اخبار داغ

در جلسه علنی شورای شهر تربت حیدریه؛

شهردار تربت حیدریه استیضاح شد/ شهردار: هدف استیضاح‌کنندگان قانع شدن نیست، برکناری من است

شهردار تربت حیدریه استیضاح شد/ شهردار: هدف استیضاح‌کنندگان قانع شدن نیست، برکناری من است
پس از استماع سخنان اعضای موافق و مخالف استیضاح شهردار تربت حیدریه، 5 عضو این شورا در نهایت رای به استیضاح محمد صادق مجتهدی دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ جلسه علنی استیضاح محمد صادق مجتهدی، شهردار تربت حیدریه، یکشنبه شب با حضور 7 عضو شورای شهر، شهردار، معاونین شهردار و اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر تربت حیدریه برگزار و شبی پر ماجرا را برای این شهر رقم زد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

پس از استماع سخنان اعضای موافق و مخالف استیضاح شهردار تربت حیدریه، 5 عضو این شورا در نهایت رای به استیضاح محمد صادق مجتهدی دادند.

,

سید مهدی وقفی، رئیس شورای شهر و محمد امانی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا که از ابتدا موافق ادامه کار مجتهدی بودند در اعتراض به عدم رعایت روال و فرایند قانونی استیضاح مبنی بر اینکه باید استیضاح در کمیته تطبیق شهرستان مورد تائید قرار بگیرد، جلسه را ترک کردند.

,

در ادامه مهسا رمضانپور، نایب رئیس شورای شهر، ریاست جلسه را بعهده گرفت و رای گیری برای ماندن و یا رفتن شهردار انجام شد که در نهایت هر پنج عضو سوال کننده و حاضر در جلسه  به استیضاح شهردار رای مثبت دادند

,

نادر سلیمانی موافق استیضاح: اعتقاد نداشتن به شورا توهین به رای مردم و قانون اساسی است

, نادر سلیمانی موافق استیضاح: اعتقاد نداشتن به شورا توهین به رای مردم و قانون اساسی است,

, ,

در این جلسه که طبق قانون باید یک نفر موافق و یک نفر مخالف استیضاح صحبت می کردند در ابتدا نادر سلیمانی به  نمایندگی از دیگر موافقین استیضاح؛ علی محمد الهیاری، رامین مصطفوی، احمد وطن دوست و مهسا رمضانپور) اظهار داشت: استیضاح خواسته ما نبوده و از اول انتخاب شهردار به این فکر نکرده بودیم که می خواهد کار به اینجا برسد.

,

سلیمانی خاطر نشان می کند: ما شهردار را یک فرد عمرانی و پزشک متخصص برای این شهر می دانستیم و با توجه به اینکه دو سال در شورا حضور داشت، قصد داشتیم از تخصص وی استفاده کنیم، زیرا ما شهردار را با این نیت انتخاب کردیم تا با شهرداران گذشته متفاوت باشد ولی خواسته های ما انجام نشد،

,

وی ابراز داشت: اینکه عنوان می شود اعتقادی به شورا ندارم، توهین به رای مردم و قانون اساسی است و یا اینکه اشتباه گذشتگان را نباید من پاسخ بدهم و به من ارتباطی ندارد، مطلب درستی نیست، ما شهردار را انتخاب کردیم تا مشکلات برطرف شود.

,

وی با بیان اینکه در ادامه کار مواردی پیش آمد که البته سعی شد بصورت مشورتی و مذاکره حل شود، افزود: در اوایل آذرماه سال گذشته برنامه استیضاح مطرح شد، ولی بعلت برخی توصیه ها، انتخابات نمایندگان مجلس و برنامه ای که شخص شهردار تا پایان سال فرصت خواسته بود، استیضاح به بعد موکول شد.

,

سلیمانی ادامه می دهد: در جلسه قبلی سوال از شهردار، با توجه به اینکه فقط شهردار صحبت کرد،  حق شورا ضایع شد و وی یک طرفه به قاضی رفت.

,

این عضو شورای شهر با بیان اینکه بجایی رسیده ایم که دیگر نمی توانیم با شهردار کار کنیم، به موارد اختلاف پرداخت و افزود: در ابتدای انتخاب شهردار با توجه به اینکه برنامه ای به شورا ارائه نکرد،  55 برنامه اولویت دار و مهم را اعلام کردیم اما از این تعداد برنامه ها تنها جزئی از آنها اجرا و مابقی عملیاتی نشد.

,

چرا 4 میلیارد و 200 میلیون تومان پروژه n2 در بودجه سال 98 باید جای دیگر هزینه بشود؟/ با تمام لوایح ارسالی شهرداری برای پیشرفت پروژه موافقت شد

, چرا 4 میلیارد و 200 میلیون تومان پروژه n2 در بودجه سال 98 باید جای دیگر هزینه بشود؟/ با تمام لوایح ارسالی شهرداری برای پیشرفت پروژه موافقت شد,

این عضو شورای شهر ادامه داد: علی رغم تاکید اعضای شورای شهر مبنی بر اتمام پروژ زعفرانیه که انتظار می رفت در سال 96 به پایان برسد با ورود شهردار این پروژه تعطیل شد.

,

سلیمانی گفت: شهردار درخواست فروش املاک تجاری پروژه n2 را ارائه کرد و اعضا با این درخواست موافقت کردند، اما این پروژه تعطیل شد و زیان های مالی را متقبل شدیم.

,

وی با بیان اینکه با تمام لوایح ارسالی شهردار برای پیشرفت پروژه موافقت شد، افزود: باید این سئوال را از شهردار پرسید که چرا مبلغ 4 میلیارد و 200 میلیون تومان مصوب بودجه 98 که می توانست بخش عمده ای از مشکلات این پروزه را حل کند در جایی دیگر هزینه شود؟

,

طرح بافت فرسوده را شخص شهردار تغییر داد

, طرح بافت فرسوده را شخص شهردار تغییر داد,

وی با اشاره به اینکه طرح بافت فرسوده را شخص شهردار تغییر داد، افزود: بافت فرسوده تبدیل به معظلی شده که در شأن مردم شهر تربت حیدریه نیست، همه می گویند تربتی ها قادر به جمع کردن آن نیستند.

,

سلیمانی بیان داشت: متاسفانه این طرح هم در تیرماه سال 98 معطل ماند، بهانه آن هم میراث فرهنگی بود که در جلسه ای که با معاونت کل میراث فرهنگی برگزار شد برای بازگشایی معبر درمانگاه موسی بن جعفر علیه السلام به سمت ابوذر غفاری خیلی امیدوار شدیم.

,

وی در مورد تخریب پل چهار راه خواف گفت: قراربود این پل با مشارکت کامل مردم تخریب شود. ولی اکنون مالکین اطراف پل تخریب شده برای واگذاری ملکشان پول زیادی می خواهند.

,

از دیگر موارد مطرح شده توسط سلیمانی حذف کمربندی پیشکوه، واگذاری بخشی از پیشکوه به بخش خصوصی، عدم تعریض خیابان آبشار، عدم آسفالت خیابان ها، ترسو بار آوردن کارمندان شهرداری بود.

,

امانی مخالف استیضاح: روند استیضاح از پایه اشتباه و غیر قانونی است

, امانی مخالف استیضاح: روند استیضاح از پایه اشتباه و غیر قانونی است,

, ,

محمد علی امانی، دیگر عضو شورا در مخالفت با استیضاح شهردار گفت: دفاع من در یک جمله خلاصه می شود و آن اینکه شهردار حدود دوسال است که در تمامی جلسات شورا و کمیسیون های آن استیضاح می شود.

,

وی خطاب به موافقین استیضاح گفت: نگویید طبق قانون شهردار را استیضاح می کنیم،  چراکه این روند از پایه اشتباه و غیر قانونی است، بنابراین من از کلمه برکناری استفاده می کنم.

,

امانی در تشریح این روند غیر قانونی افزود: در تاریخ سوم خرداد استیضاح کنندگان نامه ای به رئیس شورای شهر می نویسند که اینجانبان(5 عضو موافق) با انتقاد از عملکرد شهردار سوالات ذیل را مطرح تا در اولین جلسه شورا 7 خرداد شهردار به آنها پاسخ دهد، یعنی اعضای فوق بجای روند قانونی که ابتدا تذکر دادن است با یک جهش وارد طرح سئوال شدند، چراکه تذکر را باید رئیس شورا به شهردار ابلاغ کند ولی شما هیچگونه تذکری نداده اید.

,

وی گفت: روند طرح سئوال هم غیر قانونی بود، چرا که برای پاسخ دادن شهردار 10 روز وقت لازم است ولی شما سوم خرداد سوالات را به رئیس شورا می دهید دو روز بعد آن تعطیلات عید فطر بود و شهردار فقط چهار روز فرصت داشت تا به 21 سوال مطرح شده پاسخ دهد، در حالی که قانون می گوید اگر شهردار به تذکرات عمل نکرد، موضوع باید به شکل سوال مطرح شود.

,

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تربت حیدریه بیان داشت: استیضاح کنندگان با عجله هر کدام چهار پنج سوال را تهیه و حتی به تناقضات آن هم دقت نکردند، برای نمونه یکی از سوالات در مورد تعیین تکلیف نشدن زعفرانیه است درحالی که فراموش کرده بودند زعفرانیه دوهفته قبل تعیین تکلیف شده بود.

,

امانی خطاب به استیضاح کنندگان گفت: شما فقط قصد داشتید که روند برکناری شهردار را دنبال کنید به همین خاطر اول سرپرستی تعیین می کنید و بعد سوال ها را مطرح می کنید، حتی به من گفتید کاری کن که شهردار خودش استعفا دهد.

,

وی افزود: این استیضاح را به دلیل عدم رعایت قانون و تذکر دادن و کلی گویی سوالات قانونی نمی دانم، از فرماندار نیز گله دارم که چرا جواب نامه قانونی یا غیر قانونی بودن استیضاح را نداده است.

,

امانی ادامه داد: من مخالف استفاده اعضای شورا از حق قانونی شان نیستم، کتمان و انکار کارهای انجام گرفته مانند جمع آوری پل چهار راه خواف با کمترین هزینه، بازگشایی هایی که سالها معطل مانده بود و به موقع پرداخت کردن حقوق کارمندان و کارگران هم دور از انصاف است.

,

امانی گفت: چرا در خصوص بافت فرسوده که پس از ده سال تعیین تکلیف شد واقعیت را به مردم نمی گویید؟

,

وی با تاکید بر اینکه وقتی طرح سوال با پنج امضا انجام می شود، مشخص است هدف شنیدن پاسخ و قانع شدن نیست بلکه هدف برکناری شهردار است.

,

ناب شهردار آینده خیالت راحت که بر اسب زین شده سوار می شوی چراکه دیگر حقوق معوقه نخواهید داشت،آداک جدیدی وجود ندارد،تسهیلات زعفرانیه آماده است و بدهی ها کاهش یافته

,

امانی گفت همین شما بودید که در ابتدای کار شهردار می گفتید اگر شهردار فقط 30 درصد مشکل پل چهار راه خواف را برطرف کند کافی است، حالا چه می گویید؟ چرا صرفه جویی 6 میلیارد تومانی را به مردم نمی گویید؟

,

وی با تاکید بر اینکه استیضاح شهردار را در راستای بهبود وضعیت شهر نمی بینم گف: انتقادی هم به شهردار دارم که چرا کارهایی را که انجام دادید رسانه ای نکردید؟

,

مجتهدی شهردارتربت حیدریه: هدف استیضاح کنندگان قانع شدن نیست، برکناری من است

, مجتهدی شهردارتربت حیدریه: هدف استیضاح کنندگان قانع شدن نیست، برکناری من است,

محمد صادق مجتهدی شهردار تربت حیدریه پس از سخنان موافقان و مخالفان استیضاح در پاسخ به آنها گفت: امروز دغدغه مردم شفافیت، عدالت، عدم تبعیض و ادای دین به مردم و بیت المال است که با همراهی اصحاب رسانه این شفافیت پایه گذاری شد.

,

وی بیان کرد: هرچند معتقدم دیگر با این شورا نمی شود کار کرد ولی وقتی احساسات و حمایت های مردم از همه اقشار را در جریان طرح سوالات و مطرح شدن استیضاح دیدم نظرم را عوض کردم، بنابراین تصمیم را به شورا واگذار می کنم و در ضمن به دلیل پاسخگویی به محبت مردم و همشهریان اعتراضم را نسبت به طی نشدن روند قانونی استیضاح به فرماندار،رئیس شورا و دفتر امور شهری وزارت کشور ارسال کردم.

,

وی ادامه داد: هدف استیضاح کنندگان قانع شدن نیست چون عزمشان را برای برکناری من جزم کرده اند.

,

مجتهدی گفت: برای حقوق دیگران نمی شود تعیین تکلیف کرد، 21 سوال مطرح کردید و بازخورد اجتماعی آن را در شبکه های مجازی و رسانه ها دیدید، حتی به خود زحمت ندادید برخی سوالات تابلو دار را حذف کنید.

,

وی اظهار کرد: آیا از سن خاصی به بالا افراد دچار دغدغه می شوند؟ چرا این دغدغه ها در گذشته نبود؟ چرا چشمانتان را به آنچه گذشته بسته اید؟ کاش حداقل از مردم عذرخواهی می کردید که در گذشته وظایفتان را خوب انجام ندادید، عذرخواهی می کردید که نتوانستید مطالبات کارگران را با تخفیف 40 درصد عوارض بدهید، یادتان رفته چه مصوباتی در اختیار شهردار گذاشتید و چه کارهایی انجام شد؟ من مطلب مستندی در موارد استیضاح کنندگان ندیدم.

,

شهردار گفت: ماده قانونی را که شورا می تواند در امور اداری شهرداری و پرسنلی و عزل و نصب کارکنان و مدیران دخالت کنند نشان دهید.

,

مجتهدی گفت: می گویید از سرمایه دار تربتی که در تهران است استفاده نکرده ام، اتفاقا با ایشان صحبت کردم حاضر به یک ریال سرمایه گذاری نبود.

,

برخی فرق کمر بند سبز با کمربندی را نمی دانند

, برخی فرق کمر بند سبز با کمربندی را نمی دانند,

وی ادامه داد در مورد پیشکوه که ظاهرا این همه دغدغه دارید که به بخش خصوصی واگذارشده. قضیه این است که ما گفتیم از 800 هکتار پیشکوه 63  هکتار را در اختیار سرمایه گذار بگذاریم تا در آن فعالیت کند و ما بقی 700 هکتار در اختیار خودمان، حالا می گویند شهردار قص داشته کل پیشکوه را به بخش خصوصی بدهد!

,

شهردار با اشاره به اینکه برخی فرق کمر بند سبز با کمربندی را نمی دانند گفت: کمربند سبز اصلا حذف نشده، کمربندی ضلع شمالی بر اساس سیاست های کلان شهرسازی با استدلال فنی حذف شده که آنهم تصمیمش  در اختیار ما نیست.

,

برخی ها برای ملک مردم ارزشی قایل نیستند

, برخی ها برای ملک مردم ارزشی قایل نیستند,

مجتهدی در مورد عدم تعریض خیابان آبشار افزود: خیابان آبشار مسیر قانونی خودش را طی کرده، تعریض آن 100 میلیارد تومان هزینه دارد، بجای آن می شود با 2 میلیارد تومان پلی آنطرف تر احداث کرد تا مشکل ورودی پیشکوه نیز حل شود، ولی برخی ها برای ملک مردم ارزشی قایل نیستند

,

مهدی علیان به عنوان سرپرست شهرداری تربت حیدریه انتخاب شد

, مهدی علیان به عنوان سرپرست شهرداری تربت حیدریه انتخاب شد,

پس از برگزاری جلسه استیضاح مجتهدی،  شهردار تربت حیدریه، جلسه شورای اسلامی شهر برای تعیین سرپرست شهرداری تربت حیدریه ادامه یافت که پس از بحث و تبادل نظر اعضای حاضر، ضمن تشکر از زحمات و تلاش های صادقانه و خالصانه شهردار سابق، در طول مدت تصدی شهرداری تربت حیدریه، مهدی علیان، به عنوان سرپرست شهرداری تربت حیدریه انتخاب شد.

,

شورای اسلامی شهر تربت حیدریه در بیانیه ای اعلام کرد: هدف از استیضاح شهردار زیر سوال بردن خدمات ارزنده و زیر بنایی وی نیست و از آنجا که در سال پایانی شورای شهر هستیم، مدیریت شهری نیاز به تحول داشت تا در این مدت باقیمانده بتوانیم با تلاش مضاعف خواسته‌های بحق شهروندان را برآورده نماییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه