اخبار داغ

تجدید نظر درباره ادامه فعالیت بازار و پاساژ علاالدین در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی

تجدید نظر درباره ادامه فعالیت بازار و پاساژ علاالدین در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی
محسنی بندپی گفت: در محیط های شلوغ از جمله بازار تهران و پاساژ علاالدین اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود برای ادامه فعالیت آنها تجدید نظر می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران صبح امروز در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه ماسک می‌تواند عامل موثری در جلوگیری از چرخه انتقال ویروس کرونا باشد اظهار داشت: مسئله‌ای که سازمان بهداشت جهانی نیز با اطمینان کامل از آن یاد می‌کند استفاده از ماسک است، البته استفاده از ماسک‌هایی که بعضا قیمت آنها ممکن است زیاد باشد در محیط های تخصصی نیاز است و می‌توان از پارچه‌های معمولی و ماسک های خانگی نیز استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرورت توجه به ابعاد اقتصادی ناشی از کرونا افزود: توطئه‌های استکبار جهانی و تحمیل تحریم‌های ظالمانه دشمن و همچنین شیوع ویروس کرونا اقتصاد دنیا را تحت تاثیر قرار داده، در شرایطی که فروش نفت به صفر رسیده است و مالیات نیز با توجه به عدم فعالیت واحدهای اقتصادی دریافت نشده، نگاه همه جانبه مسئولین و کمک و همراه سازی مردم در این شرایط ضروری است.

استاندار تهران با بیان اینکه ۴۰ درصد مردم تهران اجاره نشین هستند گفت: در جلسه امروز مصوب شد اجاره بها نسبت به سال قبل در کلانشهر تهران ۲۵ درصد و در شهرستان‌های استان 15 درصد لحاظ شود؛ چراکه در این شرایط همدلی، هماهنگی و مسئولیت اجتماعی آحاد جامعه نسبت به یکدیگر ضرورت دارد.
محسنی بندپی با اشاره به پیشنهاد ستاد مقابله با کرونا استان اظهار داشت: تالارها هنوز برای برگزاری مراسم عروسی نباید اجازه فعالیت داشته باشند، البته برای سرو غذا و پذیرش مشتریان انفرادی با رعایت پروتکل های بهداشتی ممنوعیت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در محیط های شلوغ از جمله بازار تهران، پاساژ علاالدین و غیره اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، ادامه فعالیت آنها تجدید نظر می شود؛ در این زمینه نتیجه بررسی تیم نظارت متشکل از سه دانشگاه شهید بهشتی، تهران و ایران تا آخر هفته ارائه می شود.

استاندار تهران سپس با بیان اینکه مشغول رایزنی با ستاد نمازجمعه هستیم تا همچنان نماز جمعه در شهر تهران به تعویق بیفتد تصریح کرد: بیش از ۹۰ درصد مسافرین مترو از ماسک استفاده می کنند؛ البته عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حجم زیاد مسافر در انتقال چرخه بیماری اثرگذار است و بایستی ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس را افزایش دهیم .

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: سامانه نظارت های مردمی در ارتباط با نحوه نظارت بر فعالیت‌های مختلف در شرایط کرونا این هفته در استان تهران راه اندازی می شود چرا که بهترین و اثرگذارترین اقدام، کمک گرفتن از مردم در ابعاد نظارتی است.

وی در مورد فعالیت شهربازی ها گفت: فعالیت در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی مشکلی ندارد، مشکل عمده در محیط‌های بسته است چرا که شیوع بیماری در محیط های بسته زیاد می باشد همچنانکه طبق نظر سازمان بهداشت جهانی ذرات بیشتر در هوا معلق هستند و از طریق تنفس منتقل می‌شوند، از اینرو مدت زمان حضور در محیط های بسته باید کمتر باشد و فاصله‌ یک و نیم تا دو متری باید رعایت شود.

انتهای پیام/ا

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه