اخبار داغ

وزیر ارتباطات در آیین افتتاحیه دومین مرکز داده بزرگ کشور در تبریز:

کمیسیون فضای مجازی تشکیل شود/ گام‌های تکمیل شبکه ملی اطلاعات

کمیسیون فضای مجازی تشکیل شود/ گام‌های تکمیل شبکه ملی اطلاعات
وزیر ارتباطات گفت: از رییس مجلس تشکیل کمیسون ویژه فضای مجازی را تقاضا داریم و هم اکنون ۵ لایحه داریم که باید بررسی و تصویب شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، محمد جواد آذری جهرمی صبح امروز در آیین افتتاحیه ویدئو کنفرانسی بزرگترین مرکز داده خارج از پایتخت در تبریز با بیان اینکه تا به اینجا چهار گام اساسی برای تکمیل شبکه ملی اطلاعات برداشته‌ایم، اظهار داشت: ایستگاه اول، توسعه ارتباطات روستایی برای ۱۵۰۰ روستا بود که توسط اپراتور اول صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,
وی افزود: در گام دوم، نخستین مرکز داده اقماری کشور توسط اپراتور دوم راه‌اندازی شد که به خودکفایی در حوزه خدمات ابری کمک شایانی خواهد کرد و در گام بعدی ۱۱۳۴ روستای دیگر به اینترنت پرسرعت کشور متصل شد.
,
 
,
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: افتتاح این مرکز داده نیز گام چهارم است که موجب تمرکز زدایی از تجهیزات دیجیتالی در پایتخت و افزایش کیفیت ارتباطی در مناطق غرب و شمالغرب کشور خواهد شد و‌ ظرف ۴۵ روز آینده، خدمات ابری این مرکز داده هم وارد مدار خواهد شد که بخش عمده ای از نیازمندی‌های کشور را برطرف خواهد کرد.
,
 
,
آذری جهرمی افزود: هشت ایستگاه دیگر در حوزه سرور و دی ان اس در نظر گرفته شده است که تا پایان سال وارد مدار می شود؛ در معرض تحریم هستیم و باید امنیت اقتصاد دیجیتال و دیگر بخش های مرتبط تامین شود.
,
 
,
او اضافه کرد: توجه روسای سه قوه به شبکه ملی اطلاعات بسیار مطلوب و قابل توجه است که ادامه این روند بسیار ضروری است.
,
 
,
وزیر ارتباطات بیان داشت: همراه اول بزرگترین بنگاه اقتصادی حوزه ict است و وسیعترین پوشش و بیشترین مشترکان تلفن همراه مربوط را دارد و نقش ویژه‌ای در این حوزه دارد و نقش عمده ای در زمینه شبکه ملی اطلاعات بر عهده این شرکت قرار گرفته است.
,
 
,
آذری جهرمی از راه‌اندازی تکنولوژی 5G در پنج نقطه تهران تا پایان شهریور خبر داد و افزود: این تکنولوژی باید در کشورمان عملیاتی شود و مطابق سند شبکه ملی اطلاعات باید ۲۰ درصد ارتباطات کشور با آخرین فناوری روز جهان انجام شود.
,
 
,
وی ضمن تاکید بر سرمایه گذاری در حوزه کودک و نوجوان، گفت: سرمایه گذاری روی این نسل بسیار مهم است، چرا که روی نسل آینده سرمایه گذاری می کنیم. باید اکو سیستم کودک و نوجوان به خصوص در این وضعیت که باید برای بحث آموزش در فضای مجازی حضور یابند، مد نظر قرار گیرد.
,
 
,
وزیر جوان سرمایهگذاری اپراتورهای همراه در زمینه «ویس» را پرچالش دانست و افزود: حدود پنجاه درصد همراه اول در این بخش است که باید به سمت دیتا و دیگر زمینه‌ها حرکت کرد، سرمایه‌گذاری در بخش «ویس» شکننده و پر ریسک است.
,
 
,
آذری جهرمی تاکید کرد: در زمینه شبکه شاد با وجود تمامی مشکلات، کار بزرگی صورت گرفته است ولی امکاناتی چون کلاس دیجیتال، تخته سیاه و... به آن اضافه شده و تا آغاز سالتحصیلی باید مشکلاتش حل و فصل شود. مکانیزمی که در آن تهیه کننده محتوا سهم می گیرد، باید مورد توجه قرار گرفته و این مدل متداول شود و نگاه تکلیفی به این موضوع نشود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: میزان شکایت از جرایم الکترونیکی ۲۰ درصد کاهش یافته است که نتیجه پیاده سازی رمز پویا در نظام بانکی کشور می باشد. پیشگیری از جرایم در فضای سایبر نیازمند اصلاح قوانین و ساختارها می باشد، از رییس مجلس تشکیل کمیسون ویژه فضای مجازی را تقاضا داریم و هم اکنون ۵ لایحه داریم که باید بررسی و تصویب شوند.
,
 
,
آذری جهرمی در پایان تاکید کرد: نگرانی های اخلاقی جامعه نیز واقعیت دارد ولی ایجاد دو دسته موافق و مخالف فضای مجازی مشکلی را حل نمی کند و باید از فضای موجود استفاده حداکثری کرد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه