اخبار داغ

مروری بر جنایات مدعیان «حقوق بشر» علیه بشریت؛

وقتی بمب شیمیایی "هناسه" ۷۲ شهید لرستان را برای همیشه خاموش کرد

وقتی بمب شیمیایی "هناسه" ۷۲ شهید لرستان را برای همیشه خاموش کرد
اگر سردشت را با مواد شیمیایی، مسموم و نیمه جان کردند اما شیرمردان و شیرزنان این دیار با دفاع جانانه در مرزها و جبهه ها برای همیشه دست دشمنان را از کیان ایران اسلامی کوتاه کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، هفتم تیر سال ۶۶ بود که  رژیم بعث عراق در پی شکست های پشت سرهمی در جبهه های جنگ با برنامه  ای از پیش تعیین شده و هماهنگی سردمداران غرب طرح بمب باران شیمیایی شهرهای ایران اسلامی را در دستور کار قرار دارد تا این بار حق بشریت را با بمب های آغشته به مواد شیمیایی و بستن راه نفس ۱۲هزار نفر از مردم بی دفاع و مظلوم سردشت بدهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

می خواستند نفس استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت را بگیرند اما با سدی از جنس مردم مقاوم و متمدن ایران اسلامی مواجهه شدند؛ اگر سردشت را با مواد شیمیایی مسموم و نیمه جان کردند اما با دفاع جانانه رزمندگان  در مرزها و جبهه ها برای همیشه دستشان ازکیان ایران  اسلامی کوتاه شد.

,

 

,

,

, ,

 

,

حجت الله ناصرپور؛ رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در  با اشاره به ظلم و جنایات رژیم بعث عراق به فرمان و تبعیت ازآمریکا و استکبار علیه ملت ایران اسلامی اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه ضد انقلاب ها و عناصر وابسته به غرب و شرق علیه انقلاب شروع شد و از آن جایی که توطئه ها کارساز نبود جنگ تمام عیاری را با هدف فتح سه روزه و یک ماهه علیه ملت ما شروع کردند.

,

وی با بیان این که به گور رفتن آرزوی صدام برای حضور در تهران و فتح ایران در تاریخ جهان ثبت شده است، افزود: بیش از ۴۰ کشور دنیا با جنایات صدام همراه شدند؛ با نگاه مادی گرایانه شان، تجهیزات و مهمات اندک، ملت ایران را ضعیف جلوه می داد اما  بعد از سال ۶۰ و بویژه در عملیات بزرگ ثامن الائمه و بیت المقدس اراده، ایمان و قدرت درونی رزمندگان برای آن ها اثبات شد که قدرت رزمندگان ما به مراتب بیش تر از هزاران دستگاه مدرن دشمنان در منطقه است.

,

ناصرپور عنوان کرد: با وحدت و انسجامی که بین مردم مقاوم ما وجود داشت و پیروی از ولایت و گوش به فرمان بودن حضرت امام (ره) توانستیم دشمنان را شکست و سرزمین های اشغالی را از چنگال آن ها آزاد کنیم، لذا با آن همه تجهیزات و ادوات نظامی  در برابر اراده پولادین ملت ایران شکست خوردند.

,

 

,

,

, ,

 

,

رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: دشمن در این شرایط برای جبران شکست های پیاپی خود جنگ ناجوانمردانه ای را شروع کرد اگرچه در سال های ۵۹ و ۶۰ بصورت آزمایشی از مواد شیمیایی  که به واقع یک سلاح غیرانسانی استو می تواند حیات انسان را با مخاطره جدی مواجهه کند استفاده کرد.

,

وی خاطرنشان کرد: و چون توان مقابله با اراده پولادین بچه حزب اللهی، بسیجی ها و نیروهای مسلح ما را نداشتند از همین رو به استفاده از ابزارها و مواد غیرانسانی مثل مواد شیمیایی پناه برده و درمجموع۳۷۸ مورد حمله شیمیایی، بیولوژیکی، میکروبی و رادیواکتیو در خطوط مقدم نظامی و غیرنظامی علیه رزمندگان و مردم بکار گرفت که موجب کشته و زخمی شدن ۱۵ هزار نفر شد.

,

 

,

,

, ,

 

,

ناصرپور با بیان این که آلمان عمده ترین کشور در تجهیز رژیم بعث عراق به مواد شیمیایی  بود، اذعان داشت: آن زمان که دشمنان با انواع توپ، موشک و بمباران مواد شیمیایی و سمی به مردم بی دفاع شهرهایایران حمله ور شدند مجامع بین المللی و کشورهای داعیه دار حقوق بشر همچون آمریکا نسبت به این موضوع  بی تفاوت بوده و از صدور یک بیانیه و اعلامیه به عنوان کمترین کاردریغ کردند.

,

 

,

وی با اشاره به استفاده گسترده  دشمن از مواد شیمیایی درعملیات های دشمن درعملیات والفجر ۲ ، ۴، ۸، کربلای ۸ ،خیبر، بدر و نبرد دوم فاو، گفت: در سال های جنگ تحمیل یشهرهای مرزی ما از جمله طلاییه، فکه، مهران، مریوان، پاوه و سردشت، آماج حملات گسترده مواد شیمیایی قرار گرفت و کشورهای مدعی حقوق بشر تنها نظاره گر بودند.

,

 

,
,
, ,

 

,

ناصرپور یادآور شد: روزبمباران سردشت در۸ تیر سال ۶۶ با ۸ هزار زخمی و ۱۳۰ شهید را روز هیروشیمای ایران نامیدند امروز بعد از سه دهه هنوز مردم آن منطقه شاهد درد و رنج حاصل ازتاثیرات مواد شیمیایی هستند؛ همانطوری که بسیاری از رزمندگان ما امروز دچار آسیب جدی در ریه ،اعصاب،خون و پوستشان شده است.

,

 

,

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس لرستان با بیان این که رزمندگان لرستان از زمان آزاد سازی خرمشهر تا کربلای ۵ و سال ۶۷ در عملیات مرصاد و شکست منافقین بیش ترین سهم را در دوران دفاع مقدس داشته اند، عنوان کرد: بطور شاخص از دلاوران خطه لرستان ۷۲ شهید شیمیایی شناسایی شده است که برای حفظ و تثبیت انقلاب اسلامی نفس خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

,

 

,
,
, ,

 

,

یدالله اسدی؛ از جمله جانبازان لرستانی دفاع مقدس با اشاره به جراحات باقی مانده از مواد شیمیایی بر بدن جانبازان شیمیایی، اظهار داشت: از همان ابتدای جنگ در لابه لای بسیاری از سلاح های دشمنان مواد شیمیایی به کار گرفته می شد و بعد از مدتی اثرات آن ها بر روی جسم و بدن رزمندگان نمایان می شد.

,

 

,

وی افزود: در بحبوحه جنگ  تحمیلی، مجروحین به اسارت گرفته شده را برای درمان به کشورهایی همچون فرانسه و آلمان  منتقل می کردند درصورتی که هدف معالجه نبود بلکه اطلاع از میزان تاثیر مواد شیمیایی بر بدن رزمنده های ایرانی بود.

,

 

,

,

, ,

 

,

اسدی عنوان کرد: امروز هم دشمنانی که در محافل بین الملل از حقوق بشر صحبت می کنند با جنگ بیولوژیکی جان میلیون ها انسان را به خطر می اندازند؛همانطوری که به بهانه ویروس کرونا و کمک به بیماران قصد ورود به کشور و درواقع اطلاع از وضعیت بیماران ایرانی را داشتند اما با هوشیاری مسئولین این نقشه شوم عملی نشد.

,

 امروز بازخوانی این جنایات هرگونه سخن نظام سرمایه داری غرب پیرو حقوق بشر آمریکایی در محافل عمومی و بین المللی رد کرده و این حجم از جنایات برای هیچ ملتی پذیرفته نیست؛ آری استکبار سابقه ای طولانی در پا به گریبان گذاشتن ملت های آزاده و مستقل جهان دارد و هر کجا که تفکر و ندای آزادی خواهی و عدالت باشد سیل جنایت هایشان علیه مردمی بی دفاع به راه افتاده و حقوق بشرشان در میان امواج سهمگین قتل و آدم کشیشان گم می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه