اخبار داغ

استاندار زنجان:

بنگاه‌های مسکن موجب گرانی اجاره‌بها و مسکن شده‌اند

بنگاه‌های مسکن موجب گرانی اجاره‌بها و مسکن شده‌اند
فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان گفت: تعداد بنگاه‌های املاک در زنجان بیشتر است که باید این بنگاه‌ها ساماندهی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا؛ مسعود بیات منش امروز در جلسه بررسی طرح اقدام ملی مسکن استان زنجان، اظهارداشت: سه جلسه شورای مسکن امسال در راستای بررسی طرح اقدام ملی مسکن برگزار شده و اقدامات استان در این جلسات بررسی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,
وی با اشاره به طراحی سامانه و ثبت‌نام دو مرحله‌ای در این طرح، افزود:  ۱۰ هزار و ۲۲۰ واحد در مرحله اول در استان در نظر گرفته شد.
,
 
,
این مسئول افزود: مدیریت ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به عهده بنیاد مسکن گذاشته شده است و قرار است این بنیاد اقدام به احداث کند.
,
 
,
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان خاطرنشان کرد: در مرحله دوم بدون محدودیت ثبت‌نام به دو روش سامانه‌ای و پیامکی انجام و  ۱۶ هزار ۷۸۵ نفر از طریق سامانه و ۲۰ هزار نفر به صورت پیامکی ثبت‌نام کردند.
,
 
,
بیات منش یادآورشد: اطلاعات یک هزار و ۸۴۴ نفر که به صورت پیامکی اطلاعات خود را ثبت کرده بودند تکمیل و نتایج آن به زودی اعلام می‌شود.
,
 
,
وی گفت: در زمینه تولید مسکن ۳ پروژه به صورت مشارکتی و  ۲ هزار و ۶۸۰ واحد در بافت فرسوده استان احداث می‌شود که در مجموع ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی در استان زنجان احداث می‌شود.
,
 
,
این مسئول ادامه داد: برای یک هزار و ۵۰۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) مسکن احداث می‌شود که زمین نیز در نظر گرفته شده است.
,
 
,
استاندار زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام و هر دو هفته یکبار جلسات آن برگزار می‌شود.
,
 
,
فتح‌الله حقیقی عدم ساماندهی تعاونی‌های مسکن را یکی از مشکلات عنوان کرد و افزد: تعداد بنگاه‌های املاک در زنجان بیشتر از خانوارها است که باید این بنگاه‌ها ساماندهی شوند.
,
 
,
وی با بیان اینکه وجود این افراد موجب افزایش اجاره بها و قیمت مسکن شده است، افزود: در زمینه تعیین تکلیف زمین‌های اضافی دستگاه‌های اجرایی استان دستورات لازم و زمان داده شده است.
,
 
,
این مسئول تصریح کرد: مصوبه‌ای از سوی دولت در زمینه اجاره بها تصویب شد که همه بنگاه‌های دارای مجوز باید آن را رعایت کنند که در صورت عدم توجه به این موضوع برخورد قانونی انجام می‌شود.
,
 
,
استاندار زنجان افزود: همه خانه‌های خالی استان زنجان احصا شده و دستورالعمل وزارت مسکن باید در مورد این خانه‌ها اعمال شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه