اخبار داغ

انجمن شاعران جوان و مقاومت در تونس تأسیس می‌شود

انجمن شاعران جوان و مقاومت در تونس تأسیس می‌شود
میثم فراهانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تونس در دیدار با بحری العرفاوی، شاعر و نویسنده تونسی از تاسیس انجمن شاعران جوان و مقاومت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ میثم فراهانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تونس با بحری العرفاوی، شاعر و نویسنده تونسی درباره جایگاه ادبیات در توسعه فرهنگ بین ملت‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار، فراهانی با اشاره به نقش و جایگاه ادبیات در توسعه فرهنگ ین ملت ها، به ادبیات غنی فارسی و نقش شعرای بنام همچون حافظ، سعدی، مولانا، خیام، رودکی و… نیز شعرای معاصر در انتقال فرهنگ ایرانی به جهانیان اشاره و تاکید کرد: زبان شعر، زبان احساس، لطافت و عشق ورزی است و در پرتو این ویژگی می توان پیام صلح و دوستی و مودت را به همه ملت‌های جهان منتقل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میثم فراهانی، رایزن فرهنگی کشورمان در تونس با بحری العرفاوی، شاعر و نویسنده تونسی درباره جایگاه ادبیات در توسعه فرهنگ بین ملت‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.,

وی با اشاره به سابقه فرهنگی و ادبی تونس و وجود شعرای بنام و برجسته تونسی به نقش شعرای متاخر این کشور در ترویج فرهنگ و ادبیات عرب در بین جوامع مختلف گفت: ارتباطات فرهنگی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تونس در زمینه‌های مختلف در مسیر رشد و توسعه قرار دارد و در این میان می‌توان از نقش سازنده شعرا در انتقال مفاهیم اصیل ادبی، تمدنی و فرهنگی دو کشور بهره‌مند شد.

,

رایزن فرهنگی ایران با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف ادبی و شعری با حضور ادبای دو کشور در سال‌های گذشته و لزوم تقویت بیش از پیش آن، از تاسیس انجمن شعرای جوان و مقاومت تونس خبر داد و گفت: همواره شعر و شعراء توانسته‌اند در زمان‌های مختلف تاریخی و با بهره‌مندی از ذوق لطیف شعری، به بیان واقعیت‌های زمان بپردازند و در عصر حاضر مساله قدس شریف و فلسطین به عنوان موضوع اصلی جهان اسلام و دغدغه آزادی خواهان جهان و از جنبه‌های مختلف سیاسی، حقوقی، اجتماعی و فرهنگی به عنوان موضوع روز جهان مورد توجه قرار دارد لذا نقش شعرا در تبیین شرایط مردم مظلوم فلسطین و تصویر ظلم‌های رژیم صهیونیستی نقشی مهم، تاثیر گذار و تاریخی است. از این رو بر آن شدیم به منظور ساماندهی حرکتی فرهنگی ادبی با محوریت قدس شریف، انجمن شعرای جوان و مقاومت را در تونس تاسیس و برنامه‌های متنوعی را در قالب غزل خوانی، قصیده خوانی، مثنوی خوانی و نیز حمایت از شعرای جوان برای ارائه و تولید آثار ادبی به اجرا درآوریم.

,

در ادامه بحری العرفاوی نیز ضمن ابراز خشنودی از این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ادبی و فرهنگی در زمینه‌های مختلف شعری، گفت: زبان شعر، به عنوان زبان قلوب انسانی نقطه وصل ملت‌ها و ادب دوستان جهان است و برگزاری نشست‌های شعری بین المللی با موضوعات مختلف این امر را تصدیق می‌کند.

,

وی ضمن استقبال از اقدام رایزنی فرهنگی جهت تاسیس انجمن شعرای جوان از آمادگی شعرای تونسی برای حضور فعال در انجمن و همکاری با رازنی فرهنگی به منظور تقویت هرچه بیشتر آن خصوصاً در زمینه مقاومت و فلسطین خبر داد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه