اخبار داغ

پرورش‌دهنده مرغ گوشتی:

تمایلی برای جوجه‌ریزی دوباره با توجه به مشکلات وجود ندارد/ ضرورت کوچ پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از تولید سنتی به صنعتی

تمایلی برای جوجه‌ریزی دوباره با توجه به مشکلات وجود ندارد/ ضرورت کوچ پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی از تولید سنتی به صنعتی
محسن عباسی گفت: اگر تصمیمی برای بهتر شدن وضعیت کنونی گرفته نشود، ممکن است بازهم قیمت تمام شده برای تولید کننده بالا برود و این افزایش به سطح عرضه هم برسد؛ برخی از پرورش دهندگان به خاطر مشکلاتی که وجود دارد مرغ خود را زودتر به کشتارگاه بردند و تمایلی برای جوجه ریزی دوباره ندارند که این موضوع می تواند، مشکلات را بیشتر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن عباسی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: مرغداری کار بسیار سختی است که یک بی احتیاطی و یا بد شانسی می تواند بخش قابل توجه ای از سرمایه را از بین ببرد، بنابرین رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های بهداشتی امری ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

این پرورش دهنده مرغ گوشتی تصریح کرد: اما در کنار رعایت و توجه به این نکات لازم است، جوجه و مرغ در کل فرایند کار بیمه باشند تا بخشی از ضررهای احتمالی در این زمینه پوشش داده شود و البته نیاز است بخشی اثر دهی و اثرگذاری بیمه ها در این پرورش بیش تر از بیش باشد.

,

وی با بیان اینکه پرورش دهندگان سنتی مشکلاتی بیشتری نسبت به پرورش دهندگان صنعتی دارند، بیان کرد: وقتی حاشیه سود کم می شود و رقابت در بازار  شدید است این مهم است که بهای تمام شده شما چگونه باشد و میزان بازدهی در فعالیت شما چه مقدار باشد، بنابرین لازم است یک پرورش دهنده صنعتی باشد تا بتوانید در بازار رقابت کنید.

,

عباسی در ادامه عنوان کرد: برخی با صرف داشتن یک سرمایه و بدون تجربه و بدون تخصص به این کار روی می آورند که در نهایت با ضررهای زیاد مواجه می شوند؛ این کار تولیدی صرف داشتن سرمایه برای ورود به آن کافی نیست و به افراد غیر متخصص توصیه نمی شود.

,

محسن عباسی خاطرنشان کرد: اینکه جوجه، دارو و خوراک را از یک منبع مطمین تهیه کنیم یک نکته بسیار مهم است، چرا که کوچکترین خللی در این باره به صورت آنی مشخص نبوده و منجر به ضرر در پایان دوره خواهد بود.

,

این پرورش دهنده مرغ گوشتی بیان کرد: بزرگترین چالش این است که نمی دانیم محصول به دست آمده ما در نهایت با چه قیمتی به فروش خواهد رفت و تحت تاثیر بازار است و این در حالی است که در دوره پرورش هم نمی دانیم امروز قیمت خوراک با دارو با فردا چه تفاوتی خواهد داشت.

,

وی ادامه داد: وقتی 100 تومان قیمت عرضه گوشت مرغ در بازار گران می شود همه ناراضی می شوند، اما ما مواد مصرفی و خوراک و ... همه افزایش قیمت داشته و دارند، اما این وضعیت کنترل نمی شود.

,

محسن عباسی گفت: در حال حاضر سرمایه گذاری کردیم و در مقابل درآمدی که داریم، اصلاً قابل توجیه نیست و در بسیاری از موارد با ضرر رو به رو هستیم.

,

این پرورش دهند مرغ گوشتی  در مورد صادرات و واردات گوشت مرغ گفت: اینکه صادرات و یا واردات بد یا ایده ال باشد به نظر من برای پرورش دهنده فرقی ندارد و آنچه که اهمیت یک پرورش دهنده است این است که برای محصول تولید شده اش تقاضا وجود داشته باشد؛ حال اگر دولت با تدابیری صادرات و واردات انجام دهد و نظم بین عرضه و تقاضا را در بازار حفظ کند، یک اقدام خوب است.

,

عباسی در مورد دغدغه هایی که در مورد تهیه خوراک پیش روی آن هاست، گفت: وقتی یک مرغدار 20، 50 یا 100 هزار مرغ دارد و از 20 روز شروع فعالیت کارش می گذرد، میزان قابل توجه ای در روز خوراک لازم دارد که برای بسیاری از ما انبار چنین حجمی از خوراک دوره امکان ندارد، بنابرین مجبوریم در دوره تولید دو یا سه بار خرید کنیم که وقتی گاهی بازار را نگاه می کنیم، نمی توانیم نیاز خود را راحت تهیه کنیم.

,

محسن عباسی ادامه داد: اگر در تولید چند ساعت خوراک به مرغداری نرسد، امکان جبران ضرر وجود ندارد؛ اما خب با کم شدن یا به احتمال گرانی، تامین خوراک برای یک پرورش دهنده سخت می شود و یکی از دغدغه های این روزهاست.

,

وی اذعان کرد: امروز برای تولید کننده تمام فاکتورهای دخیل با افزایش قیمت رو به رو بوده است و نمی شود این میزان افزایش با میزان کمی در قیمت گوشت در عرضه جبران شود، بنابرین افزایش چند هزار تومانی کاملا منطقی است.

,

عباسی ادامه داد: اگر قیمت مرغ در بازار بالاست نمی توان برای کاهش این قیمت، منافع حداقلی تولید کننده را در نظر نگرفت و نیاز است با سرو سامان گرفتن نهاده هایی چون سویا و با مدیریت هزینه های تمام شده و واردات بیشتر و بهتر و تخصیص ارز قیمت را کاهش داد تا برای ما نیز این تولید توجیه اقتصادی داشته باشد.

,

محسن عباسی گفت: امروز این صنعت بیشتر از هر زمانی نیاز به حمایت دارد چرا که به شکل های مختلف با مشکل روبه رو شده است.

,

این پرورش دهنده مرغ گوشتی در ادامه گفت: تولید کشور ما قابلیت صادرات را به خوبی دارد که نیاز است در این زمینه نیز کار شود و  این امر نیز تسهیل شود، اما در قدم اول باید احتیاجات برای تولید تامین شود.

,

وی افزود: وقت آن رسیده که با حمایت های دولتی تمام تولید کنندگان سنتی به صنعتی شدن پیش بروند و با توجه به اینکه زمینه تولید در کشور به خوبی وجود دارد و پتانسیل صادرات در این زمینه هم به خوبی می تواند ایجاد شود، این صنعت به این سمت سوق داده شود.

,

عباسی ادامه داد: اگر تصمیمی برای بهتر شدن وضعیت کنونی گرفته نشود، ممکن است بازهم قیمت تمام شده برای تولید کننده بالا برود و این افزایش به سطح عرضه هم برسد؛ برخی از پرورش دهندگان به خاطر مشکلاتی که وجود دارد مرغ خود را زودتر به کشتارگاه بردند و تمایلی برای جوجه ریزی دوباره ندارند که این موضوع می تواند، مشکلات را بیشتر کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه