اخبار داغ

رئیس دادگستری ازنا:

۳۳۴۷ مشاوره تلفنی کرونا به متقاضایان ارائه شده است

۳۳۴۷ مشاوره تلفنی کرونا به متقاضایان ارائه شده است
فرج الله امرایی گفت: با شیوع کرونا ۳۳۴۷ مشاوره به صورت تلفن به متقاضایان ازنایی ارائه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، فرج الله امرایی، رییس دادگستری ازنا  امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار داشت: امنیت یکی از مهمترین نیازهای بشر بوده و هست واین نیاز ضروری در اندیشه اسلامی یکی از ضروری ترین و بزرگترین نعمات مادی و معنوی برای جوامع انسانی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک, سفیرافلاک,

وی اضافه کرد: در جامعه ما امنیت اقتصادی بسیار مهم و مورد توجه است و امنیت پایدار مقدمه توسعه پایدار در یک جامعه است.

,

امرایی با اشاره به برخورد دستگاه قضا با مفسدین اقتصادی، تصریح کرد: اولویت های دستگاه قضا در حال حاضر مبارزه جدی با فساد است و حمایت از سرمایه گذار از دیگر اهداف دستگاه قضا است که رونق و جهش تولید را به دنبال دارد.

,

وی بیان کرد: در همین راستا در شهرستان ازنا با پیگیری های فروان کارخانه های شهرستان که غیرفعال شدند، مجدد به چرخه تولید بازگشته اند و بخشی از مطالبات مربوط به کارگران نیز پرداخت شده است.

,

رئیس دادگستری ازنا با اشاره به این که جرائم خشن نظم وامنیت جامعه را به خطر می اندازد، گفت: قاچاق سلاح، مهمات، تیراندازی، سرقت وچاقو کشی از جرائمی هستند که امنیت را خدشه دار می کنند که در برخورد با جرائم جنبه بازدارندگی خیلی مهم است و در برخورد با این جرائم قاطعانه برخورد می شود.

,

امرایی با اشاره به تصرفات غیرقانونی در حوزه منابع طبیعی، گفت: قبل از طرح دعاوی اگر کسی تعرض به منابع طبیعی داشته باشد، همان لحظه با نیروی انتظامی و با دستور دادستان وارد شده و جلوگیری به عمل می آید که در این راستا آراء بسیار متعددی در محیط زیست و منابع طبیعی صادر شده که سالهاست اجرا نشده اند اما دستورداده شد سریعا مورد رسیدیگی و اجرا قرار گیرند.

,

وی عنوان کرد: پیشگیری و صیانت از بیت المال و حفاظت از اموال و تجهیزات کارخانه هایی که ممکن است به تعطیلی کشانده شود وظیفه دستگاه قضاء‌ است که تجهیزات که ممکن است حیف و میل شوند را صیانت کند از جمله کارخانه فولاد که ارتباطات و مکاتبات زیادی با مدیر کل صنعت ومعدن استان در این زمینه صورت پذیرفت و تاکید شده است که هرچه سریع تر این موضوع بررسی شود و کارخانه فولاد راه اندازی شود.

,

رییس دادگستری ازنا تصریح کرد: سال گذشته  ۷۵۶۴فقره پرونده وارد دستگاه قضای شهرستان شده و خروجی ۸۸۰۱ بوده است.

,

وی افزود: در حوزه دادگاه ها ۵۴۷۵ فقره پرونده ورودی بوده که یک درصد افزایش یافته است و محاکم شهرستان مجموعا ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش رسیدگی داشته اند.

,

امرایی با اشاره به پرونده های شورای حل اختلاف گفت: ورودی پرونده ها ۵۵۱۸  بوده که به همین میزان پرونده مختومه شده و در این راستا نیز ۴۹۳ پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

,

رییس دادگستری ازنا اضافه کرد: در اجرای احکام مدنی بالغ بر۲۴۰۰فقره پرونده وجود دارد که به طور متوسط هر ماه ۱۰۰ پرونده اضافه می شود.

,

وی بیان کرد: در اجرای احکام ۸۵۶ فقره ورودی وارد شده و ۱۷۲۶ پرونده خروجی این آمار بوده است که میانگین رسیدگی در اجرای احکام زیر ۳۰ روز است.

,

امرایی اضافه کرد: ۵۲۲ فقره پرونده احکام کیفری وجود دارد که سال گذشته ۱۳۶۷ پرونده وارد و ۱۶۰۶ مورد خارج شده است.

,

رئیس دادگستری ازنا اظهار داشت: ورودی پرونده ها به دادگستری ۱۴۳۶۱ فقره پرونده بوده که ۳۵۶ درصد ورودی پرونده ها افزایش داشته است.

,

وی بیان کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۵۵۹ مورد ازدواج ثبت شده است.

,

امرایی با اشاره به پرونده های جهاد کشاورزی گفت: ۱۲ مورد آراء قطعیت یافته مربوط به جهاد کشاورزی بوده که  هفت مورد اجرا شده و ۳۶ مورد هم از آرای منابع طبیعی اجرا  و  ۱۵۲هکتار از اراضی ملی آزاد شده است.

,

وی تصریح کرد: با شیوع کرونا مشاوره هایی به صورت تلفنی صورت گرفته که ۳۳۴۷ مشاوره به صورت تلفن به متقاضایان ارائه شده است.

,

امرایی اضافه کرد: شهرستان ازنا جزء شهرهای با ضریب امنیتی بالا است که مرهون تلاش ها و همکاری مجموعه های مرتبط است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه