اخبار داغ

کارنامه سیاه آمریکا؛

حقوق بشر آمریکایی از ادعا تا واقعیت/وقتی بزرگترین ناقض حقوق بشر مدعی العموم می شود!

حقوق بشر آمریکایی از ادعا تا واقعیت/وقتی بزرگترین ناقض حقوق بشر مدعی العموم می شود!
بازخوانی ماجراهای پر فراز و نشیب جنایات آمریکا علیه ملت ایران و حتی سراسر دنیا، لیست سیاهی را در مقابل چشمان هر انسان آزاده‌ای قرار می‌دهد که بی‌درنگ نام آمریکا در آن به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان برجسته می‌شود.منطق حقوق بشر آمریکایی امروز بیش از هر زمان دیگری بی‌اعتبار شده است تا جایی که حتی اجازه نفس کشیدن به شهروندان سیاه‌پوست خود را هم نمی‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ چند سالی است ششم تا ۱۲ تیرماه در تقویم ما «هفته‌ی حقوق بشر آمریکایی» نام‌گذاری شده است، هرچند علت این نام‌گذاری برای همگان تقریباً واضح و مبرهن است و بخصوص ملت ایران جنایت‌هایی که به‌طور مستقیم به دست آمریکایی‌ها و همچنین باواسطه‌ی مزدورانشان علیه مردم صورت گرفته است را هیچ‌گاه از یاد نخواهند برد اما یادآوری جنایات ضد بشری دولت آمریکا در ایران و سراسر دنیا در این مقطع ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ در دیدار با خانواده‌ی شهدای هفتم تیر پیرامون نامگذاری این هفته فرمودند: «به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی "حقوق بشر آمریکایی" اعلام بکنیم، واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک‌چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن‌کسانی که امروز سعی می‌کنند از این هیولا - که سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، این‌ها دارند خیانت می‌کنند؛ این‌ها دارند جنایت می‌کنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان می‌کنند، این دشمنی خباثت آلود را در زیر پرده‌های توجیه می‌پوشانند، این‌ها دارند خیانت می‌کنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد.»

وقوع ۶ حادثه‌ی تروریستی در بازه‌ی ۶ تا ۱۲ تیرماه طی سالیان مختلف، از ترور نافرجام آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در ششم تیر ۶۰، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیر سال ۶۰، ترور آیت‌الله شهید محمد صدوقی امام‌جمعه یزد در ۱۱ تیر ۶۱ و شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه ازجمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن در ۱۲ تیر ۶۷ تنها بخشی از جنایاتی هستند که به‌حق این فرمایش امام خمینی ره را که فرمودند: « آمریکا تروریست بالذات دولتی است» تائید می‌کند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال ۶۰ نیز یکی از دردناکترین و دلخراش ترین جنایات رزیم بعث عراق است که به شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۵۰۰۰ نفر غیرنظامی اعم از زن و کودک شد، بی تفاوتی آمریکا و سکوت جامعه بین المللی در این فاجعه ضد انسانی که ۹ ماه بعد از وتوی بیانیه ی محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی توسط آمریکا صورت گرفت منجر به این شد تا در سال های بعد عراق به بمباران شیمیایی حلبچه اقدام کند.

ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا نیز بارها صدام را تشویق به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران کرد و درحمله گسترده شیمیایی ارتش عراق به شهر حلبچه در ۲۵ اسفند ۶۶ دستکم ۵۰۰۰ نفر در آن واحد به شهادت رسیدند، به گونه ای که غیر از جان باختگان بمباران سردشت و حلبچه بیش از ۲۰ هزار رزمنده ایرانی نیز درنتیجه استنشاق انواع گازهای شیمیایی به شهادت رسیدند و تعداد بسیار زیادی دچار مجروحیت هایی شدیدی شدند که کماکان آثار آن در جانبازان شیمیایی مشهود است.

شیطان بزرگ آمریکا در طول سال‌های پس از استقرار نظام اسلامی در ایران علاوه بر انواع توطئه‌های براندازانه و اقدامات خصمانه بری مهار انقلاب اسلامی، با بهره‌گیری از زنجیره‌های رسانه‌ای و دستگاه‌های تبلیغاتی، موضوع «حقوق بشر» را که آمریکا خود بزرگ‌ترین ناقض آن در جهان شناخته می‌شود به ابزار و حربه‌ای برای فشار بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبدل ساخته و آن را بهانه‌ای برای اعمال فشار و تصویب انواع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران قرار داده است.

بازخوانی ماجراهای پر فراز و نشیب جنایات آمریکا علیه ملت ایران و حتی سراسر دنیا در هفته پیش رو، لیست سیاهی را در مقابل چشمان هر انسان آزاده‌ای قرار می‌دهد که بی‌درنگ نام آمریکا در آن به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان برجسته می‌شود.

اما در حالی طی سال‌های اخیر شعار دفاع از حقوق بشر از بلندگوهای تبلیغاتی آمریکایی‌ها و همسو با آن از کشورهای غربی شنیده می‌شود که نگاهی حتی گذرا به سابقه‌ی عملکرد این کشورها نه صرفاً در ایران بلکه در تمام دنیا نشان می‌دهد این مدعیان خود ناقضان اصلی حقوق بشر و متعرضان به استقلال و آزادی ملت‌ها هستند.

آمریکا با حضور و مداخله درجنگ دوم جهانی که به مرگ دو میلیون و پانصد هزار نفرمنجر شد، ازعاملین وقوع بسیاری ازکشتارها و قتل عام های این واقعه غمناک محسوب می شود، انفجار اتمی در دو شهر "هیروشیما" و "ناکازاکی" را شاید بتوان یکی از بزرگ ترین جنایات تاریخی آمریکا قلمداد کرد، جنایتی که به مرگ آنی ۲۲۰ هزار نفر منجر شد.

حضور نظامی آمریکا در منطقه ی غرب آسیا به بهانه های واهی مبارزه با تروریسم نیز لگه ی سیاه و ننگین دیگری در کارنامه ی حقوق بشری ایالات متحده است، کشتار و آواره شدن صدها هزار نفر از مردم افغانستان و عراق از جمله مهم ترین اتفاقات قرن معاصر در منطقه است که بدون تردید عامل اصلی آن خوی استعمارگری دولتمردان آمریکایی است.

همچنین اقدامات ضد بشری نظامیان آمریکایی در جنگ ویتنام، حمایت از تروریسم و رسوایی هایی که در زندان های ابوغریب و گوانتانامو برای آنها رقم خورد تنها بخشی از جنایاتی است که بصورت مستند و عیان در برابر دید همگان قرار دارد، هر چند تاریخ آمریکا از سیاست های مداخله گرانه، استعمار و نقض حقوق بشر پر است. 

منطق حقوق بشر آمریکایی امروز بیش از هر زمان دیگری بی‌اعتبار شده است تا جایی که حتی اجازه نفس کشیدن به شهروندان سیاه‌پوست خود را هم نمی‌دهد و مردمی که به این موضوع اعتراض دارند به‌راحتی سرکوب می‌شوند.

در استراتژی و تفکر قدرت‌طلبانه و استعمارگر آمریکایی بی‌ارزش‌ترین چیز جان انسان‌هاست و این چیزی نیست که حتی توسط آن‌ها کتمان شود، حمایت و پشتیبانی‌های آمریکا از تروریست‌هایی همچون منافقین، داعش و ... در سراسر دنیا و ارادتش به رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی خود به‌تنهایی بخشی از دلایل اثبات این ادعاست.

حقوق بشر در تفکر لیبرالی و سرمایه‌داری آمریکا و غرب زمانی معنا پیدا می‌کند که پای منافعی برایشان در میان باشد و آن را دستمایه‌ی رسیدن به مقاصد شوم خود و سلطه‌ی بر سرنوشت ملت‌ها قرار دهند و الا چرا بلندگویی برای رساندن صدای کودکان فلسطین و مظلومان آزادی‌خواه به دنیا نمی‌شوند!

کارشناس ارشد مسائل سیاسی بین‌الملل؛

آمریکا همواره از سرکوب ملت های آزادی‌خواه حمایت می کند/شعار دفاع از حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست

کامران غضنفری کارشناس ارشد مسائل سیاسی بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب با اشاره به مشی ادعایی دولت‌های ایالت متحده در دفاع از حقوق بشر گفت: زمانی که دولت جیمی کارتر دو سال قبل از پیروزی انقلاب در سال ۵۵ با شعار و ادعای دفاع از حقوق بشر روی کار آمد، عملاً همین شخصی که این شعار را می‌داد جنایت‌های بسیاری را مرتکب شد که یک نمونه‌اش در مورد ایران حمایت‌های همه‌جانبه‌ای بود که از شاه به عمل می‌آورد چراکه طی سال‌های ۵۶ و ۵۷ هزاران نفر از مردم ایران در شهرها و روستاهای مختلف توسط نیروهای مسلح و امنیتی شاه قتل‌عام شدند اما دولت مدعی آمریکا با رئیس‌جمهوری دمکرات و به‌ظاهر حامی حقوق بشر همه‌جانبه از شاه حمایت کرد.

وی ادامه داد: حتی یادمان هست روز ۱۷ شهریور سال ۵۷ در میدان ژاله سابق کشتار وسیعی از مردم بی دفاع صورت گرفت و دو روز بعد کارتر طی تماسی با شاه دیکتاتور ایران از اقدامات وی اعلام حمایت کرد و این حمایت‌ها تا آخرین روز سرنگونی حکومت شاه هم ادامه داشت.

آمریکا همواره از سرکوب ملت های آزادی‌خواه حمایت می کند

غضنفری همچنین تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز در دوره‌های مختلف همه‌ی روسای جمهور آمریکا همیشه ادعای های دفاع از حقوق بشر را در دنیا داشته‌اند اما همه‌ی این دولت‌ها چه از حزب جمهوری‌خواه چه دمکرات همواره از سرکوب، کشتار و قتل‌عام مردم آزادی‌خواه دنیا در کشورهای مختلف حمایت کرده اند و همواره حامی حکومت‌های سرکوبگر، دیکتاتور و مستبد در کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و حتی در اروپا بوده‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن انتقاد از رفتارهای دوگانه‌ی آمریکایی‌ها و غرب در موضوعات حقوق بشری اظهار داشت: هرکجا دولتی علیه ملتش دیکتاتوری و سرکوب به خرج داده آمریکا حامی آن دولت بوده و الآن هم می‌بینیم که کشورهای مرتجعی در حاشیه خلیج‌فارس که به عمر خود یک انتخابات را هم تجربه نکرده‌اند و مردم هیچ نقشی در این کشورها ندارند و رژیم های پادشاهی سرکوبگر بر سر کار قرار دارند اما این حکومت‌های دست‌نشانده همواره موردحمایت دولت آمریکا هستند.

حقوق بشر آمریکایی شامل مردم مظلوم نمی شود

وی در ادامه بیان کرد: این همان آمریکایی است که ادعای حقوق بشر دارد اما حقوق بشری که شامل مسلمانان بی‌دفاع یمن که هر روزه بمباران می‌شوند نیست، شامل مظلومین فلسطینی که بی‌وقفه توسط نظامیان صهیونیست سرکوب می‌شوند نیست، شامل مردم مظلوم سوریه و عراق که توسط تروریست‌های تکفیری موردحمایت آمریکا قتل‌عام می‌شوند نیست و حتی حقوق بشری آمریکایی خود مردم آمریکا هم شامل نمی‌شود و می‌بینیم که طی سال‌های گذشته و یک ماه اخیر مردم آمریکا با جلوه‌ی بیشتر و شدیدتر چگونه توسط پلیس سرکوب می‌شوند و به قتل می‌رسند و این چهره‌ی حقوق بشری است که دولت ایالات‌متحده از آن دم می‌زند.

غضنفری به موضوع اعتراضات مردمی اخیر در آمریکا اشاره کرد و گفت: دولتی که ادعای حمایت از حقوق بشر می‌کند هنوز تبعیض نژادی عملاً در کشورش اجرا  می شود، هرچند به‌ظاهر در قانون آمریکا تبعیض نزادی لغو شده اما در عمل وجود دارد و رنگین‌پوست‌ها و سیاه‌پوست‌ها در این کشور به‌شدت از حقوق انسانی خود در برهه‌های مختلف محروم شده‌اند و پلیس همواره به آن‌ها به چشم یک مجرم بالقوه نگاه می‌کند و بدترین برخوردها با آن‌ها صورت می‌گیرد.

آمریکا رسما از گروهک ضد بشری منافقین حمایت می کند/شعار دفاع از حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست

نویسنده کتاب «راز قطعنامه» به حوادث تروریستی رخ‌داده در ایران با حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از تروریست‌هایی همچون گروهک منافقین اشاره و تصریح کرد: یکی از جلوه‌های دیگر ادعاهای دروغین آمریکا در بحث حقوق بشر حمایتی است که آن‌ها طی چند دهه گذشته همواره از گروه‌های تروریستی به‌ویژه منافقین داشته‌اند، این گروهک تروریستی از ابتدای دهه‌ی ۶۰ به بعد حدود ۱۲ هزار نفر از مردم ایران را با فجیع‌ترین وضعیت به شهادت رسانده‌اند اما این گروهکی که ماهیت تروریستی‌اش عیان بوده و مورد نفرت غاطبه ی مردم ایران هم هستند طی ۴ دهه گذشته همواره شاهد بوده‌ایم که دولت‌های آمریکا به روش‌های مختلف از آن‌ها حمایت کرده و به آن‌ها پایگاه داده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در برهه‌ای کوتاه به علت فشار افکار عمومی دولت آمریکا مجبور شد تا منافقین را به‌صورت نمادین در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد اما مدتی بعد دوباره وزارت خارجه آمریکا آن‌ها را از این لیست خارج کرد و بر اساس گزارش‌ها و اخباری هم که طی سال‌های گذشته به‌دست‌آمده است سازمان سیا آمریکا نیروهای تروریست منافقین را در پایگاه‌هایی تحت آموزش‌های نظامی و اطلاعاتی قرار می‌دهند تا از آن‌ها برای اهداف خرابکارانه در ایران استفاده کنند.

غضنفری خاطرنشان کرد: دولت آمریکا از گروهک ضد بشری منافقین هم حمایت مالی و هم حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی انجام داده است و طی سال‌های اخیر هم هرساله در کنگره‌ای که این گروهک در پاریس برگزار می‌کند تا علیه جمهوری اسلامی شعار بدهند و برنامه‌ریزی کنند مسئولین و مقامات مختلف آمریکایی نظیر جان بولتون نیز  حضور دارند و رسماً از این تروریست‌ها اعلام حمایت می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده‌ی آن است که شعار دفاع آمریکا از حقوق بشر دروغ بزرگی بیش نیست.

انتهای پیام/

,

رهبر معظم انقلاب در سال ۹۴ در دیدار با خانواده‌ی شهدای هفتم تیر پیرامون نامگذاری این هفته فرمودند: «به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی "حقوق بشر آمریکایی" اعلام بکنیم، واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چند روز در کشور ما یک‌چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی‌ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن‌کسانی که امروز سعی می‌کنند از این هیولا - که سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، این‌ها دارند خیانت می‌کنند؛ این‌ها دارند جنایت می‌کنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان می‌کنند، این دشمنی خباثت آلود را در زیر پرده‌های توجیه می‌پوشانند، این‌ها دارند خیانت می‌کنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد.»

, .,

وقوع ۶ حادثه‌ی تروریستی در بازه‌ی ۶ تا ۱۲ تیرماه طی سالیان مختلف، از ترور نافرجام آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در ششم تیر ۶۰، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش در هفتم تیر سال ۶۰، ترور آیت‌الله شهید محمد صدوقی امام‌جمعه یزد در ۱۱ تیر ۶۱ و شلیک مستقیم موشک به هواپیمای مسافربری ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت تمامی ۲۹۰ مسافر و خدمه ازجمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن در ۱۲ تیر ۶۷ تنها بخشی از جنایاتی هستند که به‌حق این فرمایش امام خمینی ره را که فرمودند: « آمریکا تروریست بالذات دولتی است» تائید می‌کند.

,

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت در هفتم تیرماه سال ۶۰ نیز یکی از دردناکترین و دلخراش ترین جنایات رزیم بعث عراق است که به شهادت ۱۱۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۵۰۰۰ نفر غیرنظامی اعم از زن و کودک شد، بی تفاوتی آمریکا و سکوت جامعه بین المللی در این فاجعه ضد انسانی که ۹ ماه بعد از وتوی بیانیه ی محکومیت استفاده از سلاح های شیمیایی توسط آمریکا صورت گرفت منجر به این شد تا در سال های بعد عراق به بمباران شیمیایی حلبچه اقدام کند.

,

ریگان رئیس جمهور وقت آمریکا نیز بارها صدام را تشویق به استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران کرد و درحمله گسترده شیمیایی ارتش عراق به شهر حلبچه در ۲۵ اسفند ۶۶ دستکم ۵۰۰۰ نفر در آن واحد به شهادت رسیدند، به گونه ای که غیر از جان باختگان بمباران سردشت و حلبچه بیش از ۲۰ هزار رزمنده ایرانی نیز درنتیجه استنشاق انواع گازهای شیمیایی به شهادت رسیدند و تعداد بسیار زیادی دچار مجروحیت هایی شدیدی شدند که کماکان آثار آن در جانبازان شیمیایی مشهود است.

,

, ,

شیطان بزرگ آمریکا در طول سال‌های پس از استقرار نظام اسلامی در ایران علاوه بر انواع توطئه‌های براندازانه و اقدامات خصمانه بری مهار انقلاب اسلامی، با بهره‌گیری از زنجیره‌های رسانه‌ای و دستگاه‌های تبلیغاتی، موضوع «حقوق بشر» را که آمریکا خود بزرگ‌ترین ناقض آن در جهان شناخته می‌شود به ابزار و حربه‌ای برای فشار بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبدل ساخته و آن را بهانه‌ای برای اعمال فشار و تصویب انواع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران قرار داده است.

,

بازخوانی ماجراهای پر فراز و نشیب جنایات آمریکا علیه ملت ایران و حتی سراسر دنیا در هفته پیش رو، لیست سیاهی را در مقابل چشمان هر انسان آزاده‌ای قرار می‌دهد که بی‌درنگ نام آمریکا در آن به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در جهان برجسته می‌شود.

, .,

اما در حالی طی سال‌های اخیر شعار دفاع از حقوق بشر از بلندگوهای تبلیغاتی آمریکایی‌ها و همسو با آن از کشورهای غربی شنیده می‌شود که نگاهی حتی گذرا به سابقه‌ی عملکرد این کشورها نه صرفاً در ایران بلکه در تمام دنیا نشان می‌دهد این مدعیان خود ناقضان اصلی حقوق بشر و متعرضان به استقلال و آزادی ملت‌ها هستند.

,

آمریکا با حضور و مداخله درجنگ دوم جهانی که به مرگ دو میلیون و پانصد هزار نفرمنجر شد، ازعاملین وقوع بسیاری ازکشتارها و قتل عام های این واقعه غمناک محسوب می شود، انفجار اتمی در دو شهر "هیروشیما" و "ناکازاکی" را شاید بتوان یکی از بزرگ ترین جنایات تاریخی آمریکا قلمداد کرد، جنایتی که به مرگ آنی ۲۲۰ هزار نفر منجر شد.

,

, ,

حضور نظامی آمریکا در منطقه ی غرب آسیا به بهانه های واهی مبارزه با تروریسم نیز لگه ی سیاه و ننگین دیگری در کارنامه ی حقوق بشری ایالات متحده است، کشتار و آواره شدن صدها هزار نفر از مردم افغانستان و عراق از جمله مهم ترین اتفاقات قرن معاصر در منطقه است که بدون تردید عامل اصلی آن خوی استعمارگری دولتمردان آمریکایی است.

,

همچنین اقدامات ضد بشری نظامیان آمریکایی در جنگ ویتنام، حمایت از تروریسم و رسوایی هایی که در زندان های ابوغریب و گوانتانامو برای آنها رقم خورد تنها بخشی از جنایاتی است که بصورت مستند و عیان در برابر دید همگان قرار دارد، هر چند تاریخ آمریکا از سیاست های مداخله گرانه، استعمار و نقض حقوق بشر پر است. 

,

منطق حقوق بشر آمریکایی امروز بیش از هر زمان دیگری بی‌اعتبار شده است تا جایی که حتی اجازه نفس کشیدن به شهروندان سیاه‌پوست خود را هم نمی‌دهد و مردمی که به این موضوع اعتراض دارند به‌راحتی سرکوب می‌شوند.

,

در استراتژی و تفکر قدرت‌طلبانه و استعمارگر آمریکایی بی‌ارزش‌ترین چیز جان انسان‌هاست و این چیزی نیست که حتی توسط آن‌ها کتمان شود، حمایت و پشتیبانی‌های آمریکا از تروریست‌هایی همچون منافقین، داعش و ... در سراسر دنیا و ارادتش به رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی خود به‌تنهایی بخشی از دلایل اثبات این ادعاست.

,

حقوق بشر در تفکر لیبرالی و سرمایه‌داری آمریکا و غرب زمانی معنا پیدا می‌کند که پای منافعی برایشان در میان باشد و آن را دستمایه‌ی رسیدن به مقاصد شوم خود و سلطه‌ی بر سرنوشت ملت‌ها قرار دهند و الا چرا بلندگویی برای رساندن صدای کودکان فلسطین و مظلومان آزادی‌خواه به دنیا نمی‌شوند!

,

کارشناس ارشد مسائل سیاسی بین‌الملل؛

, کارشناس ارشد مسائل سیاسی بین‌الملل؛,

آمریکا همواره از سرکوب ملت های آزادی‌خواه حمایت می کند/شعار دفاع از حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست

, آمریکا همواره از سرکوب ملت های آزادی‌خواه حمایت می کند/شعار دفاع از حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست, آمریکا همواره از سرکوب ملت های آزادی‌خواه حمایت می کند/شعار دفاع از حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست,

کامران غضنفری کارشناس ارشد مسائل سیاسی بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار دیارآفتاب با اشاره به مشی ادعایی دولت‌های ایالت متحده در دفاع از حقوق بشر گفت: زمانی که دولت جیمی کارتر دو سال قبل از پیروزی انقلاب در سال ۵۵ با شعار و ادعای دفاع از حقوق بشر روی کار آمد، عملاً همین شخصی که این شعار را می‌داد جنایت‌های بسیاری را مرتکب شد که یک نمونه‌اش در مورد ایران حمایت‌های همه‌جانبه‌ای بود که از شاه به عمل می‌آورد چراکه طی سال‌های ۵۶ و ۵۷ هزاران نفر از مردم ایران در شهرها و روستاهای مختلف توسط نیروهای مسلح و امنیتی شاه قتل‌عام شدند اما دولت مدعی آمریکا با رئیس‌جمهوری دمکرات و به‌ظاهر حامی حقوق بشر همه‌جانبه از شاه حمایت کرد.

,

وی ادامه داد: حتی یادمان هست روز ۱۷ شهریور سال ۵۷ در میدان ژاله سابق کشتار وسیعی از مردم بی دفاع صورت گرفت و دو روز بعد کارتر طی تماسی با شاه دیکتاتور ایران از اقدامات وی اعلام حمایت کرد و این حمایت‌ها تا آخرین روز سرنگونی حکومت شاه هم ادامه داشت.

,

آمریکا همواره از سرکوب ملت های آزادی‌خواه حمایت می کند

, آمریکا همواره از سرکوب ملت های آزادی‌خواه حمایت می کند, آمریکا همواره از سرکوب ملت های آزادی‌خواه حمایت می کند,

غضنفری همچنین تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی نیز در دوره‌های مختلف همه‌ی روسای جمهور آمریکا همیشه ادعای های دفاع از حقوق بشر را در دنیا داشته‌اند اما همه‌ی این دولت‌ها چه از حزب جمهوری‌خواه چه دمکرات همواره از سرکوب، کشتار و قتل‌عام مردم آزادی‌خواه دنیا در کشورهای مختلف حمایت کرده اند و همواره حامی حکومت‌های سرکوبگر، دیکتاتور و مستبد در کشورهای آسیایی، آفریقایی، آمریکای لاتین و حتی در اروپا بوده‌اند.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل ضمن انتقاد از رفتارهای دوگانه‌ی آمریکایی‌ها و غرب در موضوعات حقوق بشری اظهار داشت: هرکجا دولتی علیه ملتش دیکتاتوری و سرکوب به خرج داده آمریکا حامی آن دولت بوده و الآن هم می‌بینیم که کشورهای مرتجعی در حاشیه خلیج‌فارس که به عمر خود یک انتخابات را هم تجربه نکرده‌اند و مردم هیچ نقشی در این کشورها ندارند و رژیم های پادشاهی سرکوبگر بر سر کار قرار دارند اما این حکومت‌های دست‌نشانده همواره موردحمایت دولت آمریکا هستند.

,

حقوق بشر آمریکایی شامل مردم مظلوم نمی شود

, حقوق بشر آمریکایی شامل مردم مظلوم نمی شود, حقوق بشر آمریکایی شامل مردم مظلوم نمی شود,

وی در ادامه بیان کرد: این همان آمریکایی است که ادعای حقوق بشر دارد اما حقوق بشری که شامل مسلمانان بی‌دفاع یمن که هر روزه بمباران می‌شوند نیست، شامل مظلومین فلسطینی که بی‌وقفه توسط نظامیان صهیونیست سرکوب می‌شوند نیست، شامل مردم مظلوم سوریه و عراق که توسط تروریست‌های تکفیری موردحمایت آمریکا قتل‌عام می‌شوند نیست و حتی حقوق بشری آمریکایی خود مردم آمریکا هم شامل نمی‌شود و می‌بینیم که طی سال‌های گذشته و یک ماه اخیر مردم آمریکا با جلوه‌ی بیشتر و شدیدتر چگونه توسط پلیس سرکوب می‌شوند و به قتل می‌رسند و این چهره‌ی حقوق بشری است که دولت ایالات‌متحده از آن دم می‌زند.

,

غضنفری به موضوع اعتراضات مردمی اخیر در آمریکا اشاره کرد و گفت: دولتی که ادعای حمایت از حقوق بشر می‌کند هنوز تبعیض نژادی عملاً در کشورش اجرا  می شود، هرچند به‌ظاهر در قانون آمریکا تبعیض نزادی لغو شده اما در عمل وجود دارد و رنگین‌پوست‌ها و سیاه‌پوست‌ها در این کشور به‌شدت از حقوق انسانی خود در برهه‌های مختلف محروم شده‌اند و پلیس همواره به آن‌ها به چشم یک مجرم بالقوه نگاه می‌کند و بدترین برخوردها با آن‌ها صورت می‌گیرد.

,

آمریکا رسما از گروهک ضد بشری منافقین حمایت می کند/شعار دفاع از حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست

, آمریکا رسما از گروهک ضد بشری منافقین حمایت می کند/شعار دفاع از حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست, آمریکا رسما از گروهک ضد بشری منافقین حمایت می کند/شعار دفاع از حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست,

نویسنده کتاب «راز قطعنامه» به حوادث تروریستی رخ‌داده در ایران با حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از تروریست‌هایی همچون گروهک منافقین اشاره و تصریح کرد: یکی از جلوه‌های دیگر ادعاهای دروغین آمریکا در بحث حقوق بشر حمایتی است که آن‌ها طی چند دهه گذشته همواره از گروه‌های تروریستی به‌ویژه منافقین داشته‌اند، این گروهک تروریستی از ابتدای دهه‌ی ۶۰ به بعد حدود ۱۲ هزار نفر از مردم ایران را با فجیع‌ترین وضعیت به شهادت رسانده‌اند اما این گروهکی که ماهیت تروریستی‌اش عیان بوده و مورد نفرت غاطبه ی مردم ایران هم هستند طی ۴ دهه گذشته همواره شاهد بوده‌ایم که دولت‌های آمریکا به روش‌های مختلف از آن‌ها حمایت کرده و به آن‌ها پایگاه داده است.

,

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: در برهه‌ای کوتاه به علت فشار افکار عمومی دولت آمریکا مجبور شد تا منافقین را به‌صورت نمادین در لیست گروه‌های تروریستی قرار دهد اما مدتی بعد دوباره وزارت خارجه آمریکا آن‌ها را از این لیست خارج کرد و بر اساس گزارش‌ها و اخباری هم که طی سال‌های گذشته به‌دست‌آمده است سازمان سیا آمریکا نیروهای تروریست منافقین را در پایگاه‌هایی تحت آموزش‌های نظامی و اطلاعاتی قرار می‌دهند تا از آن‌ها برای اهداف خرابکارانه در ایران استفاده کنند.

,

غضنفری خاطرنشان کرد: دولت آمریکا از گروهک ضد بشری منافقین هم حمایت مالی و هم حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی انجام داده است و طی سال‌های اخیر هم هرساله در کنگره‌ای که این گروهک در پاریس برگزار می‌کند تا علیه جمهوری اسلامی شعار بدهند و برنامه‌ریزی کنند مسئولین و مقامات مختلف آمریکایی نظیر جان بولتون نیز  حضور دارند و رسماً از این تروریست‌ها اعلام حمایت می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده‌ی آن است که شعار دفاع آمریکا از حقوق بشر دروغ بزرگی بیش نیست.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه