اخبار داغ

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی عنوان کرد؛

مطالبه آزادسازی زمین‌های آموزشی از شهرداری و وزارت راه

مطالبه آزادسازی زمین‌های آموزشی از شهرداری و وزارت راه
عباس سعیدی گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست به مصوبه های شورای آموزش و پرورش، ضمانت اجرایی بدهد، دلیل به نتیجه نرسیدن مصوبه، عدم پیگیری نیست، بلکه پیگیری ها انجام شده اما در بحث آزاد سازی زمین با کاربری آموزشی نیازمند همراهی نهادهایی چون شهرداری و راه و شهرسازی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه براساس اعلام ستاد ملی کرونا مدارس از 15 شهریور ماه بازگشایی می شوند، اظهار داشت: با شیوع کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون برنامه ریزی ها برای مهر ماه در دستور کار قرار گرفته است و در کمیته‌های ۶ گانه ستاد مهر استان اقدامات لازم برای آغاز مناسب سال تحصیلی آینده در حال انجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  ,  , عصراترک, عصراترک, ، عباس سعیدی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در جمع اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه براساس اعلام ستاد ملی کرونا مدارس از 15 شهریور ماه بازگشایی می شوند، اظهار داشت: با شیوع کرونا از اسفند سال گذشته تاکنون برنامه ریزی ها برای مهر ماه در دستور کار قرار گرفته است و در کمیته‌های ۶ گانه ستاد مهر استان اقدامات لازم برای آغاز مناسب سال تحصیلی آینده در حال انجام است.,

وی ادامه داد: نقل و انتقالات، سنجش نوآموزان، ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان از جمله برنامه های در دستور کار برای آمادگی ارائه خدمات در سال تحصیلی جدید است که در مرحله اجرا قرار دارد.

,

 این مقام مسئول با اشاره به اینکه اپلیکیشن شاد تنها با هدف ایام کرونا طراحی نشده است، گفت: آموزش و پرورش این فضای امن برای دانش آموزان را ایجاد کرد تا به عنوان یک همراه برای دانش آموزان و خانواده هایشان باشد.

,

سعیدی در پاسخ به سوال خبرنگار عصراترک مبنی بر اینکه تعداد 368 نقطه ای که قرار بود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری از لحاظ مشکل اینترنت رفع شوند، گفت: مرکز فناوری و ارتباطات استان این تعهد را داده بود در حالی که تعدادی را آماده کرده بود و آموزش و پرورش در صورتی آنها را تحویل خواهد گرفت که براساس تعهدشان کامل صورت گرفته باشد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی براساس شرایط پیش آمده و اینکه برگزاری امتحانات به صورت حضوری مقدور نبود، یادآور شد: با توجه به اهمیت سه پایه اول ابتدایی، پایه نهم و پایه دوازدهم به صورت حضوری برگزار شد.

,

وی ادامه داد: در پایه اول ابتدایی امتحان حضوری غیرنوشتاری، در پایه نهم با توجه به اینکه در این سال دانش آموزان از طریق هدایت تحصیلی رشته مورد نظر ادامه تحصیلشان را انتخاب می کنند و هر ساله امتحان به صورت مشترک استانی برگزار می شود در این شرایط برگزاری امتحان به مدیریت مدارس واگذار شد که از این طریق 15 هزار دانش آموز آزمون دادند.

,

سعیدی گفت: همچنین در پایه دوازدهم که امتحان به صورت نهایی و کشوری بود حضوری برگزار شد، که ۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه دوازدهم در استان به‌صورت نهایی در ۹۲ حوزه امتحانی، آزمون دادند، در حالی که در سال های قبل تعداد حوزه های امتحانی 52 مدرسه بود.

,

سعیدی همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه باید بالغ بر ۵۰ درصد دانش آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای و کارودانش هدایت شوند که تاکنون این آمار در خراسان شمالی ۳۴ درصد و در کشور ۳۸ درصد است.

,

وی به آغاز فعالیت پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه از ابتدای مردادماه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر ۱۹ هزار نوآموز به پایگاه‌های ۱۲ گانه سنجش در سطح استان مراجعه کنند.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات استاندار خراسان شمالی در نشست شورای آموزش و پرورش، تعیین تکلیف زمین های شهری با کاربری آموزشی و اختصاص آن به ساخت مدرسه بوده است، گفت: ۱۴ هکتار زمین در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین به این امر اختصاص یافته است که به طور کامل در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.

,

وی گفت: آموزش و پرورش به تنهایی قادر نیست به مصوبه های این شورا، ضمانت اجرایی بدهد، دلیل به نتیجه نرسیدن مصوبه، عدم پیگیری نیست، بلکه پیگیری ها انجام شده اما در بحث آزاد سازی زمین با کاربری آموزشی نیازمند همراهی نهادهایی چون شهرداری و راه و شهرسازی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه