اخبار داغ

حزب‌الله از حکم قضایی علیه سفیر آمریکا استقبال کرد

حزب‌الله از حکم قضایی علیه سفیر آمریکا استقبال کرد
انجمن وکلا در جنبش حزب‌الله لبنان از حکم منع سفیر آمریکا از مصاحبه با رسانه‌ها استقبال کرد و وزیر اطلاع‌رسانی لبنان اظهارات سفیر آمریکا مبنی بر انجام عذرخواهی رسمی از وی را تکذیب کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان به دلیل ادامه اظهارات فتنه انگیز خود در لبنان طی یک حکم قضایی، از مصاحبه با رسانه‌ها در لبنان منع شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بر اساس گزارش شبکه «المنار»، انجمن وکلا در جنبش حزب‌الله لبنان از صدور این حکم قضایی قدردانی کرد و گفت، این حکم قضایی برحق بیانگر خواست ملت لبنان در تمام طیف‌های آن است.
,
 
,
انجمن وکلا در بیانیه خود «اهانت‌ها و مداخلات وقیحانه» سفیر آمریکا در لبنان که در اظهارات اخیر خود عرف‌ها در روابط دیپلماتیک را که مورد حمایت کنوانسیون وین است، زیر پا گذاشت، محکوم کرد و گفت، وی «توصیف‌های کینه‌توزانه‌ای» نسبت به دولت لبنان روا داشته که تجاوزی آشکار به حاکمیت لبنان و دخالت در امور داخلی آن محسوب می‌شود.
,
 
,
در ادامه این بیانیه آمده: این سفیر با اظهارات خود تأکید کرد محاصره غیر انسانی کشورش علیه ملت لبنان و دیگر ملت‌های منطقه بر اساس قانون بین‌الملل، جنایتی ضد انسانی است و این اظهارات در تناقض با بند اول ماده 41 توافقنامه وین است که در آن دیپلمات‌ها ملزم می‌شوند به قوانین کشوری که در آن حضور دارند، احترام بگذارند و در امور داخلی ان دخالت نکنند.
,
 
,
انجمن وکلا تأکید کرد: اینکه دوروتی شیا حزب‌الله و مقاومتش را تروریستی خوانده اهانت و تجاوز به ملت لبنان، شهدا، مجروحان و قربانیان آن است که همه به خاطر (مقابله با ) سیاست‌ها و حمایت بی انتهای آمریکا از تجاوز صهیونیستی به لبنان، فلسطین و تمام کشورهای عربی با سلاح، تجهیزات، پول و رسانه بوده است. آنچه این وزیر انجام داده یک عذرخواهی رسمی از ملت لبنان را می‌طلبد.
,
 
,
وزیر اطلاع‌رسانی لبنان: از سفیر آمریکا عذرخواهی نکرده‌ایم
,
 
,
شیا دیروز در اظهارات تلویزیونی مدعی شد به خاطر دستور قضایی مذکور یک عذرخواهی رسمی از دولت لبنان دریافت کرده است.
,
 
,
«منال عبدالصمد» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان در گفت‌وگو با شبکه لبنانی «الجدید» این اظهارات شیا را تکذیب کرد.
,
 
,
وی گفت، با «حسان دیاب» نخست‌وزیر و دیگر وزرای دولت تماس گرفته و مشخص شده هیچ کسی در دولت عذرخواهی نکرده و دولت به دستگاه قضایی احترام می‌گذارد.
,
 
,
حکم قضایی مذکور پس از آن صادر شد که شیا جمعه گذشته در اظهاراتی مدعی شد، حزب‌الله یک دولت دیگر در داخل دولت فعلی لبنان به وجود آورده است .
,
 
,
وی سپس ادعا کرد: میلیاردها دلار به جای اینکه به خزانه دولت وارد شد به سمت «دُوَیلة» (دولت کوچک) حزب‌الله می‌رود.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه