اخبار داغ

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

مراسم‌های عروسی و تدفین؛ عوامل اصلی گسترش بیماری کرونا

مراسم‌های عروسی و تدفین؛ عوامل اصلی گسترش بیماری کرونا
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پنجاه و هشتمین جلسه ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اصلی ترین عوامل گسترش بیماری کرونا را تجمعات از جمله مراسمات عروسی، تشییع‌جنازه ها و مراسمات تدفین دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس، حسین کلانتری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: از هر اقدامی که بتواند به کاهش سرعت انتشار این بیماری کمک کند، حمایت خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

وی از متولیان و اعضای ستاد خواست باید اماکن پر ریسک را وادار به رعایت پروتکل‌های‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و وسایل ضد عفونی کنید.

,

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تعزیرات حکومتی استان خواست با واحد‌های صنفی که این پروتکل‌ها را رعایت نکنند، به شدت برخورد کند.

,

کلانتری افزود: فرمانداران اختیارات قانونی برای برنامه‌ریزی منظم و مستمر در راستای کنترل بیماری دارید و باید با تدبیر و درایت برای کنترل و مقابله با شیوع این ویروس بیش از پیش اهتمام ورزید.

,

وی بیان کرد: به گفته متخصصان و کارشناسان، مدت زمان زیادی را باید با کرونا زندگی کنیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در تجمعات و جلوگیری از حضور در مکانهای پرتردد و شلوغ از جمله مراسمات عروسی و عزا می توان به مهار جدی این بیماری کمک کرد.

,

این مسئول عنوان کرد: همکاری مردم در مرحله نخست شیوع بیماری کرونا خوب و قابل تقدیر بود اما در این مرحله که برخی بازگشایی‌ها شکل گرفت، با این بازگشایی‌ها خیلی‌ها تصور کردند که کرونا تمام شده، در حالی که متخصصان معتقدند که کرونا خطرناک‌تر و پیچیده تر شده است.

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در تماس با فرمانداران شهرستان‌های گچساران و لنده با تاکید بر استفاده از ظرفیت نخبگان، روحانیون، اصحاب رسانه و دیگر افراد موثر برای دعوت مردم به همکاری، گفت: دستورالعمل‌های ستاد ملی یک سری اختیارات دارد که شما می‌توانید از همه ظرفیت‌های ستاد ملی برای کنترل‌ بیماری استفاده کنید و ما از این اقدامات حمایت می‌کنیم.

,

کلانتری با بیان اینکه باید تلاش کنیم ارتباط‌مان را با بدنه جامعه افزایش دهیم و به گونه ای مدیریت کنیم که در این شرایط با یک پیک خطرناک و پرهزینه روبرو نشویم، ابراز کرد: با همراهی مردم، آمار مرگ و میر در استان ما پایین بوده اما اگر کنترل نکنیم و اوضاع پیچیده شود، ممکن است شاهد مرگ صدها نفر باشیم و حتی ظرفیت بیمارستان‌های ما جوابگو نباشد.

,

استاندار به استفاده مطلوب و حداکثری از روش‌های جدید اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم اشاره کرد و‌ گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان‌دهی جدیدی در حوزه اصحاب رسانه و فضای مجازی برای آگاهی‌بخشی عمومی شکل دهد تا با کمک این مجموعه بتوانیم گام‌های بهتر و‌موثر تری برداریم.

,

وی ادامه داد: سیر بیماری در استان ما یک سیر توام با شوک و ریسک بالا نبوده و سیر قابل قبول و متناسب با ظرفیت و داشته‌های نظام درمان ما بوده و نظام درمان ما تاکنون در زمینه مدیریت این بیماری درمانده نشده و خوب عمل کرده است.

,


کلانتری گفت: برای افزایش ورود تجهیزات و تخت‌های آی.سی.یو به استان تلاش می‌کنیم تا بتوانیم شهرستان کهگیلویه که نقطه ثقلی برای شهرستان‌های چرام، لنده و بهمئی است را به لحاظ امکانات تجهیز کنیم.

,
,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت افزایش امکانات و تجهیزات بیمارستانی در استان برای مقابله با بیماری کرونا، گفت: بازار استان هم باید از ماسک ارزان‌قیمت اشباع شود و به راحتی و سهولت در اختیار مردم قرار گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون همه مناطق و استان‌های اطراف کهگیلویه و بویراحمد زرد و یا برخی شهرهای آنان قرمز هستند، افزود: این بیماری کودک و پیر و جوان نمی‌شناسد به طوریکه تعدادی کودک خردسال در یکی از استان‌ها به کرونا مبتلا شده‌اند، با این حال گروه‌های پرریسک مانند بیمارهای زمینه‌ای و افراد با سن بالای ۶۰ سال باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه باید زیرساخت‌های درمانی را تقویت کرده و حداقل برای تا یک سال آینده در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهیم، گفت: علوم پزشکی در رابطه با نیروی انسانی، زیرساخت‌ها و تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات گزارش جامعی تهیه کند تا از طریق مسئولان کشوری برای جذب امکانات جدید رایزنی کنیم.

,

کلانتری عنوان کرد: بازار استان باید از ماسک ارزان‌قیمت اشباع شود زیرا هم‌اکنون ماسک مهم‌ترین ابرازکه برای پیشگیری از کرونا است.

,

وی بر بررسی مجدد مراکز نگهداری قرنطینه‌ای، توجه به گروه‌های پرخطر و آسیب‌پذیر، نظارت دوره‌ای بر سرای سالمندان، زندانیان و خوابگاه‌ها تاکید و بیان کرد: وضعیت بیماران بستری شده به‌ویژه بخش آی.سی.یو کاملا کنترل شود.

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استفاده از ماسک و لوازم ضدعفونی و پیشگیری در همه دستگاه‌ها و ادارات الزامی است، گفت: بانک‌ها، نهادهای حمایتی و شهرداری‌ها از اماکن پرتردد هستند که باید بیشتر به این موضوع توجه داشته باشند.

,

کلانتری الکترونیکی کردن خدمات و فعال کردن ایستگاه‌های آموزشی و مراکز هشدار دهنده را با کمک هلال احمر ضروری عنوان کرد و افزود: بسیاری از مطب‌های پزشکان، نوبت‌ها را الکترونیکی و تلفنی کرده‌اند که باید از آن‌ها تقدیر کرد، اما به مطب‌هایی که رعایت نکردند تذکر داده شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه