اخبار داغ

پاسخ قرآنی به نامه بی ادبانه موسوی خویینی ها؛

خاصیت منافق این است که مشکلات خودش را به مدیریت رهبر نسبت می دهد!

خاصیت منافق این است که مشکلات خودش را به مدیریت رهبر نسبت می دهد!
پاسخی برگرفته از بیانات آیت الله جوادی آملی به موسوی خویینی ها؛ منافقان، مشکلاتی که خود مسبب آن بودند را به سوء مدیریت رهبری جامعه نسبت می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله جوادی آملی در تفسیر آیات 77 تا 79 سوره مبارکه نساء می فرماید: «در آیه 77 سوره نساء خداوند می فرماید عده‌ای از زنان و مردان و کودکان مستضعف در مکه در تحت فشار بودند و همهٴ این جریانها را مهاجرین به مدینه می‌دانستند و قبلاً درخواست اجازهٴ دفاع می‌کردند، (اما) وقتی در مدینه حکومتی تشکیل شد و دستور دفاع صادر شد، اینها اعتراض کردند، گفتند چرا بر ما دفاع واجب شد: ﴿رَبَّنَا لِمَ کَتَبْتَ عَلَیْنَا الْقِتَالَ﴾. خلاصه درخواست اینها این است که مستضعفانی که در مکه در فشارند، به همان وضع باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

سرپیچی منافقین از دستورات الهی و نسبت دادن مشکلات خودشان به ولیّ الهی

, سرپیچی منافقین از دستورات الهی و نسبت دادن مشکلات خودشان به ولیّ الهی,

همین گروهی که یا در اثر «نفاق» یا در اثر «ضعف ایمان»، آن سخنان را با رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در میان گذاشتند، گاهی پیشنهاد می‌دادند که دفاع بر ما واجب بشود. وقتی که دفاع بر اینها واجب شد، می‌گفتند زود است، چرا مهلت ندادی! همین گروه، اگر فتح و پیروزی و عزّت و امثال‌ذلک نصیبشان بشود، می‌گویند این نعمتهایی است که از طرف خدا به ما رسیده است و اگر شکست و رنج و بلا و مِحنت و گرانی و قحطی و امثال‌ذلک برسد، براساس تطیّری که رسم آنها بود، می‌گفتند این بدقدمی تویِ پیامبر است ـ معاذ الله ـ؛

,

یا آن ضعیف الایمان ها و منافقان که به این خرافات معتقد نبودند، بازهم مشکلات را به پیامبر اسلام نسبت میدانند و می‌گفتند این اشکالات از سوء مدیریت و ضعف رهبری پیامبر است، منافقان این دوتا حرف را می‌زدند.

,

قرآن میگوید: «إِن تُصِبْهُمْ حَسَنَةٌ یَقُولُوا هذِهِ مِنْ عِندِ اللّهِ وَإِن تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌ یَقُولُوا هذِهِ مِن عِندِکَ؛و اگر به آنها (منافقان) حسنة (و پیروزی) برسد میگویند از ناحیه خدا است و اگر سیئة (و شکستی) برسد میگویند از ناحیه تو است»(نساء:79)؛

,

و شکست ها را به پیامبر نسبت می‌دهند.

,

در اقوام گذشته هم چنین ناجوانمردی نسبت به امام جامعه وجود داشته است و مشابه آنرا پیروان موسای کلیم داشتند. در سورهٴ مبارکهٴ «اعراف» از وضع پیروان موسای کلیم این‌‌چنین یاد می‌کند، آیه 131 سورهٴ مبارکهٴ «اعراف» این است که:

,

«فَإِذَا جَاءَتْهُمُ الْحَسَنَةُ قَالُوا لَنَا هذِهِ وَإِنْ تُصِبْهُمْ سَیِّئَةٌ یَطَّیَّرُوا بِمُوسَی وَمَنْ مَعَهُ؛ هنگامی که نیکی (و نعمت) به آنها میرسید میگفتند به خاطر خود ماست! ولی موقعی که بدی (و بلا) به آنها میرسید میگفتند از شومی موسی و کسان او است!»

,

و مشکلاتی که خودشان مسبب آن بودند را به حضرت موسی نسبت میدادند.

,

"تطیّر"؛ بدقدمی، فالِ بدزدن، تشئّم که از طَیران و طیر و معمولاً اینها این شئومت را به یاد داشتند، اخذ شده است. قوم موسی به موسای کلیم(سلام الله علیه) می‌گفتند در اثر بدقدمی تو و همراهان توست که ما الآن به زحمت افتادیم!

,

مشابه این معنای ناپسند را هم مسلمینِ ناآگاه صدر اسلام به رسول خدا(ص) می‌گفتند. ریشه‌اش هم در سورهٴ مبارکهٴ «بقره» است که ﴿تَشَابَهَتْ قُلُوبُهُمْ﴾ (بقره: 118) دلهای اینها یکی است، طرز تفکّر این کافران و منافقان یکی است ﴿تَشَابَهَتْ قُلُوبُهُمْ﴾. اینها اگر خیری ببینند، می‌گویند از طرف خداست و اگر شرّی ببینند براساس تفکر غلط خودشان آنرا به بدقدمی رسول خدا ـ معاذ الله ـ یا براساس ضعف رهبری و مدیریت او میدانند و آنرا به ایشان اسناد می‌دهند.» (جلسه صد و هفتاد دوم تفسیر سوره مبارکه نساء)

,

 

,

رئیسی و سلیمانی نتیجه حکمرانی رهبر انقلاب و روحانی و خاتمی نتیجه حکمرانی لیبرالها

, رئیسی و سلیمانی نتیجه حکمرانی رهبر انقلاب و روحانی و خاتمی نتیجه حکمرانی لیبرالها,

نامه اخیر خوئینی ها مرد در سایه اصلاحات، در واقع ترجمان دیگری از همین نحو بیان منافقینی است که قرآن به آنها اشاره کرده؛ چرا که آنچه را خودشان و جریان سیاسی شان و دولت های مورد حمایتشان مقصر و مسببش هستند را به ولی فقیه و مدیریت رهبر انقلاب نسبت داده است.

,

همچنین نامه خوئینی ها و لحن مستتر در آن یادآور آیه دوم سوره منافقون است:

,

اتَّخَذُوا أَیْمَانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللَّهِ ۚ إِنَّهُمْ سَاءَ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ

,

قسم‌هایشان را سپر کرده‌اند برای دفع اتهامِ نفاق از خودشان و با این کار مانع بندگی خدا شده‌اند. یقیناً بد کاری می‌کنند!

,

از اخلاقیات مشهور منافقان، فرافکنی، مسوولیت ناپذیری، فرار از پاسخگویی درباره دولت ناکارآمد مورد حمایتشان است. با ریشه شناسی مشکلات، واضح است که اشکالات به تفکر غربگرا و نئولیبرال و لیبرالی بر میگردد که سالهاست حاکم بر دولت است . فقر، فساد، تبعیض و فاصله طبقاتی ریشه در مدل و نسخه اجرایی خودشان دارد.

,

مردم تفاوت عیار امثال رئیسی، شهید سلیمانی، شهید کاظمی آشتیانی، حاجی زاده، شهید احمدی روشن، سلامی، شهید تهرانی مقدم و شهید شهریاری با عیار روحانی، خاتمی، میرحسین موسوی، کروبی و خوئینی ها را به خوبی درک می کنند.

,

هر جا طی چهل و یک سال گذشته کارآمدی و پیشرفت بوده مربوط به تفکر انقلابی است؛ جهاد سازندگی، دفاع مقدس، پیشرفتهای دفاعی، محرومیت زدایی، موفقیتهای فضایی، موفقیت هسته ای، پیشرفتهای نانو تکنولوژی و موفقیتهای پژوهشگاه رویان همگی حاصل مدیریت انقلابی و جهادی و مدیریت مستقیم رهبران انقلاب بوده است و هرجا ناکارآمدی، عقب ماندگی، شکست، ضعف و درجا زدن بوده حاصل تفکرات لیبرال مآبانه غربگراها و مدیریت تنبل و نجومی بگیر و اشرافی تکنوکراتهاست.

,

نتیجه حکمرانی و مدیریت رهبر انقلاب، رئیسی و سلیمانی و نتیجه حکمرانی و مدیریت غربگراهای لیبرال، خالتمی و روحانی و خوئینی هاست!

,

***(برگرفته از تفسیر المیزان و تفسیر تسنیم)

, ***(برگرفته از تفسیر المیزان و تفسیر تسنیم),

انتهای پیام/

, انتهای پیام/,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه