اخبار داغ

عضو پارلمان لبنان:

آمریکا در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کند

آمریکا در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کند
یک عضو پارلمان لبنان سخنان اخیر سفیر آمریکا علیه حزب الله را علیه گروه بزرگی از لبنانی‌ها تحریک آمیز خواند و گفت که آمریکایی‌ها به طور مستقیم در سیاست داخلی لبنان دخالت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  یک عضو پارلمان لبنان تاکید کرد که لبنانی‌ها با دخالت‌های دیرینه آمریکا در امور داخلیشان مخالف هستند.

«ماریو عون» عضو فراکسیون لبنان القوی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» گفت: «سفیر آمریکا اظهارات تحریک آمیز علیه گروه بزرگی از لبنانی‌ها بیان می‌کند»

«دورتی شیا» سفیر آمریکا در بیروت روز جمعه در اظهاراتی تلویزیونی ادعا کرد که حزب الله مانع حل بحران اقتصادی لبنان است و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله ثبات لبنان را تهدید می‌کند.

ماریون عون  تاکید کرد:«آمریکایی‌ها به طور مستقیم در سیاست داخلی لبنان دخالت می‌کنند و این قضیه کاملا مردود است».

فراکسیون «لبنان القوی»، که ریاست آن را جبران باسیل، داماد میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و پایه گذار «جنبش میهنی آزاد» (تیار الوطنی الحر) برعهده دارد.

این عضو پارلمان لبنان در عین حال حکم قاضی مازح درباره ممنوعیت سفیر آمریکا از مصاحبه در لبنان را ناموفق خواند و گفت که سوال از سفیر یک موضوع دیپلماتیک است که به وزارت خارجه لبنان برمی‌گردد.

در همین حال وزیر خارجه لبنان سفیر آمریکا را احضار کرد و قرار است با او در روز دوشنبه درباره اظهارات اخیرش گفت وگو کند.

المیادین به نقل از منابع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان گفت که وزیر خارجه به سفیر آمریکا خواهد گفت که سخنان اخیرش خلاف هنجارهاست.

پایگاه خبری «النشره» هم آورده است:« ناصیف حتی وزیر خارجه لبنان به سفیر آمریکا  تذکر خواهد داد که طبق توافقنامه وین هیچ سفیری اجازه ندارد در امور داخلی هیچ کشوری دخالت کند و اجازه ندارد که فحوای کلامش علیه بخش دیگری از لبنانی های شریک در قدرت تحریک آمیز باشد».

دادگاه لبنان در کم‌تر از ۲۴ ساعت از انتشار سخنان جنجال آمیز سفیر آمریکا در لبنان علیه جنبش حزب الله  روز گذشته با صدور حکمی این سفیر را از هر گونه اظهار نظر در رسانه‌ها منع کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه