اخبار داغ

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

آمریکا کلکسیونی از نقض حقوق بشر است/ جنایات هولناک، ره‌آورد امپریالیسم

آمریکا کلکسیونی از نقض حقوق بشر است/ جنایات هولناک، ره‌آورد امپریالیسم
حنیف غفاری گفت: آمریکا کلکسیونی از نقض حقوق بشر است که این اقدامات ناظر به دولت‌های آمریکا نیست بلکه ناظر به نظام سیاسی و سلطه گر آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حنیف غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد درباره حقوق بشر آمریکایی اظهار داشت: نقض حقوق بشر در آمریکا مصادیق متعددی در طول تاریخ، قرون و دهه های اخیر داشته و اقدامات آمریکا نقض پی درپی حقوق بشر توسط این کشور بوده که مربوط به یک زمان خاصی نیست بلکه دائماً این رویه ادامه داشته است.

وی افزود: از حاکمیت نظام برده‌داری که به کشتار و سوزاندن سیاهپوستان دست می زدند، همچنین قبل از دوران جنگ جهانی دوم هم شاهد جنایات آمریکا در عرصه داخلی و بین المللی بودیم، در طول جنگ جهانی با بمباران مناطق مختلف که در آن شهروندان غیرنظامی ساکن بودند و نقطه عطف آن بمباران هیروشیما و ناکازاکی بود، همچنین جنگ ویتنام و به راه اندازی جنگ خلیج فارس با وجود حمایت از صدام در طول جنگ تحمیلی و نیز راه اندازی جنگ افغانستان و عراق از جمله جنایات آمریکا است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: دولت آمریکا از جمله دولت اوباما نیز در تاسیس داعش و گروه‌های تکفیری نقش داشت که منجر به قتل فجیع هزاران نفر در منطقه شد و هزاران جنایت دیگر که بخشی از آنها به طور مستقیم و بخشی غیرمستقیم توسط آمریکا رخ داده است.

غفاری بیان کرد: بخشی از جنایت آمریکا در حوزه حقوق بشر ناظر به داخل این کشور است که پلیس دستگاه قضایی و امنیتی کاخ سفید به عنوان حامی نژادپرستی علیه مهاجرین و رنگین پوستان انجام داده است که قتل جورج فلوید و هزاران سیاه پوست دیگر توسط پلیس از جمله این اقدامات است.

وی افزود: در عرصه بین المللی هم سیاست های آمریکا در منطقه غرب آسیا، در شبه جزیره، کره، آمریکای لاتین، آفریقا و آسیای مرکزی خسارات و هزینه های جانی و مالی زیادی در پی داشته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: خصلت حقوق بشر آمریکایی این است که به واسطه نفوذ به سازمان‌های بین المللی توسط ساختار نامتقارن و نامتعادل این سازمان‌ها اجازه بازخواست خود را نسبت به این جنایات نمی‌دهد به طور مثال مشخص نیست این صد هزار غیرنظامی که در سال ۲۰۰۱ در افغانستان کشته شدند چه کسی باید پاسخگوی خون‌بهای آنها باشد و چگونه باید عاملان این جنایات که نیروهای آمریکایی و ناتو هستند محاکمه ‌شوند همچنین در جنایات عراق و دیگر مناطق هم اینگونه بوده است.

وی افزود: آمریکا با حمایت از عربستان در قتل عام کودکان یمن و محاصره اقتصادی آنها به طور غیرمستقیم نقش داشته و همچنین به طور غیر مستقیم به اقدامات تخریب‌گرانه علیه کشورهای مختلف از جمله ایران دست زده و حتی مانع از دسترسی کشورها به دارو و غذا شده است.

غفاری تصریح کرد: آمریکا کلکسیونی از نقض حقوق بشر است که این اقدامات ناظر به دولت‌های آمریکا نیست بلکه ناظر به نظام سیاسی و سلطه گر آمریکا است و تا زمانی که ماهیت امپریالیستی و فعلی آمریکا بر همین مبنا ادامه یابد شاهد تسلسل این جنایت ها خواهیم بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه