اخبار داغ

تاریخ شناس کرمانی تأکید کرد؛

قتل رئیس شهربانی کرمان ارمغان آمریکایی‌ها برای دیار کریمان/ به آتش کشیده شدن مغازه‌ها در جریان کودتا 28مرداد

قتل رئیس شهربانی کرمان ارمغان آمریکایی‌ها برای دیار کریمان/ به آتش کشیده شدن مغازه‌ها در جریان کودتا 28مرداد
سید محمد علی گلاب زاده با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 1332 توسط آمریکایی ها گفت: این امر بدیهی است که این کودتا لطمه قابل توجهی به تمامیت ارضی، استقلال و ارزش های ملی ما زد اما مردم کرمان نیز در این رهگذر بی نصیب نبودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمدعلی گلاب‌زاده در گفتگو با راه آرمان گفت: هیچ زمانی آمریکا نه تنها با ما بلکه با تمام کشورهایی که تلاش خود را معطوف به استقلال خود داشته اند، بر سر مهر نبوده است و این مسئله از جنگ ویتنام تا جنگ های کذایی دیگر کاملا مشهود و همه این موارد مکتوب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

قتل نماینده تام الاختیار مصدق در کرمان ارمغان کودتای آمریکایی 28 مرداد/ به آتش کشیده شدن مغازه های چهارراه کاظمی در جریان کودتا

, قتل نماینده تام الاختیار مصدق در کرمان ارمغان کودتای آمریکایی 28 مرداد/ به آتش کشیده شدن مغازه های چهارراه کاظمی در جریان کودتا, قتل نماینده تام الاختیار مصدق در کرمان ارمغان کودتای آمریکایی 28 مرداد/ به آتش کشیده شدن مغازه های چهارراه کاظمی در جریان کودتا,

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد سال 1332 توسط آمریکایی ها بیان کرد: این امر بدیهی است که این کودتا لطمه قابل توجهی به تمامیت ارضی، استقلال و ارزش های ملی ما زد اما مردم کرمان نیز در این رهگذر بی نصیب نبودند؛ چرا که اگر این کودتا صورت نمی گرفت، قتل سرگرد سخایی رئیس شهربانی کرمان که نماینده تام الاختیار مصدق بود در کرمان صورت نمی گرفت.

,

این تاریخ شناس کرمانی ادامه داد: اگر این کودتا اتفاق نمی افتاد؛ فرماندهی لشکر کرمان در مقابل رئیس شهربانی سرگرد سخایی آن برخورد زشت و بد را نداشت و زمینه ای به وجود نمی آمد که تعداد زیادی از مغازه ها و مطب ها در چهار راه کاظمی شهر کرمان به آتش کشیده شوند و حوادث دیگر موجب لطمه قابل توجه به مردم کرمان نمی شد.

,

دخالت آمریکایی ها از مسائل کلان کشور تا مناسبات استانی

, دخالت آمریکایی ها از مسائل کلان کشور تا مناسبات استانی, دخالت آمریکایی ها از مسائل کلان کشور تا مناسبات استانی,

گلاب زاده با تأکید بر برخوردهای کلان آمریکا در عرصه های سیاسی و امنیتی ابراز کرد: این دولت معمولا از کل به جز می رود به این معنی که اول ایران را نشانه می گیرد و بعد تسلط خود را بر جاهای مختلف اعمال می کند؛ بنابراین مشاهده می کنیم که اقدامات کلان آمریکا حتی تأثیر مستقیم و جز بر مسائل کرمان می گذارد و کرمان نیز در این زمینه آسیب قابل توجهی می بینید.

,

وی تصریح کرد: اگر چه آمریکا نسبت به کشورمان نظر سو داشت تا چوب لای چرخ انقلاب بگذارد اما آفتاب انقلاب به گونه ای بود که این شمع کوچک و ناچیز در مقابل آن تاب و مقاومت نیاورد و اینگونه بود که در روزهای آخر آمریکایی ها تسلیم شدند و انقلاب پا گرفت.

,

این تاریخ شناس کرمانی اظهار کرد: قبل از انقلاب مداخلات آمریکا در ایران به صورت مستمر وجود داشت که البته این ارتباط یک طرفه بود؛ به این معنی که آنها در تلاش بودند که بر منابع ما تسلط پیدا کنند تا زمینه ای را به وجود بیاورند که ایران جزیره آرامش آنها باشد.

,

گلاب زاده با بیان اینکه مستشاران متعدد آمریکایی در ایران بودند که همواره تلاش آنان بر این بود که در مسائل ایران دخالت داشته باشند و به همین دلیل حضور آنان در جاهای مختلف کاملا محسوس بود، گفت: پس از انقلاب آمریکایی ها دست از شیطنت خود بر نداشتند و طرح های مختلفی را به منظور سرکوب و شکست انقلاب طراحی کردند؛ اما نتوانستند آرامشی را برای خود حفظ کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه