیمی خود رو آورده‌اند.

,

سلیمانی تأکید کرد: الان مجددا قیمت پارچه چادر مشکی 30 تا 40 درصد بالا رفته است، و هیچ کس نیست که پاسخگوی بانوانی باشد که به دنبال حجاب هستند و توان خرید چادر ندارند.

,

 

,

طراحان مد و لباس به عفاف و حجاب توجهی نمی کنند

, طراحان مد و لباس به عفاف و حجاب توجهی نمی کنند, طراحان مد و لباس به عفاف و حجاب توجهی نمی کنند, طراحان مد و لباس به عفاف و حجاب توجهی نمی کنند,

وی با بیان این مطلب که مانتوهای مبتذل و جلوباز بسیار فراوان و با قیمت بسیار پایین تر در بازار دیده می شود، بیان داشت: در حالی که هیچ گونه اهتمامی برای بهتر کردن شرایط برای بازار محصولات عفاف و حجاب وجود ندارد، طراحان مد و لباس نیز به بحث عفاف و حجاب کمتر توجه می کنند، حتی در این رابطه تلاشی برای ذائقه دهی صورت نمی گیرد.

,

, ,

وی تأکید کرد: من متأسفم که بگویم ریل گذاری وزارت ارشاد در کارگاه ساماندهی مد و لباس نیز در جهت حمایت از طراحان عفاف و حجاب نیست؛ این طراحان کاملا به سبک‌های غربی طراحی می کنند، در واقع به این نوع طراحان نیز برای طراحی جدید نیازی نیست، زیرا این گونه طرح‌‎ها در ژورنال‌های غربی و ماهواره‌ها به فراوانی یافت می شود.

,

مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف گفت: طراحی این طراحان مناسب ایران نیست، کافی است در خیابان و بازار چرخی بزنید تا متوجه شوید که چقدر سهم بازار متعلق به طراحی‌های واقعا ایرانی وکاربردی است.

,

 

,

تلویزیون برای تبلیغ محصولات عفاف نصف قیمت کالا را از ما می خواهد

, تلویزیون برای تبلیغ محصولات عفاف نصف قیمت کالا را از ما می خواهد, تلویزیون برای تبلیغ محصولات عفاف نصف قیمت کالا را از ما می خواهد, تلویزیون برای تبلیغ محصولات عفاف نصف قیمت کالا را از ما می خواهد,

تولیدکننده محصولات عفاف و حجاب افزود: در حقیقت بیشترین سهم بازار، سکو و ویترین از آنِ مانتوهایی است که با فرهنگ ایرانی ما منافات دارند، سلبریتی ها و ماهواره‌‍‌‎ها نیز از این طرح‌ها حمایت می کنند این در حالی است که برای تولید محصولاتی متناسب با فرهنگ خودمان، هیچگونه تسهیلاتی در نظر گرفته نمی شود، نه وام، نه سکوی فروش خوب، و نه حتی صدا و سیما در رابطه با بازرگانی وتبلیغ، هیچ گونه حمایتی در این رابطه ندارند. به طور مثال اگر بخواهیم یک کالای خوب، فاخر و عفیفانه را تبلیغ کنیم، نصف قیمت کالا از ما تعرفه پیام بازرگانی می گیرد.

,

وی اضافه کرد: در این 4 ماه که اعضای ما بخاطر کرونا بیکار بودند حتی یک بار نتوانستند وامی بگیرند، جنس هایشان هم نتوانستند بفروشند و هیچ حمایتی از آن ها صورت نگرفت.

,

سلیمانی تأکید کرد: اگر امروز چادر و دیگر محصولات عفاف و حجاب یک کالای فرهنگی در نظر گرفته می شد، قطعا معاف از مالیات بوده و امتیازات محصولات فرهنگی نصیب این حوزه و در نهایت نصیب مصرف کننده می شد.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: از آقای قالیباف و به خصوص آقای آقاتهرانی درخواست دارم تا در کمیسیون فرهنگی مجلس بحث کالای فرهنگی حجاب را تصویب کنند تا مشکلات این حوزه تا حدی برطرف شود و بانوان بتوانند چادرهای با کیفیت و مناسب بر سر کنند، حق بانوان ایرانی بر سر کردن چادرهای بی کیفیت با قیمت‌های نامناسب نیست.

,

انتهای پیام/

,

 

,


 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه