اخبار داغ

مدیر کل گمرک خراسان شمالی اعلام کرد؛

افزایش ۱۶ درصدی صادرات کالا از خراسان شمالی/ واردات ۱۰ میلیون دلار ماشین آلات صنعتی به استان

افزایش ۱۶ درصدی صادرات کالا از خراسان شمالی/ واردات ۱۰ میلیون دلار ماشین آلات صنعتی به استان
جواد جعفری گفت: در بهار امسال ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالا از گمرک استان خارج شد که در مقایسه با بهار سال ۹۸، ۱۶ درصد افزایش داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد جعفری، مدیر کل گمرک خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک با بیان این مطلب همچنین اظهار داشت: وزن کالاهای صادراتی از استان در بهار امسال ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن و در بهار سال ۹۸، ۲۹ هزار تن بوده که این‌حجم صادرات طی سه ماهه نخست امسال در مقایسه با سه ماهه نخست سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

جعفری، کود اوره و کریستال ملامین از شرکت پتروشیمی خراسان، محصولات فلزی مجتمع صنعتی آلومینا، ورقه های اسفنجی، محصولات پلاستیکی و محصولات فرآورده های کشاورزی را محصولات صادر شده از استان به بازارهای افغانستان، عراق، گرجستان، آذربایجان و ایتالیا عنوان کرد.

,

وی درباره واردات کالا به استان نیز بیان کرد از گمرک استان، در بهار امسال ۱۳ میلیون دلار کالا به استان وارد شد.

,

مدیر کل گمرک خراسان شمالی خاطر نشان کرد: از این مقدار کالای وارداتی، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کالای سرمایه ای شامل ماشین آلات صنعتی و مابقی واردات کالاهای واسطه ای شامل مواد اولیه کارخانجات به استان بوده است.

,

وی ادامه داد: در بهار امسال درآمد گمرک استان از محل واردات و صادرات کالا ۳۸ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با بهار سال ۹۸، ۹۰ درصد افزایش درآمد برای گمرک استان محقق شده است.

,

جعفری در بخش دیگری از سخن خود به تقاضای سازمان صمت استان برای راه اندازی گمرک تخصصی فرش در استان اشاره کرد و گفت: هر چند در سال های گذشته صادرات فرش از استان انجام شده، با این وجود، در صورتیکه تقاضای ترخیص و صادرات فرش از گمرک استان وجود داشته باشد، گمرک استان آماده اراءه خدمات گمرکی به متقاضیان است.

,

وی در خاتمه یادآور شد: ارائه خدمات گمرکی به منظور صادرات تخصصی زعفران از استان آماده سازی شده است که در حال حاضر تعدادی تقاضا برای صادرات این محصول از گمرک استان به بازارهای هدف وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه