اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

سرنوشتِ میدان آذربایجان در انتظار قطار شهری/ روستاهای الحاقی، نوزاد سر راهی تبریز

سرنوشتِ میدان آذربایجان در انتظار قطار شهری/ روستاهای الحاقی، نوزاد سر راهی تبریز
جلسه امروز شورای شهر تبریز با تصویب حسابرسی سازمان های پایانه مسافربری و سازمان عمران و گزارش سازمان قطار شهری تبریز به پایان رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، جلسه امروز شورای شهر تبریز با غیبت رئیس و نائب رئیس شورا آغاز شد. دستور جلسه اول مربوط به گزارش حسابرسی سازمان‌های وابسته به شهرداری تبریز بود که محمدفرج قلیزاده در این خصوص اظهار داشت: حسابهای یک شرکت چه زمانی برای شما نامطلوب می‌شود که حسابرسی را رد کنید؟ وقتی تکلیف میلیاردها پول مشخص نیست چگونه حسابرسی تایید می‌شود؟ بر اساس دو خط درس دانشگاهی این حسابرسی را تایید کرده‌اید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حسابرس سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز هم در پاسخ به این انتقاد عنوان کرد: آیتم اصلی در حسابرسی سطح اهمیت مشکل است، شورا بر اساس قانون به حسابرس که صلاحیت علمی دارد، کار را سپرده است. با این حرف شما به اعتبار حسابرس و حسابرسی خدشه وارد می‌کنید.

,

در نهایت حسابرسی پایانه‌های اتوبوسرانی با تکالیف مشخص تصویب شد.

,

سودآوری سازمان عمران 

, سودآوری سازمان عمران ,

در ادامه حسابرسی سازمان عمران مطرح شد که حسابرس سازمان عمران گفت: حسابرسی سازمان عمران نشان از سودآوری دارد، سودآوری سازمان با وجود اینکه وظیفه سازمان‌ها نیست می‌تواند موجب کمک مالی باشد. در بحث پولشویی حتما هر سازمان یک نفر را برای مبارزه با پولشویی به کار بگیرند.

,

محمدحسن اسوتچی در خصوص حسابرسی سازمان ها در سالهای گذشته عنوان کرد: تا به امروز مواردی از حسابرسی‌های مردود شده وجود دارد؟ اگر مردود شود چه می‌شود؟ با این شرایط حسابرسی که من دیدم امیدواریم بعد از این هم حسابرسی‌ها هم اینگونه باشد.

,

وی با گریزی به اتفاقات مالی در شورای چهارم توضیح داد:  در شورای چهارم روزی که وام ۴ درصدی ۵۰ میلیونی به شهرداری و اعضای شورا داده شد بنا بود که وام دو میلیونی هم به کارگران داده شود اما روزی که قرار بود که به کارگران این وام داده شود گفتند این کار مغایر با قانون بانک مرکزی است! اگر حسابرسی‌ها هم اینگونه بی قانون است باید توضیح داده شود.

,

در پایان گزارش حسابرسی سازمان عمران با موافقت اعضا تصویب شد.

,

اتمام خط دو مترو بعد از سی سال!

, اتمام خط دو مترو بعد از سی سال!,

دستور جلسه دوم گزارش عملکرد سازمان قطار شهری بود که مصطفی مولوی، مدیرعامل سازمان قطار شهری در این خصوص اذعان داشت: کل بدهی ما به پیمانکار ۱۵۶ میلیارد تومان است و اگر هرسال اعتبار ما هزار میلیارد تومان باشد با تورم صفر درصد ده سال اتمام خط دو مترو طول می‌کشد و اگر تورم ده درصد باشد اتمام خط دوم ۳۰ سال طول می‌کشد!

,

وی با بیان اینکه مسیر راه آهن تا قونقا جای خالی در خط یک مترو است، گفت: آسانسور پله‌های برقی فاز یک به اتمام رسیده و در فاز دو و سه برخی از ایستگاه‌ها بدون پله برقی هستند. قرار است مناقصه‌ای برای پله‌های برقی برگزار شود اما متاسفانه در گذشته به دلیل قیمت پیمانکاری در مناقصه حاضر نشد.

,

عبدالله تقی‌پور در خصوص تکمیل خط یک مترو توضیح داد: خط یک نیازمند بالای ده میلیارد تومان برای تکمیل است و بارها و بارها درباره تکمیل خط یک مترو قول داده شد اما خبری نشد؛ اهل فن می‌دانند که با راه‌اندازی خطوط یک، دو و سه تا چه اندازه بار ترافیکی کاهش پیدا می‌کند.

,

وی با گلایه از مطرح شدن خط پنج مترو برای نخستین بار اظهار داشت: جای تعجب است که برای نخستین بار خط پنج مطرح می‌شود، توضیح بدهید که اعتبار این خط از کجا قرار است تامین شود؟ ما در خط یک، دو و سه فلجیم و اضافه کردن خط پنج توجیه ندارد. به جای چنین کاری حداقل خط یک را تا پایان شورای پنجم به اتمام برسانیم.

,

تعهد قطره‌ای دولت در مقابل دریای مالی!

, تعهد قطره‌ای دولت در مقابل دریای مالی!,

فریدون بابایی‌اقدم با تشکر از سازمان قطار شهری به خاطر سختی کار عنوان کرد: در سخت ترین شرایط مالی و کاری پروژه مترو ادامه دارد، زمان زیادی است که شنیده می‌شود خط دو به بیمارستان امیرالمومنین رسیده اما حفاری‌ها کند انجام می‌شود.

,

وی در خصوص تعیین و تکلیف خط سه متر گفت: درباره مسیر خط سه هرچه زودتر تصمیم گرفته و اطلاع رسانی شود چون مردم منتظر تکلیف تملکات هستند و باید زودتر تکلیف املاک مسکونی در مسیر خط سه مشخص شود.

,

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از دولت به دلیل بودجه اندک برای مترو تبریز ابراز داشت: تعهد دولت امسال برای متروی تبریز ۳۴ میلیارد است در حالیکه تنها برای اتمام خط یک ۱۲۰۰ میلیارد نیاز است! اصلا نمی‌دانیم که اراده‌ای برای اتمام مترو توسط دولت هست یا نه.

,

تشویق پیمانکار میدان آذربایجان به سبک قطار شهری!

, تشویق پیمانکار میدان آذربایجان به سبک قطار شهری!,

قلیزاده هم با اشاره به اینکه تمام توانمان را باید برای تکمیل و ایمن‌سازی خط یک مترو قرار دهیم، توضیح داد: ظاهرا می‌خواهند خط پنج مترو را به پیمانکار میدان آذربایجان بدهند! ظاهرا این پیمانکار در میدان آذربایجان خیلی خوب عمل کرده که به عنوان تشویق قرار شده خط پنج را به او بدهند!

,

ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز در خصوص تکمیل مترو تبریز و هزینه‌های سنگین آن ابراز داشت: به دلیل تورم هیچ هزینه‌ای قابل پیش‌بینی نیست و هرچه ما می‌دویم مترو با سرعت بیشتری از ما دور می‌شود، با این جال خوشبینیم و توان وجود دارد که تا پایان سال آینده خط یک تمام شود.

,

وی با بیان اینکه مشکلی که با پیمانکار درباره خط دو وجود دارد ناشی از قیمت ارز است، عنوان کرد: منابعی که برای هر خط می‌گیریم تنها در همان خط می‌توان استفاده کرد و نمی‌توان اعتبار خطوط دیگر را در خط یک هزینه کرد.

,

حفاری مترو ربطی به میار میار ندارد

, حفاری مترو ربطی به میار میار ندارد,

مولوی، مدیرعامل سازمان قطار شهری در پاسخ به سوالات اعضای شورا اظهار داشت: ما با پروژه میارمیار کاری نداریم زیرا زیر زمین هستیم نه روی زمین، تنها دو جای تملک در سه راه امین نیاز است که ربطی به میار میار ندارد

,

وی درباره وجود سه نام در تابلوهای خیابان سه راه امین هم گفت: نامگذاری میدان کهن قبل از ما صورت گرفته و ما اصلا کاری نداریم که نامگذاری کنیم.

,

انتقاد از بی‌قانونی مدیران مناطق

, انتقاد از بی‌قانونی مدیران مناطق,

در ادامه محرم محمدزاده در تذکری ابراز داشت: قرار بود مشاغل خانگی مانند آرایشگاه‌ها و خیاط ها به ماده صد نرود و این قانون تصویب شده اما شهرداری مناطق به این قانون عمل نمی‌کند و  عمده مراجعات ما مربوط به این مساله است.

,

وی با بیان اینکه تماسهای ۱۳۷ برای گزارش تخلفات ساخت و ساز جدی گرفته نمی‌شود، گفت: پاسخگوی این تماسها عنوان می کنند که بعدا باید جریمه پرداخت کنند درحالیکه گزارش تخلف برای پیشگیری از تخلف است.

,

عضو شورای تبریز با اشاره به دو تذکر دیگر توضیح داد: ظاهرا بیمه فرشبافان نصف کارگران در نظر گرفته می‌شود؛ ما شورای شهریم و باید از مسئولین مربوط پیگیر باشیم، نبود پل در کرکج باعث نگرانی ساکنین آن منطقه است، بودجه این پل آمده و امسال این پل باید ساخته شود.

,

چرایی عدم الحاق سهلان و اوغلی به تبریز

, چرایی عدم الحاق سهلان و اوغلی به تبریز,

بابایی‌اقدم هم در تذکری با اشاره به نامه فرمانداری تبریز گفت: ظاهرا فرمانداری نامه‌ای برای روستاهایی مانند آناخاتون، الوار و... نوشته که باید جز محلات تبریز باشند اما سهلان و اوغلو را به دلیل حریم شهری از این نامه خارج کرده‌اند.

,

وی با اشاره به اینکه اگر متولی الحاق هیئت دولت است با کدام مصوبه کد شش روستای تبریز حذف شد؟، عنوان کرد:  چرا یک بام و دوهوا انجام می‌شود و حالا این دو روستای باقی مانده را در حریم می‌دانند؟ گلایه من از همکاران شورا است که چرا شهرداری را بابت خدمات به این روستاها بازخواست می‌کنید؟

,

عضو شورای شهر تبریز با انتقاد از تهدید مسئولین شهرداری توسط اعضای شورا اظهار داشت: شما از همین روستاها رای گرفتید و حالا معاونت خدمات منطقه هفت را تهدید می‌کنید که چرا به این مناطق خدمات ارائه می‌کند؟ اگر اشتباهی صورت گرفته توسط فرمانداری وقت صورت گرفته که آنجا انتخابات برگزار کرده است

,

وی شورای بخشداری در این روستاها را غیرقانونی دانست و اذعان داشت: این دو روستا در داخل شهر است و تعجب من از شهرداری است که چرا در این باره سکوت کرده است.

,

شهرام دبیری در پاسخ به این سوال عنوان کرد: فرمانداری عنوان نکرده که به این مناطق خدمات داده نشود بلکه باید کد این روستاها تغییر داده شود.

,

سختی کار برای رانندگان قطار شهری

, سختی کار برای رانندگان قطار شهری,

علی آجودان‌زاده دیگر عضو تذکردهنده امروز شورا بود. وی با بیان اینکه در قانون رانندگان قطار شهری سختی کار برای این افراد در نظر گرفته شده که باید اعمال شود، ابراز داشت: برای روستاهایی که کدآبادی آنها حذف شده است سالانه یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و پیگیر این هستیم که این اعتبار هزینه شده است یا خیر.

,

شکور اکبرنژاد در واکنش به سخنان بابایی اقدم عنوان کرد: اینکه به روستاها رسیدگی شود، باعث کاهش مهاجرت می‌شود اما مساله عدالت است، اینکه به روستاها چگونه رسیدگی می‌شود مهم است اینکه به یک روستا رسیدگی شود و دیگری بماند نمی‌شود. آقای رئیس این کار هم که دستور جلسات باقی مانده را در جلسه بعد نیاورید غیرقانونی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه