اخبار داغ

سفیر روسیه در تل‌آویو:

مسکو با طرح «الحاق» مخالف است

مسکو با طرح «الحاق» مخالف است
سفیر روسیه در فلسطین اشغالی در نشست خود با رئیس کمیته پیگیری امور فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی و رئیس کمیته روابط بین‌الملل در لیست عربی مشترک، بر مخالفت مسکو با طرح اشغال کرانه باختری تأکید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «محمد برکه» رئیس کمیته پیگیری امور فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی و «یوسف جبارین» رئیس کمیته روابط بین‌الملل در لیست مشترک عربی در «کنست» (پارلمان رژیم صهیونیستی) با «آنتونی ویکتوروف» سفیر روسیه در فلسطین اشغالی دیدار کردند.

بر اساس گزارش روزنامه «القدس العربی»، این نشست در راستای تلاش‌های کمیته پیگیری و لیست مشترک عربی برای مقابله با پروژه اشغال کرانه باختری در دو سطح منطقه‌ای و محلی صورت گرفت.

بنا به بیانیه صادر شده، برکه و  جبارین خطرات هر گونه اشغال اراضی فلسطینی در کرانه باختری را گوشزد کردند و درباره عواقب وخیم سیاست‌های خطرناک «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هشدار دادند.

این دو بر اهمیت نقش روسیه در صحنه بین‌المللی به عنوان عضو ثابت شورای امنیت و عضو کمیته چهارجانبه بین‌المللی ویژه مسأله فلسطین، تأکید کردند.

ویکتوروف نیز به نوبه خود بر تعهد روسیه و سران آن به «راهکار دو دولتی و ضرورت ایجاد کشور فلسطین در مرزهای 1967 در کنار اسرائیل» تأکید کرد و گفت: روسیه با هرگونه الحاق اراضی فلسطینی توسط اسرائیل مخالف است و برای ممانعت از اجرای این طرح تلاش می‌کند.

جبارین هم اعلام کرد، هدف از این دیدار ایجاد اجماعی بین‌المللی علیه قصد رژیم صهیونیستی جهت اشغال اراضی کرانه باختری و تعمیق نظام آپارتاید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه