اخبار داغ

رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان بجنورد خبر داد؛

عملیاتی نشدن قیمت مصوب کشوری مرغ و تخم مرغ در بازار خراسان شمالی

عملیاتی نشدن قیمت مصوب کشوری مرغ و تخم مرغ در بازار خراسان شمالی
حسین قاسم زاده با اشاره به اینکه بخشی از نیاز مرغ و تخم مرغ خراسان شمالی از سایر استان ها تامین می شود، گفت: استان های هم جوار محصول را با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه نمی کنند و همین دلیل باعث ایجاد این اختلاف قیمت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین قاسم زاده، رئیس اتحادیه لبنیات، مرغ‌ فروشان و قصابان بجنورد در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: قیمتمرغ، امروز  در بازار بجنورد بین 15 هزار و 600 و 16 هزار و 300 تومان بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,

وی ادامه داد: بعد از افزایش قیمت مرغ طی هفته اخیر، ستاد تنظیم بازار کشور قیمت مصوب بازار را 15 هزار تومان مشخص کرد.

,

قاسم زاده اضافه کرد: با توجه به اینکه مرغ تولید شده در مرغداری های خراسان شمالی پاسخگوی نیاز مردم استان نیست، بخشی از مصرف از استان های هم جوار تامین می شود.

,

وی با بیان اینکه قیمت مصوب مرغ زنده، تحویل درب مرغدارای ها در ستاد کشوری کیلویی 10 هزار تومان تعیین شد، گفت: این در حالی است که استان های هم جوار حاضر به فروش مرغ با این قیمت به استان نمی شوند.

,

قاسم زاده خاطرنشان کرد: براین اساس قیمت عرضه مرغ در واحدهای توزیع استان بالاتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور است.

,

وی یادآور شد: در ایام نوروز با توجه به کاهش تقاضا و افت شدید قیمت مرغ، واحد پشتیبانی امور دام با هدف کمک به مرغداری های شهرستان جهت جمع آوری مرغ مازاد اقدام کرد و این مرغ ها را با قیمت کیلویی 12 هزار و 700 تومان تا 12 هزار و 900 تومان از مرغداران خریداری و ذخیره سازی کرد.

,

قاسم زاده گفت: در حال حاضر با توجه به کمبود مرغ گرم در بازار و افزایش قیمت، مرغ های جمع آوری شده به صورت یخ زده و با همان قیمت 12 هزار و 900 تومان به واحد های توزیع به فروش می رسد تا با قیمت کیلویی 13 هزار و 500 تومان به دست مصرف کننده برسد.

,

وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب تخم مرغ توسط ستاد تنظیم بازار کشور کیلویی 11 هزار تومان در نظر گرفته شده است، گفت: این قیمت در بازار استان هنوز به مرحله عملیاتی شدن نرسیده است.

,

قاسم زاده قیمت امروز تخم مرغ در بازار را کیلویی 13 هزار تومان عنوان کرد و گفت: استان خراسان شمالی در بحث تخم مرغ وارد کننده است و تخم مرغی که باید توسط استان های هم جوار کیلویی 9 هزار و 500 تومان که قیمت مصوب کشوری برای تحویل به توزیع کننده است با قیمت کیلویی 11 هزار و 500 تومان به دست توزیع کننده می رسد.

,

وی افزود: با کسر 600 تومان از مجموعه کارتون تخم مرغ و شانه ها هر کیلو تخم مرغ با قیمت 12 هزار و 100 تومان به دست توزیع کننده می رسد که فروشنده آن را با قیمت کیلویی 13 هزار تومان به فروش می رساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه