اخبار داغ

در همایش بازخوانی جنایت آمریکا در استان بوشهر

حاصل کمک‌ آمریکایی‌ها برده فروشی و کشتار جمعی بود/ جلوگیری ملت ایران برای رسیدن به تکنولژی نقض حقوق بشر آمریکا است

حاصل کمک‌ آمریکایی‌ها برده فروشی و کشتار جمعی بود/ جلوگیری ملت ایران برای رسیدن  به تکنولژی نقض حقوق بشر آمریکا است
ریاست تیم پزشکی شیخ زکزاکی گفت: تأثیرات مخرب و خشونت آمریکا در جا های دیگر نیز قابل مشاهده است. آنچه که تا الان از آمریکا نسیب ما شده است ایجاد گروه های مثل بوکوحرام که در واقع داعش نیجریه ای هستند، تروریست، آدم ربایی و راه زنی و انواع و اقسام جنایات، ره آورد استعمار آمریکا مانند کشتار جمعی بر نیجریه بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ همایش بازخوانی جنایت آمریکا در استان بوشهر با حضور صافه فعال حقوق بشر و ریاست تیم پزشکی شیخ زکزاکی، حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده مقام معظم رهبری در استان، فرماندهان ارشد نظامی استان و برخی از فعالان سیاسی در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

, ,

صافه فعال حقوق بشر و ریاست تیم پزشکی شیخ زکزاکی با بیان اینکه درجریان خشونت ها و تروریسم آمریکایی در استان بوشهر، گفت: شهید مهدوی را می بینیم که با میخ شکنجه کردند. همه اینها که در بوشهر اتفاق افتاده مستند سازی شده و در دیگر کشورها، از جمله می توان به بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی اشاره کرد. آمریکا دشمن شماره یک حقوق بشر است، کسی که بیشترین خشونت را در این زمینه از خودش نشان داده است.

,

, ,

این فعال حقوق بشر اظهار کرد: خشونت های آمریکا در جای جای جهان ثبت شده از جمله افغانستان، سوریه، عراق، بحرین، یمن. همچنین می بینیم که آمریکا خیلی از گروههای تروریستی مانند داعش و القاعده را بوجود آورد. تشکیل بوکوحرام در کشور من نیجریه. در واقع بوکوحرام یک شاخه ای از داعش است.

,

ریاست تیم پزشکی شیخ زکزاکی افزود: تأثیرات مخرب و خشونت آمریکا در جا های دیگر نیز قابل مشاهده است. اگر تاریخ را نگاه کنیم می بینیم در سال ۱۸۷۱ این تقسیم آفریقا و استعمار آفریقا توسط کشورهای اروپایی شروع شد و در کنفرانس برلین استارت آن زده شد و توسط اروپاییان، آفریقا به یک مستعمره تبدیل و تکه تکه شد.

,

, ,

وی بیان کرد: در سال ۱۹۰۰ شاهد تجارت برده و سرقت منابع آفریقا توسط این نیروهای استعمارگر و جنایتکار بودیم. در نیجریه و در کشورهای غرب و جنوب آفریقا حتی به تخریب استاندارد‌های زندگی مردم آفریقا نیز پرداختند.

,

صافه تصریح کرد: فراموش نمی کنیم که تعداد بسیار زیادی از آفریقائیان برده شدند و در تجارت برده به کشورهای دیگر منتقل و بیش از ۲ میلیون آفریقایی در این راه کشته شدند.

,

فعال حقوق بشر اذعان کرد: سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۹ سیستم سیاسی نیجریه تحت تأثیر انگلستان بود، اما در سال ۱۹۷۹ آمریکایی ها راهی پیدا کردند که به نفع خودشان باشد و سیستم آمریکایی را حاکم کنند. این آغاز بسیار مشکلات و بدبختی ها و مسائل مردم نیجریه تا امروز بوده است و از آن زمان تا حالا اوضاع نیجریه بدتر و بدتر شده است.

,

ریاست تیم پزشکی شیخ زکزاکی خاطرنشان کرد: آنچه که تا الان از آمریکا نسیب ما شده است ، ایجاد گروه های مثل بوکوحرام که در واقع داعش نیجریه ای هستند، تروریست، آدم ربایی و راه زنی و انواع و اقسام جنایات، ره آورد استعمار آمریکا بر نیجریه بوده است.

,

وی افزود: تا سال ۱۹۹۹ نیجریه هیچ ارتباطی با اسرائیل نداشت و از آن زمان به بعد نه تنها سفارت اسرائیل شروع به کار کرد؛ بلکه اسرائیل کنترل مسائل امنیتی و انتظامی و سرویس های جاسوسی را مدیریت و به دست گرفت. از آن زمان تا حالا ما روی صلح و آرامش را در نیجریه ندیدیم.

,

صافه بیان کرد: در سال ۲۰۱۵ قتل عامی صورت گرفت که از جمله حدود ۱۰۰۰ نفر کشته شدند و خود من هم زخمی و شیخ زکزاکی هم ترور شد. بچه های شیخ زکزاکی کشته شدند. ما به عنوان تیم پزشکی مشغول کمک و مداوای مجروحین بودیم که به همکاران من حمله کردند و بعضی ها را کشتند. در این شرایط آمریکا و متحدینش یک کلمه هم صحبت نکردند و این عمل را محکوم نکردند.

,

, ,

 

,

فسادی که در جهان می بینید ناشی از فساد در آمریکا است

, فسادی که در جهان می بینید ناشی از فساد در آمریکا است,

آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: از منظر ادیان الهی و دین اسلام حقوق بشر اصل اساسی است و بنیان بسیاری از تحقق و وجود پدیده های جهانی احکام شرعیست؛ به طوری‌که در تزاحم فی مابین حق الله و حق الناس، خداوند حق الناس را ترجیح داده است.

,

نماینده مقام معظم رهبری در استان افزود: از دیرباز جریان تمامیت خواه را در تاریخ مشاهده می کنیم که به دنبال مصادره تمام حقوق انسان ها به سود خود هستند، این از آغاز حیات جمعی بشر ایجاد شد. افرادی پیدا شدند که به اشکال مختلف سیاسی، نظامی و … به دنبال این بودند که به حقوق دیگران تجاوز کنند و تمام داشته ها و دارائی های اقوام را از آن خود کنند. آمریکایی‌ها خودشان را بزرگتر از همه می دیدند، دیگران را در حد انسانهایی که اسباب قدرت آنها هستند محاسبه می کنند و می کردند. راضی بودند همه انسانها از بین بروند و فقط خودشان تنها باشند.

,

, ,

وی با اشاره به خوی برتری طلبلی آمریکایی ها ادامه داد: چون در محاسبه اقتصادی و سیاسی آنها، وجود انسان ها نقش دارد و می‌توانند ابزار قدرت آنها باشند، قائل به حفظ انسانها هستند. آنچه امروز بصورت برده مدرن نمایان است و به دنبال چپاول تمامی ثروت ها و رسیدن به کرسی و تسلط بر قدرت ها برای خود هستند به جبهه استکبار معروف است. یعنی گروهی که دنبال خودبرتر بینی، خودبرتر دانی، تحقیر دیگران و استعمار و استثمار دیگران است.

,

امام جمعه شهر بوشهر اظهار کرد: در تاریخ سیاسی جهان سه دوره این را ملاحظه می کنیم، دوره اول استعمار نظامی بود، کشورهایی پیدا می شدند که با حمله نظامی برخی کشور دیگری را تحت سلطه می گرفتند، حقوق آن کشور را از بین می بردند و مستعمره می کردند. بعد از آنکه مقاومت های ناسیونالیتی و ملی گرایی در جهان تولید شد، کشورها آمدند و با کشورهای استعمارگر به شیوه نوینی مقابله کردند.

,

وی ادامه داد: در دور دوم یا استعمار نو، یعنی در برخی کشور ها گروه‌هایی درست می کردند که درارای تفکر کشورهای استعماری بودند و با کودتا به قدرت می رساندند، یا غیر کودتا و همان عملی این افراد انجام می دادند که استعمارگر ها می خواستند.

,

آیت الله صفایی بوشهری خاطرنشنان کرد: دوره سوم استعمار فرا نو بود، یعنی گذشته از سران قدرت، مردم را به شیوه فرا نو کنترل و استعمار کنند. به این شکل که افکار مردم را مدیریت کنند، حرکات مردم مدیریت خواهد شد. آمدند به همین جهت تهاجم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی تهاجم علم و فن آوری کردند. با ابزار رسانه و ابررسانه هایی که در اختیار داشتند. گفتند مردم را در قطاری می نشانیم که ایستگاه آن تسلیم است. هم سران آن کشور و هم مردم آن کشور را مجبور می کنیم با معماری و مهندسی ذهن و تهاجم اطلاعاتی که اینها خود به خود تسلیم جهان استعمار شوند.

,

نماینده مقام معظم رهبری تصریح کرد: تمامی این پروژه ها به این خاطر است که جهان استکبار می گوید حق با من است و دیگر جهان حقی ندارد و حق از آن کسی است که قدرت دارد، قدرت نظامی و قدرت تکنولوژی دارد می گوید حق از آن من است.
صفایی بوشهری افزود: فسادی که در جهان می بینید ناشی از فساد در آمریکا است، به خاطر همان استعمار فرا نو است، وقتی به آن اعتراض می کنید، می گویند ما داریم جهان را اصلاح می کنیم.

,
,

, ,

وی عنوان کرد: آمریکا نگاهش این است که هیچ جامعه ای از جامعه ی جهانی غیر از من حقی ندارد و آن حقی که در نظرشان است حق سرمایه داران آمریکا است. می بینیم که به مردم خودشان رحم نمی کنند و چه برسد به کشورهای دیگر. اینکه ما بگوییم مذاکره با آمریکا کنیم تا آمریکا حق ما را بدهد این مذاکره که حق ما را بدهد یعنی اینکه آمریکا بیاید ماهیت خود را تغییر دهد. آمریکا به هیچ وجه تغییر ماهیت نخواهد داد چون ذات جهان استکبار به همین شکل است و قابل تغییر نیست.

,

نماینده مقام معظم رهبری در استان گفت: غربی ها حتی متفکران آن ها قدرت محور هستند نه انسان محور. ماهیت آمریکا و ماهیت جهان غرب مثل انگلیس اساساً ضد حقوق بشری به معنای عام است. آنها حق را به جانب خود می پندارند. ذات آمریکا و ذات انگلیس و ذات تمام کشورهای غربی که بر مبنای سرمایه داری استحکام پیدا کرده و مبانی فکری آنها سرمایه داری است و به تعبیری غیر دینی است این است که از نظر آن ها بشر حقوقی ندارد و ما هستیم که حق داریم. این اساس فکری آنهاست.

,

صفایی بوشهری افزود: آنها یک گذاره حقوقی دارند که، هر کس با ماست حق دارد و هر کس به دور از ماست ولو علیه ما باشد، حق از آن ما است.

,

, ,

 

,

جلوگیری ملت ایران برای رسیدن  به تکنولژی نقض حقوق بشر از سوی آمریکا است

, جلوگیری ملت ایران برای رسیدن  به تکنولژی نقض حقوق بشر از سوی آمریکا است,

سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: وقوع انقلاب اسلامی در ایران و تداوم حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهم ترین عواملی است که سال های پایانی قرن ۲۰ منافع و منابع آمریکا را در کشور ایران به خطر انداخت.

,

رزمجو تأکید کرد: این انقلاب سبب شد تا ایالات متحده آمریکا برای حفظ منافع نامشروع خود در منطقه استراتژیکی خاورمیانه و به خصوص جمهوری اسلامی ایران طرح های گوناگونی را اجرا کند.

,

فرمانده سپاه استان بوشهر افزود: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا الان آمریکایی ها به طور مستقیم و فعالانه حمایت از گروه های ضد انقلاب را در دستور کار قرار دادند و عملاً انجام می دهند.

,

وی تصریح کرد: نقشه تجزیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از تجزیه طلب ها در ابعاد مختلف، اعمال فشار ها و تحریم های ظالمانه اقتصادی، اقدامات فرهنگی، جنگ ها در سه سطح سخت، نیمه سخت و نرم، حمله به طبس، کودتای نوژه، طراحی جنگ علیه جمهوری اسلامی ایران، از دیگر اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران اسلامی بوده است.

,

, ,

سردار رزمجو یادآور شد: تشویق و تحریک رژیم بعث عراق و کمک های آمریکایی ها و متحدانش در جنگ به این رژیم و بمباران مراکز اقتصادی، تجاری و نظامی جمهوری اسلامی ایران و حمله به سکوهای نفتی، کشتی های نظامی و تجاری جمهوری اسلامی ایران از مصادیق عمق کینه ورزی آمریکا علیه ملت ایران می باشد.

,

سردار رزمجو با اشاره به شهادت نادر مهدوی و همرزمانش توسط آمریکا اضافه کرد: در ۱۶ مهرماه سال ۶۶ سردار شهید مهدوی و همرزمانش در نبرد مستقیم با آمریکای جهانخوار در جغرافیای استان بوشهر و در اطراف جزیره استراتژیک فارسی به شهادت رسیدند آن هم با چه شرایطی که آیا می شود آن را راعایت حقوق بشر نامید؟

,

رزمجو عنوان کرد: سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران و توطئه سقوط نفت و تحریم های اقتصادی و تجاری، فعالیت های جاسوسی به خصوص در استان بوشهر، از دیگر مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا علیه ایران است.

,

رزمجو خاطرنشان کرد: تلاش در جهت جلوگیری از ملت ایران در دسترسی به تکنولوژی های مختلف و مایحتاج روزانه امت ایران، به خصوص در بحث انرژی هسته ای و نیروگاه هسته ای بوشهر، نشان دهنده ی اوج نقض حقوق بشر از سوی آمریکا می باشد.

,

 

,

انتهای پیام//

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه