اخبار داغ

مدیرکل تامین اجتماعی کرمانشاه:

دفترچه‌های تامین اجتماعی نیازی به تمدید اعتبار ندارند

دفترچه‌های تامین اجتماعی نیازی به تمدید اعتبار ندارند
حمیدرضا قاسمی گفت: فرآیند تمدید اعتبار دفترچه‌های تامین اجتماعی از ابتدای خرداد ماه حذف شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا قاسمی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد اظهار داشت: در تازه‌ترین گام برداشته شده در راستای توسعه خدمات غیرحضوری با هدف تسهیل در ارائه خدمات سلامت به بیمه شدگان، فرآیند درج و تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی حذف شد.

وی افزود: بر همین مبنا از ابتدای خرداد امسال دیگر نیازی به مراجعه حضوری بیمه شدگان به شعب تأمین اجتماعی و کارگزاری‌های رسمی برای تمدید اعتبار دفترچه‌های درمانی نیست و استعلام استحقاق درمان جایگزین آن شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا پنج روش جایگزین معرفی شده که یکی از آنها استفاده از نسخه وب و ورود به سایت https://medical.tamin.ir با ارائه کد ملی است.

قاسمی خاطرنشان کرد: برای رفع اشکالات احتمالی در زمینه استحقاق درمان نیز سامانه ارتباطات مردمی تأمین اجتماعی به نشانی htttps://1420.tamin.ir تعبیه شده است.

این مسئول عنوان کرد: همچنین پزشکان و همه مراکز سلامت طرف قرارداد برای استعلام استحقاق درمان مراجعه کنندگان خود می‌توانند از این روش‌ها استفاده کنند بیمه شدگان هم با استفاده از یکی از روش‌های مذکور از اعتبار دفترچه درمانی خود مطلع خواهند شد.

وی گفت: انقضای تاریخ اعتبار درج شده در دفترچه‌های فعلی مانع ارائه خدمات به دارندگان این دفترچه‌ها نخواهد شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: استفاده از اپلیکیشن موبایل از طریق ورود به سایت https://pwa.tamin.ir با اسکن بارکد دفترچه یا ورود کد ملی همچنین استفاده از کد دستوری #۴*۱۴۲۰* بدون نیاز به اینترنت پس از انتخاب گزینه یک استعلام اعتبار درمانی با ورود کد ملی امکان پذیر است همچنین با استفاده از کد دستوری #۱۶۶۶* بدون نیاز به اینترنت با انتخاب گزینه یک استحقاق سنجی با ورود کد ملی قابل رویت است.

قاسمی تصریح کرد: در سه ماهه نخست امسال ۸۳۰۰۰ دفترچه تامین اعتبار، چهار هزار نسخه دفترچه برای نخستین بار چاپ، ۵۹ هزار دفترچه نیز تجدید چاپ شده همچنین ۵۸۰ دفترچه المثنی صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز ۳۹۵ هزار دفترچه چاپ و ۷۶۰ هزار دفترچه تامین اعتبار شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با معرفی شش روش جایگزین ۸۰۰ هزار مراجعه حضوری به سازمان تامین اجتماعی کاهش یابد.

قاسمی گفت: استفاده از روش‌های مذکور سبب کاهش تردد، کاهش هزینه‌ها، کاهش بار ترافیکی و صرفه جویی در زمان خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه