اخبار داغ

حریرچی:

ارائه خدمات منوط به استفاده از ماسک است/ کرونا درمان جادویی ندارد

ارائه خدمات منوط به استفاده از ماسک است/ کرونا درمان جادویی ندارد
معاون کل وزیر بهداشت گفت: از هفته آینده استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی اجباری می‌شود و به کسانی که استفاده نکنند خدمات ارائه نمی‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، ایرج حریرچی صبح امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی افزود: هیچ دارو یا مواد غذایی خاصی برای مقابله با کرونا وجود ندارد و باید تنها استفاده از ماسک در دستور کار قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، با بیان اینکه استفاده از ماسک از ۱۵ تیر در اماکن عمومی الزامی خواهد شد، اضافه کرد: استان‌های با وضعیت قرمز باید این الزام را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

,

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به امکان اعمال دوباره محدودیت در شهرهای با وضعیت قرمز اظهار کرد: استفاده از ماسک و نیز رعایت فاصله اجتماعی نقش مهم و پیشگیرانه‌ای در کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا دارد.

,

وی، کم توجهی مردم به فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از مهمترین عوامل شیوع موج جدید کرونا در کشور عنوان کرد و افزود: برای استفاده از ماسک و الزامی شدن آن وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تا نسبت به تهیه ماسک ارزان قیمت اقدام کند.

,

حریرچی، با آموزش دوخت ماسک خانگی که به صورت مستقیم از طریق ویدئوکنفرانس از صدا و سیما پخش می‌شد، عنوان کرد: مردم نیز می‌توانند از ماسک‌هایی که در خانه تهیه می‌کنند، برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

,

وی، با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک به ویژه در استان‌هایی که شرایط ابتلا به کرونا در آنها قرمز است، می‌تواند نقش پیشگیرانه در کنترل شیوع این ویروس داشته باشد، گفت: خانواده‌ها می‌توانند با روش‌های ساده و کاربردی نسبت به تهیه ماسک در خانه اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه