اخبار داغ

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان یزد خبر داد

یزد میزبان رزمایش سراسری جهش تولید محصولات کشاورزی و دامی

یزد میزبان رزمایش سراسری جهش تولید محصولات کشاورزی و دامی
عابدینی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان یزد از برگزاری رزمایش سراسری جهش تولید محصولات کشاورزی و دامی در استان یزد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد عابدینی مسئول بسیج مهندسین کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در مورد رزمایش سراسری جهش تولید محصولات کشاورزی و دامی در استان یزد، گفت: بخش کشاورزی و دامپروری دارای تاثیرات شگرف در پایداری و استقلال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که با ایجاد امنیت غذایی و فراهم کردن بستر مناسب می‌توان به ثبات و امنیت روانی کشور و در پی آن امنیت اجتماعی و اقتصادی رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی اضافه کرد: در حال حاضر کشور در زمینه امنیت غذایی با مشکلات و چالش‌هایی روبرو است، مشکلاتی نظیر کاهش نزولات جوی و کم شدن سطح سفره‌های آب زیرزمینی و نیز برخی مشکلات مدیریتی که باعث شده دولت‌های مختلف سالیانه مبالغ بسیاری را صرف واردات محصولات کشاورزی و دامی کنند. همین موارد نشان می‌دهد که بیانات و توجه ویژه امامین انقلاب اسلامی در باب اهمیت و جایگاه کشاورزی و خودکفایی در محصولات اساسی تا چه میزان است.

,

عابدینی خاطرنشان کرد: بر این اساس نظر فرمانده محترم سپاه پاسداران نیز بروز یک نهضت تولید در کشور است و کشاورزی را یکی از بخش‌های مهم و پیشرو در این زمینه دانسته‌اند. همچنین ریاست سازمان بسیج مستضعفین نیز برنامه جهش تولید را مهمترین برنامه بسیج در سال جهش تولید برشمرده‌اند.

,

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی با اشاره به اینکه برنامه نهضت جهش تولید در محصولات کشاورزی با اولویت محصولات راهبردی گندم، جو، ذرت، برنج، کلزا و نیز تولید گوشت قرمز پیش‌بینی و در قالب دو کتابچه عملیاتی به سپاه‌های استانی ابلاغ‌شده است گفت: برنامه رزمایش جهش تولید سه‌ساله پیش‌بینی و طراحی‌شده است و در پایان سال سوم به ترتیب کلزا 42% ذرت دانه‌ای 37% برنج 24% گندم 32% جو 30% ان‌شاءالله افزایش تولید خواهد داشت.

,

وی به نقش استان یزد در جهش تولید اشاره کرد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و نوع محصولات کشاورزی دو محصول گندم و جو در سرفصل برنامه جهش تولید محصولات کشاورزی و نیز گوشت قرمز برای استان‌ها در نظر گرفته‌شده است.

,

عابدینی اضافه کرد: در این طرح سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی در کنار یکدیگر و به‌صورت همگام این طرح را به‌پیش خواهند برد.

,

مسئول بسیج مهندسین کشاورزی با اشاره به نقش سایر رده‌های سپاه در اجرای این رزمایش، ادامه داد: با توجه به اینکه روستاهای ما و کشاورزان و دامداران عزیز زحمت اصلی این طرح را بر دوش خواهند کشید با کمک آن‌ها و نیز فرماندهان محترم در سلسله‌مراتب فرماندهی ناحیه، حوزه و پایگاه ما را کمک خواهند کرد و ان‌شاءالله فرمان فرمانده کل قوا را حجت شرعی و قانونی خود می‌دانیم و با کمک همه این عزیزان به فرمان ایشان لبیک خواهیم گفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه