اخبار داغ

مدیر شرکت توزیع برق خلیل آباد خبر داد؛

مصرف 75 درصد برق خلیل آباد توسط چاه‌های آب کشاورزی/ محدودیت تولید برق را باید با صرفه‌جویی جبران کنیم

مصرف 75 درصد برق خلیل آباد توسط چاه‌های آب کشاورزی/ محدودیت تولید برق را باید با صرفه‌جویی جبران کنیم
کاظم امیری با بیان اینکه یکسری محدودیت‌هایی را در فصل تابستان به لحاظ تولید برق در سطح کشور داریم که باید آن را با همکاری مردم و صرفه جویی جبران کنیم، گفت: در حال حاضر چاه‌های آب کشاورزی حدود 75 در صد از کل مصرف برق خلیل آباد را به خود اختصاص داده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کاظم امیری، مدیر شرکت توزیع برق شهرستان خلیل آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: همه ساله از اول تیرماه تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: مصرف آب و برق با توجه به گرمای هوا در تابستان در کشور افزایش پیدا می کند که با توجه به محدودیت هایی که در تولید وجود دارد نیاز است که مشترکین شهرستان با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف شرایطی را فراهم کنند که باقی هموطنان بتوانند از این نعمات استفاده ببرند.

,

مدیر شرکت توزیع برق خلیل آباد با بیان اینکه صنعت برق یکی از صنایع زیرساختی کشور است که عملاً در بحث اقتصاد و تولید نقش بسیار موثری دارد و بدون وجود برق همه صنایع قادر نخواهند بود کاری انجام بدهند و تولید هم با مشکل مواجه خواهد شد، تصریح کرد: بنابراین باید شرایط را فراهم کنیم که انرژی برق که یکی از ضروریات زندگی محسوب می شود را همیشه پایدار نگه داریم.

,

 

,

24 هزار مشترک برق در خلیل آباد وجود دارد

, 24 هزار مشترک برق در خلیل آباد وجود دارد ,

وی با اشاره به اینکه یکسری محدودیت هایی را در فصل تابستان به لحاظ تولید برق در سطح کشور داریم که باید این محدودیت ها را با همکاری مردم و صرفه جویی در مصرف برق جبران کنیم، اذعان کرد: مدیریت برق شهرستان خلیل آباد زیر مجموعه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی است و وظیفه ما توزیع برق در شبکه ها بین مردم است.

,

امیری با تاکید بر اینکه در شهرستان خلیل آباد نیز حدود 24 هزار مشترک برق داریم که در زمان پیک بار 30 مگابات برق مصرف می کنند، عنوان کرد: از این میزان تنها حدود 7 مگابایت آن در بخش های خانگی، تجاری، صنایع و سایر مصارف ما در شهرستان مصرف می شود و بالغ بر 23 مگابایت آن در بخش کشاورزی که مجموعه چاه های کشاورزی و استخرهای ذخیره آب که فعال هستند مصرف می شود.

,

وی ادامه داد: حدود 75 درصد مصرف برق شهرستان مربوط به چاه های کشاورزی و استخرها است و اگر قرار باشد همکاری در بحث مدیریت بار و مصرف برق انجام شود باید به سمت چاه های کشاورزی و استخرها برویم تا بتوانیم اثرگذاری موثری داشته باشیم.

,

 

,

تعدادی از چاه های کشاورزی از 12 تا 4 بعدازظهر خاموش می شوند

, تعدادی از چاه های کشاورزی از 12 تا 4 بعدازظهر خاموش می شوند,

مدیر شرکت برق خلیل آباد همچنین در ادامه تاکید کرد: تفاهم نامه هایی با کشاورزان در سطح شهرستان امضاء شده و قرار است که تعدادی از چاه های کشاورزی از ساعت 12 ظهر تا ساعت 4 بعدازظهر خاموش شوند تا سقف پیک بار شهرستان کنترل و از میزان مجاز تعیین شده فراتر نرود.

,

وی با اشاره به اینکه تولید برق یکی از مشکلات در فصل تابستان محسوب می شود، بیان کرد: هیچ مشکلی در بحث زیرساخت های توزیع شهرستان نداریم و وجود خطوط کم بار در شبکه توزیع یک مزیت برای خلیل آباد محسوب می شود که قابلیت مانور بار بین خطوط زیادی داریم.

,

امیری با بیان اینکه شبکه های برق یک شبکه سراسری محسوب می شود و ما تولید کننده برق در شهرستان نیستیم و برقی که تولید شده و به شهرستان انتقال داده شده بین مشترکین توزیع می شود، افزود: اگر میزان مصرف برق در کشور به 57 هزار مگابایت برسد یعنی تقریباً تمام نیروگاه های ما با تمام توان خود در حال کار هستند و هر لحظه اگر نیروگاهی از مدار خارج شود کل شبکه سراسر برق را دچار اختلال می کند.

,

 

,

استفاده همزمان از چاه های کشاورزی و استخر ذخیره آب باعث بالا رفتن مصرف برق می شود

, استفاده همزمان از چاه های کشاورزی و استخر ذخیره آب باعث بالا رفتن مصرف برق می شود,

وی با تاکید بر اینکه در فصل گرما مصرف برق به دلیل استفاده از وسایل سرمایشی بیشتر است و همچنین چاه های کشاورزی و استخرهای کشاورزی نیز با تمام توان در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: استخرهای ذخیره آب می توانند نقطه قوتی برای مدیریت بار در شبکه های برق باشند ولی همزمان هم استخر ذخیره آب و هم چاه های کشاورزی در زمان پیک بار در حال فعالیت هستند و این باعث بالا رفتن مصرف برق می شود.

,

مدیر شرکت توزیع برق خلیل آباد با اشاره به اینکه کشاورزان اگر چاه های کشاورزی را در ساعات اوج مصرف خاموش می کنند به جای آن می توانند از استخرهای ذخیره آب استفاده کنند، اظهار داشت: استفاده از وسایل سرمایشی نیز از دیگر عوامل بالا رفتن مصرف برق است که مردم می توانند در بخش های خانگی با 10 درصد صرفه جویی در مصرف برق مشکل تولید و تامین برق را برطرف کنند.

,

وی ادامه داد: استفاده از نور طبیعی در طول روز، استفاده از دور کند وسایل سرمایشی آبی، رعایت دمای رفاه در کولرهای گازی و... از راه های صرفه جویی در مصرف برق است.

,

 

,

تلفات شبکه توزیع برق خلیل آباد از میانگین کشوری کمتر است

, تلفات شبکه توزیع برق خلیل آباد از میانگین کشوری کمتر است,

امیری با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد از میانگین کشوری در بحث تلفات شبکه های توزیع کمتر است، تصریح کرد: میانگین کشوری در بحث تلفات شبکه توزیع اخیراً به زیر 10 رسیده است که شهرستان خلیل آباد 6.8 درصد هست و بخشی از تلفات نیز فنی و مربوط به ذات شبکه های توزیع است.

,

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهرستان خلیل آباد با توجه به فرهنگ غنی که مردم دارند برق غیرمجاز مشهود نداریم و چنانچه اگر موارد جزئی هم باشد همکاران وارد عمل می شوند و برخورد می کنند ولی ممکن است در برخی مکان ها، کنتورهای دستکاری شده ای باشد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه